του Νίκου Βιτσιλάκη
Σύγχρονη τεχνολογία και βελτιώσεις σε κινητήρα και περιφερειακά δίνουν ώθηση στο μεγάλο On/Off της αγγλικής εταιρείας για μια καλύτερη πορεία στον εμπορικό στίβο.
Αν και το Tiger 800 σημείωσε μια μεγαλειώδη πορεία από το 2010 που εμφανίστηκε, εντούτοις δεν συνέβη το ίδιο με τον μεγάλο του αδελφό 1200 Explorer, που στο πέρασμα του χρόνου έμενε όλο και πιο πίσω από τον ενισχυμένο ανταγωνισμό. Αν και από άποψη εξοπλισμού δεν ήταν πίσω, είχε μάλιστα εφαρμόσει και τεχνολογία ηλεκτρονικής ανάρτησης από τη WP, το μεγάλο βάρος, κυρίως, ήταν παράγοντας που δυσκόλευε τη χρηστικότητα και απαιτούσε οδήγηση μόνο από πολύ έμπειρους και ικανούς αναβάτες.XR για την άσφαλτο, XC για το χώμα, έξι συνολικά οι εκδόσεις!
Σήμερα όμως, δυστυχώς ή ευτυχώς, η μεγάλη κατηγορία των μοτοσυκλετών τύπου Adevnture συγκινεί ακόμα και άπειρους μοτοσυκλετιστές, οπότε ένας ελαφρύτερος 1.200άρης Τίγρης διαθέσιμος σε… έξι διαφορετικές εκδόσεις ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη. Το μοντέλο καταργεί στο όνομά του τη λέξη Explorer και θα διατίθεται σαν Tiger 1200 XR (η πλέον ασφάλτινη έκδοση) και Tiger 1200 XC (η πιο χωμάτινη). Καθεμία εξ αυτών έχει από δύο ακόμα υπο-εκδόσεις, η πρώτη τις XRx – XRΤ και η δεύτερη τις XCx – XCA, με τον εξοπλισμό να είναι η κύρια διαφοροποίηση ανάμεσά τους. Η σειρά XR διαθέτει και μια ακόμα εκδοχή, ονόματι XRx Low, η οποία αφορά σε μια XRx με χαμηλότερη θέση οδήγησης και τίποτα άλλο.
Πέραν του ονόματος Explorer, το Tiger 1200 έχασε και 10 κιλά, από εξοικονόμηση σε κινητήρα, πλαίσιο και εξάτμιση, ενώ οι μηχανικοί της εταιρείας ισχυρίζονται πως με τις κατάλληλες μετατροπές, ειδικά σε γεωμετρία και θέση οδήγησης, δημιούργησαν ένα σύνολο με πολύ αυξημένη ικανότητα στους ελιγμούς σε κάθε είδους οδόστρωμα αλλά και καλύτερη ευκινησία και βελτιωμένο κράτημα στο χώμα. Η μοτοσυκλέτα έχει δεχθεί επεμβάσεις και αλλαγές σε περισσότερα από 100 σημεία, πάντα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ ο εξοπλισμός που διαθέτει στο εξής καθιστά τον Τίγρη πραγματικό… αστακό.Κανείς δεν θα παραπονεθεί για τον εξοπλισμό
Έχει νέα προσαρμοζόμενα φώτα (Adaptive Cornering Light), μια τεράστια έγχρωμη οθόνη TFT, φωτισμό full LED, μονάδα IMU (αδρανειακή μέτρηση 6 αξόνων), Cornering ABS, ηλεκτρονικό γκάζι, traction control, σύστημα hill assist για εύκολο ξεκίνημα στις ανηφόρες, 6 οδηγικά προγράμματα που περιλαμβάνουν και το λίαν εξειδικευμένο Off Road Pro, ηλεκτρονική ανάρτηση και τελικό από την Arrow στις ακριβές εκδόσεις, σύστημα quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη και προς τα πάνω και προς τα κάτω, μονόδρομο συμπλέκτη με υποβοήθηση, βελτιωμένης λειτουργίας και χρήσης cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλες οδηγού – συνεπιβάτη, τρεις παροχές ρεύματος (δύο 12V, μία USB), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα καθώς και σύστημα Keyless που καταργεί τη χρήση του παραδοσιακού κλειδιού και δυσκολεύει πολύ τη ζωή του… κλέφτη.
Από άποψης κινητήρα, οι 141 ίπποι του χωρητικότητας 1.215cc τρικύλινδρου σε σειρά κινητήρα είναι οι περισσότεροι που υπάρχουν ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας που διαθέτουν τελική μετάδοση με άξονα. Οι αλλαγές που δέχθηκε αποσκοπούν στην πιο γεμάτη λειτουργία σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπως επίσης και σε έναν περισσότερο… εθιστικό ήχο, κάτι που το πέτυχαν με τις κατάλληλες επεμβάσεις και στο ευμέγεθες τελικό της εξάτμισης.
Η Triumph ετοίμασε και δύο προωθητικά φιλμάκια, ένα για τη σειρά XR και ένα για την αντίστοιχη XC, όπου οι ρόλοι είναι ξεκάθαροι από την πρώτη στιγμή. Άσφαλτος η μία, χώμα η άλλη, δείτε τα παρακάτω: