του Νίκου Βιτσιλάκη

H Triumph εμπλουτίζει την γκάμα του Tiger 1200 και μετά τις εκδόσεις XR, XRX, XRT, XCX και XCA έρχονται ακόμα δύο, προκειμένου να αυξήσουν τις επιλογές και τον… πονοκέφαλο του υποψήφιου αγοραστή.

Η αγγλική φίρμα παρουσιάζει δύο νέες «special editions» του μεγάλου Tiger και μας διαβεβαιώνει πως είναι εμπνευσμένες από τις πιο… επικές περιπέτειες με μοτοσικλέτα. Συγκεκριμένα, μέσα από δελτίο τύπου, μας σκιαγραφεί την κάθε έκδοση ως εξής:

Tiger 1200 Desert: Εμπνευσμένo από επικές περιπέτειες στις πλέον αφιλόξενες ερήμους του πλανήτη, από τη Σαχάρα στην Καλαχάρι και ακόμη παραπέρα. Με ακτινικές ζάντες και σε αποκλειστικό χρωματισμό «Sandstorm».

Tiger 1200 Alpine: Εμπνευσμένo από επικές αλπικές περιπέτειες σε μια από τις πιο συναρπαστικές οροσειρές σε ολόκληρο τον πλανήτη. Με χυτές ζάντες και σε αποκλειστικό χρωματισμό «Snowdonia White».

Στην ουσία, οι δύο αυτές ειδικές εκδόσεις δεν είναι τίποτα άλλο από τις υπάρχουσες XCX (η Desert) και XRX (η Alpine) με δύο πρόσθετα χαρακτηριστικά: τελικό εξάτμισης από τιτάνιο της Arrow και σύστημα quickshifter (Shift Assist το ονομάζει η Triumph) για αλλαγές ταχυτήτων προς κάθε κατεύθυνση χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη.

Από εκεί και πέρα, ο εξοπλισμός μένει ως έχει και είναι ιδιαίτερα πλούσιος: ημι-ενεργητική ανάρτηση Triumph (TSAS), Brembo Monobloc φρένα, ρυθμιζόμενο ύψος σέλας, ρυθμιζόμενη έγχρωμη οθόνη TFT, cornering ABS, έλεγχος πρόσφυσης, προγράμματα οδήγησης (5 για το Desert, 4 για το Alpine), πλήρης φωτισμός LED, φωτιζόμενοι διακόπτες, ανάφλεξη χωρίς κλειδί, cruise control, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας, θερμαινόμενα γκριπ και πρίζες φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών. Πέραν των χρωμάτων, αμφότερα τα μοντέλα θα ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά και λόγω του λογότυπου «SE» (Special Edition) που θα φέρουν στα πλαϊνά του ψυγείου.  

Τρικύλινδρη καρδιά

Γνωστός μας ήδη ο κινητήρας με τους τρεις εν σειρά κυλίνδρους, τα 1215cc και τους 141Hp, όντας ο πιο δυνατός με άξονα στην κατηγορία. Χαρακτηρίζεται από τα υψηλής ποιότητας εξαρτήματά του (ελαφρύ βολάν, ελαφρύς στρόφαλος, κάλυμμα εκκεντροφόρων από μαγνήσιο), που του προσφέρουν ιδιαίτερα μεγάλη ευστροφία και απόλυτα γραμμική λειτουργία. 

Πότε και πόσο; 

Οι μοτοσικλέτες θα είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα από τις αρχές του ερχόμενου Απριλίου και σε τιμές που θα βρίσκονται ανάμεσα στις εκδόσεις που βασίζονται (XCX, XRX) και τις ακριβότερες της γκάμας Tiger 1200 (XCA, XRT). Μέσα στην εβδομάδα θα δημοσιεύσουμε τον ενημερωμένο τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας και εσείς θα μπορέσετε να κάνετε τους υπολογισμούς σας. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Tiger 1200 Alpine

Tiger 1200 Desert

Τύπος κινητήρα

Υγρόψυκτος, 12-βάλβιδος, 2ΕΕΚ, 3 κύλινδροι σε σειρά

Υγρόψυκτος, 12-βάλβιδος, 2ΕΕΚ, 3 κύλινδροι σε σειρά

Κυβισμός

1.215cc

1.215cc

Διάμετρος/διαδρομή

85 x 71.4mm

85 x 71.4mm

Σχέση συμπίεσης

11.0:1

11.0:1

Μέγιστη Ισχύς

141Hp / 9.350rpm

141Hp / 9.350rpm

Μέγιστη Ροπή

122Nm / 7.600rpm

122Nm / 7.600rpm

Σύστημα τροφοδοσίας

Ride by Wire, ψεκασμός

Ride by Wire, ψεκασμός

Εξάτμιση

3 σε 1 εξάτμιση Arrow με πλευρικά τοποθετημένο τελικό τιτανίου με τάπα από ανθρακονήματα

3 σε 1 εξάτμιση Arrow με πλευρικά τοποθετημένο τελικό τιτανίου με τάπα από ανθρακονήματα

Τελική Μετάδοση

Άξονας

Άξονας

Συμπλέκτης

Υγρός, πολύδισκος υδραυλικός, με υποβοήθηση

Υγρός, πολύδισκος υδραυλικός, με υποβοήθηση

Κιβώτιο ταχυτήτων

6 σχέσεις

6 σχέσεις

Πλαίσιο

Ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα trellis

Ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα trellis

Ψαλίδι

Μονόμπρατσο από κράμα αλουμινίου, με άξονα

Μονόμπρατσο από κράμα αλουμινίου, με άξονα

Τροχός (μπροστά)

10μπρατσες χυτές 19×3”, από κράμα αλουμινίου

Ακτινικές αλουμινίου 19×3”, για tubeless ελαστικά

Τροχός (πίσω)

10μπρατσες χυτές, 17×4.5”, από κράμα αλουμινίου

Ακτινικές αλουμινίου 17×4.5”, για tubeless ελαστικά

Ελαστικό (μπροστά)

120/70R19

120/70R19

Ελαστικό (πίσω)

170/60R17

170/60R17

Ανάρτηση (μπροστά)

Ανεστραμμένο πιρούνι 48mm WP, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση, 190mm διαδρομή

Ανεστραμμένο πιρούνι 48mm WP, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση, 190mm διαδρομή

Ανάρτηση (πίσω)

WP μονό αμορτισέρ, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση με αυτόματη ρύθμιση προφόρτισης, 193mm διαδρομή τροχού

WP μονό αμορτισέρ, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση με αυτόματη ρύθμιση προφόρτισης, 193mm διαδρομή τροχού

Φρένο (μπροστά)

Δύο πλευστοί δίσκοι 305mm, ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων Brembo, ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

Δύο πλευστοί δίσκοι 305mm, ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων Brembo, ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

Φρένο (πίσω)

Δίσκος 282mm, δαγκάνα 2 εμβόλων Nissin, ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

Δίσκος 282mm, δαγκάνα 2 εμβόλων Nissin, ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

Πλάτος

830mm

830mm

Ύψος

1.470mm

1.470mm

Ύψος σέλας

835 – 855mm

835 – 855mm

Μεταξόνιο

1.520mm

1.520mm

Γωνία κάστερ

23.2º

23.2º

Ίχνος

99,9mm

99,9mm

Βάρος (κενό)

242Kg

246Kg

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

20 λίτρα

20 λίτρα

Όργανα

Οθόνη πολλαπλών λειτουργιών TFT με ψηφιακό ταχύμετρο, υπολογιστή ταξιδιού, ψηφιακό στροφόμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο, μετρητή καυσίμου, ένδειξη επόμενης προγραμματισμένης συντήρησης, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρολόι και προγράμματα οδήγησης.

Οθόνη πολλαπλών λειτουργιών TFT με ψηφιακό ταχύμετρο, υπολογιστή ταξιδιού, ψηφιακό στροφόμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο, μετρητή καυσίμου, ένδειξη επόμενης προγραμματισμένης συντήρησης, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρολόι και προγράμματα οδήγησης

Κατανάλωση καυσίμου

5.2 λτ/100 χλμ

5.2 λτ/100 χλμ

Ρύποι CO2

122 γρ/χλμ

122 γρ/χλμ