του Νίκου Τσαμάνδουρα
Για τη φινλανδική Verge, η ηλεκτροκίνηση γίνεται πράξη με την πρώτη της μοτοσικλέτα ονόματι TS να βρίσκει τον δρόμο της παραγωγής.
Βλέποντας κανείς τη φινλανδική μοτοσικλέτα, πρώτα σκέφτεται κάτι από τον κόσμο των custom δημιουργιών και όχι τόσο του μέλλοντος. Μέχρι να παρατηρήσει τον πίσω τροχό τουλάχιστον. Εκεί άξονας δεν υπάρχει, με τον τροχό να «πλέει» γύρω από τον ηλεκτροκινητήρα που έχει θέση ζάντας, ενώ ένα ακόμα εντυπωσιακό δεδομένο είναι πως η αλλαγή του πίσω ελαστικού γίνεται με συμβατικά εργαλεία.
Μάλιστα, η απόδοση που δίνουν οι άνθρωποι της Verge είναι στα 80Kw, ή αν θέλετε σχεδόν 108 ίπποι, που συνοδεύονται από τα εντυπωσιακά 1000Nm ροπής. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό άφησε χώρο για τις μπαταρίες, που δίνουν 300 και 200 χιλιόμετρα αυτονομία σε πόλη και εθνική αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180Km/h. Αν δεν σας εντυπωσιάζει αυτό, τότε ίσως πρέπει να αναφερθούμε στην επιτάχυνση, η οποία θεωρητικά φέρνει τον αναβάτη από στάση στα 100Km/h σε μόλις 4 δευτερόλεπτα!
Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, ο ενσωματωμένος μετασχηματιστής θα χρειαστεί 4 ώρες για το… 0-100% της μπαταρίας, ενώ, στην περίπτωση του ταχυφορτιστή συνεχούς αντί εναλλασσόμενου ρεύματος, το 100% έρχεται σε μόλις 45-50 λεπτά.
Το πλαίσιο της μοτοσικλέτας είναι από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στην ελάττωση του βάρους. Βέβαια, το υλικό που επικρατεί στη μίνιμαλ μα επιθετική όψη της γυμνής, ηλεκτρικής μοτοσικλέτας είναι το πλαστικό. Ωραία λεπτομέρεια -ειδικά στον μαύρο χρωματισμό- τα ανεστραμμένα χρυσά καλάμια της εμπρός ανάρτησης, που δένουν την εικόνα του κράματος ενός streetfighter και ενός power cruiser.
Είμαστε σε αναμονή για περισσότερες πληροφορίες, ενώ οι προπαραγγελίες ήδη «τρέχουν». Αν θέλετε να αποκτήσετε τη δική σας TS, θα χρειαστείτε 24.990€ και μια προκαταβολή της τάξης των 2.000€. Το μόνο που ευχόμαστε είναι να μην αποδειχθεί το όλο εγχείρημα… φούσκα, με την πρόσφατη ιστορία να έχει αρκετά τέτοια παραδείγματα.