του Νίκου Βιτσιλάκη

Αν τα 765 κυβικά και οι 123 ίπποι του RS σας φαίνονται υπερβολικά, τότε το νέο S είναι αυτό που ψάχνετε, ειδικά αν είστε κάτοχος άδειας οδήγησης A2!

Πρόσφατα η Triumph παρουσίασε την τελευταία γενιά Street Triple, κάνοντας αρχή με το κορυφαίο σε επιδόσεις και προδιαγραφές RS. Όλοι ξέραμε ότι ήταν θέμα χρόνου να βγάλει στην επιφάνεια και τις απλούστερες εκδόσεις R και S, έτσι δηλαδή όπως μας έχει συνηθίσει η αγγλική φίρμα με τη μεσαία γκάμα των streetfighter μοντέλων της τα τελευταία χρόνια. 

Το δεύτερο «χτύπημα» μόλις έγινε λοιπόν και αφορά σε μια ενδιαφέρουσα έκδοση S με λιγότερα κατά 105 κυβικά (660 από 765) και ιπποδύναμη που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε αναβάτη. Το νέο αυτό μοντέλο διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα Euro5 47,6 ίππων, έτσι ώστε να μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους διπλωμάτων Α2, πλην όμως αυτοί μπορούν κάλλιστα να σκαρφαλώσουν στους 95,2 όταν με το καλό ο ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτας αποκτήσει το δικαίωμα να γίνει κάτοχος κανονικού διπλώματος (και να οδηγεί ότι θέλει). Ο τρικύλινδρος εν σειρά έχει την ίδια βασική δομή με τον αντίστοιχο της έκδοσης RS (υγρόψυκτος με τετραβάλβιδες κεφαλές και 2 ΕΕΚ), αλλά διαφοροποιείται τόσο στη διάμετρο όσο και στη διαδρομή των εμβόλων του. Όπερ σημαίνει πως είναι φτιαγμένος από την αρχή και πως δεν μπορεί να αποκτήσει την ίδια ιπποδύναμη με το RS στο μέλλον. 

Διαφορές RS με S (πέραν του κινητήρα)

Εμφανισιακά οι δύο μοτοσυκλέτες είναι σχεδόν πανομοιότυπες και απαιτείται προσεκτική ματιά για να εντοπίσουμε τις διαφοροποιήσεις σε φρένα, ανάρτηση, σέλα και όργανα. Οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo έχουν δώσει τη θέση τους σε συμβατικές της Nissin, ενώ η χαμηλότερη κατά 15mm θέση οδήγησης και αυτή του συνεπιβάτη έχουν αποκτήσει νέα εργονομία. Το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Ohlins έχει αντικατασταθεί από ένα Showa απλούστερων προδιαγραφών (ρυθμίζεται μόνο η προφόρτιση του ελατηρίου του), ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι παραμένει Showa με καλάμια 41mm, αλλά δεν είναι τεχνολογίας «BPF» (Big Piston Fork) και δεν διαθέτει καμία ρύθμιση.

Η οθόνη TFT του RS έχει ομοίως αντικατασταθεί και τη θέση της έχει πάρει μια μικρότερη LCD με ένα αναλογικό στροφόμετρο δίπλα της. To τελικό της εξάτμισης έχει αλλάξει σε σχήμα, ενώ δίπλα στους λαιμούς της δεν υπάρχει πλέον το πλαστικό αεροδυναμικό βοήθημα που διαθέτει το RS. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, υπάρχουν δύο (έναντι 5) οδηγικά προγράμματα και ρυθμιζόμενης λειτουργίας traction control. Μικρές διαφοροποιήσεις έχουν γίνει και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ίχνος, κάστερ, μεταξόνιο), προκειμένου να προσδώσουν στο S μια λιγότερο ακραία οδική συμπεριφορά.

Mε αυτό το σκεπτικό, έχει αλλάξει και ο τύπος των ελαστικών της Pirelli, καθώς τα Supercorsa έχουν δώσει τη θέση τους στα Diablo Rosso III. Πέραν των χρωμάτων, τέλος, αλλαγή έχει γίνει και στους καθρέφτες, με αυτούς του S να έχουν μεγαλύτερα στελέχη προκειμένου να ρυθμίζονται ευκολότερα και έτσι να προσφέρουν καλύτερη ορατότητα.    

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της αντιπροσωπείας δεν προβλέπεται εισαγωγή του S στη χώρα μας, ενώ θα ακολουθήσει οσονούπω και η μεσαία R, που θα τη δούμε από κοντά (και εντός συνόρων) κατά τα τέλη Φεβρουαρίου.