Του Νίκου Βιτσιλάκη 

Ένα από τα κορυφαία street fighter όλων των εποχών αναβαθμίζεται και προσαρμόζεται στο Euro5 φέροντας μαζί του την αύρα του MotoGP, όπου ως γνωστόν ο κινητήρας του χρησιμοποιείται στην κατηγορία Moto2 από το 2019 και από όλους τους κατασκευαστές! 

Στους ρυθμούς του Euro5 στροφάρει πλέον ο τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 765cc και το 2020 τον βρίσκει με περισσότερη ροπή (στα 79Nm στις 9.350rpm) και, μάλιστα, κατά 9% αυξημένη στις μεσαίες στροφές. Και στα χωράφια της ιπποδύναμης όμως το πρόσημο είναι θετικό, με τη μέγιστη ισχύ να βρίσκει το peak της στους 123 ίππους στις 11.750rpm. Όλα αυτά -και όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι- έχουν βελτιώσει την απόκριση του γκαζιού, ενώ και η νέα εξάτμιση πιο ελεύθερης ροής συνηγορεί στον σπορ επιθετικό χαρακτήρα προσφέροντας έναν ακόμα πιο δυναμικό και χαρακτηριστικό ήχο. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με μοτοσυκλέτα που ζυγίζει μόλις 166 κιλά, οπότε η τιμή στη σχέση βάρους/απόδοσης θεωρείται ήδη κορυφαία για την κατηγορία και όχι μόνο.  

Αλλάζει κάτι άλλο; 

Σε όρους εμφάνισης, αγριότερο συνήθως σημαίνει ομορφότερο, ειδικά αν μιλάμε για μοτοσυκλέτα. Αυτό στην Triumph το ξέρουν καλά και καθώς ο κινητήρας τους ήταν ήδη υπέρ το δέον ανταγωνιστικός, το «look» ήταν το προς επέμβαση σημείο. Εξού και το φρεσκαρισμένο εμπρός -πάντα διπλό- φωτιστικό σώμα, που πλέον αγριοκοιτάζει ξεκάθαρα τον ανταγωνισμό, ειδικά με τα Led DRL (φώτα ημέρας) που κάνουν αισθητή την παρουσία του RS την ημέρα, αλλά και τη νύχτα μέρα όσον αφορά σε διάχυση και φωτισμό. Ανανεωμένες είναι και οι συνολικές γραμμές της μοτοσυκλέτας, με πιο αυστηρές γωνίες και βελτιωμένο φινίρισμα. Διάσπαρτες υπάρχουν όμορφες λεπτομέρειες, όπως το ανθρακονημάτινο τελείωμα της εξάτμισης. Τέλος, αν θέλετε ακόμα πιο σπορ εμφάνιση, εύκολα αλλάζετε το σελάκι του συνεπιβάτη με ένα σαφώς πιο «συνειδητό» μονόσελο, στη γκάμα των γνήσιων αξεσουάρ της εταιρείας υπάρχουν άπειρα καλούδια για να φτιάξετε τη μοτοσυκλέτα έτσι όπως σας αρέσει. 

Ηλεκτρονικά και περιφερειακά  

Ο αναβάτης του νέου Street Triple RS έχει μπροστά του μια έγχρωμη οθόνη TFT με νέα γραφικά 2ης γενιάς σε 4 διαφορετικά στιλ και 4 διαφορετικά χρώματα. Η γωνία της μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να μπορεί ο αναβάτης να έχει ευανάγνωστη πρόσβαση από κάθε γωνία θέασης, ενώ στο ρεπερτόριό της περιλαμβάνει σύστημα συνδεσιμότητας MyTriumph έτοιμο για χρήση μέσω Bluetooth. Αυτό επιτρέπει τη σύνδεση με κάμερα GoPro, την πλοήγηση, τη λειτουργία μουσικής και όλα είναι προσβάσιμα από εργονομικά σχεδιασμένους διακόπτες. Το μενού περιλαμβάνει μέχρι και χρονόμετρο γύρου, δίνοντας -συνολικά- την αίσθηση αγωνιστικής κατασκευής.  

Στις χαρτογραφήσεις οι επιλογές είναι πλούσιες, με πέντε βελτιωμένα προγράμματα οδήγησης: Road, Rain, Sport, Track και Rider, με το τελευταίο να ρυθμίζεται από τον αναβάτη κατά το δοκούν. Για τους πιο γρήγορους τα πράγματα είναι ενδιαφέροντα, με το quickshifter παρόν σε ανεβάσματα και κατεβάσματα. Τέλος, στα φρένα συναντάμε τα -απλά κορυφαία- Brembo M50, ενώ την απόσβεση των κραδασμών αναλαμβάνει μια πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Περί αμφιβολίας στην πρόσφυση ούτε λόγος με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να είναι τα Pirelli Diablo Supercorsa SP V3. Αυτή η αιρετική αγγλίδα ονόματι Street Triple, που στην ουσία αποτελεί ένα στοίχημα του Hinckley (εκεί είναι το εργοστάσιο της Triumph) για μια μοτοσυκλέτα που δεν στοχεύει στο ευρύ κοινό αλλά σε μια διαρκώς αυξανόμενη μερίδα απαιτητικών μοτοσυκλετιστών, έχει σαν σήμα κατατεθέν την οδική συμπεριφορά. Κύριο χαρακτηριστικό της, δεν μοιάζει με τίποτα άλλο! Βασική επιθυμία της, να κάνει ενδιαφέρουσα –έως συναρπαστική- την καθημερινότητά μας!  

Δεν θέλει κανόνες 
 
Το «μειονέκτημα» του Street Triple είναι ότι δεν θέλει να συμβιβάζεται. Σε καμμία περίπτωση δεν θέλει να του λες τι πρέπει να κάνει, θέλει να έχει αυτό τον πρώτο λόγο και να είναι αυτό που θα σου πει τι και πως θα το κάνεις. Εξηγούμαστε. Η κόμπακτ αίσθηση, η σιγουριά του μεγάλου τιμονιού, η ξέφρενη απόδοση στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού και το εξαιρετικό στήσιμο που προσφέρουν οι αναρτήσεις δεν σε αφήνουν να αγιάσεις ούτε στιγμή. Είναι καταπληκτικό πως αυτή η μοτοσυκλέτα καταφέρνει να σου φτιάχνει τη διάθεση, όσο πεσμένη κι αν είναι! Ο σκληρός, ξερός ήχος του κινητήρα, η ευκολία να τολμήσεις και η σιγουριά ότι θα σταματήσεις, η απίστευτη ευστροφία και η αστείρευτη δύναμη του τρικύλινδρου, ο τρόπος που βουτάει στη στροφή και ο τρόπος που στέκεται μέσα σε αυτή, τι να πρωτοπείς και τι να πρωτοθαυμάσεις. Η παράδοση συνεχίζεται στρωμένη με δόσεις αδρεναλίνης 123 ίππων, ακόμα και πρωτόπειροι εραστές της κατηγορίας των πανίσχυρων γυμνών θα μυηθούν με μαγικό τρόπο στις χαρές της σούζας και της πλαγιολίσθησης, εύκολα και ελεγχόμενα.

Όλα, φυσικά, θα εξαρτηθούν από τον δεξιό τους καρπό και το πόσο νευρικός είναι. Οι 123 ίπποι βγαίνουν στο δρόμο ανάλογα με την επιθυμία του αναβάτη, που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά οδηγικά προγράμματα: – Road για χαλαρή οδήγηση, Rain για γλιστερές συνθήκες, Sport για να ανάβουν τα αίματα, Track για την πίστα, αλλά και ένα προγραμματιζόμενο από τον ίδιο τον αναβάτη για να ρυθμίζει κάθε φορά και διαφορετικά την απόκριση στο ride-by-wire γκάζι, τη λειτουργία των συστημάτων ABS ή/και traction control, με όλα αυτά να μπορούν να γίνουν ακόμα και εν κινήσει. Το πρόγραμμα Rain περιορίζει την ισχύ στους 100 ίππους, για μεγαλύτερη ομαλότητα και κατά συνέπεια ασφάλεια στις γλιστερές επιφάνειες. Ο υποβοηθούμενος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης προσφέρει ελαφρύτερη σύμπλεξη και μειωμένη προσπάθεια από τον οδηγό, για ακόμα καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια. Το RS διαθέτει quickshifter που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση χωρίς συμπλέκτη και χωρίς κλείσιμο του γκαζιού, κάτι που μεταφράζεται σε κέρδος χρόνου και οδηγικής απόλαυσης. Το ψαλίδι gullwing έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτό, προσφέροντας αυξημένη -τόσο κατά μήκος όσο και πλευρικά- στρεπτική ακαμψία. Έτσι, μεγιστοποιείται η σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες και η ακαμψία στο οριακό στρίψιμο. Πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο από κάθε άποψη, συνοψίζοντας μια μοτοσυκλέτα που δίκαια ψηφίζεται σαν η καλύτερη streetfighter, δηλαδή γυμνή μοτοσυκλέτα επιδόσεων, κάτω των 1.000cc. 

Εμπειρία 

Λίγος χρόνος χρειάζεται μέχρι να εξοικειωθείς με τις λειτουργίες της οθόνης και να κάνεις τις ρυθμίσεις που θέλεις, βάζεις μπροστά και ξεκινάς. Η θέση οδήγησης δίνει τις σωστές γωνίες σε πόδια και χέρια, ενώ το fat bar τιμόνι ναι μεν δεν κόβει όσο θα ήθελες μέσα στην πόλη, αλλά από την άλλη δίνει στο σώμα μια απόλυτα φυσιολογική θέση για να μπορείς να οδηγείς ώρες πολλές χωρίς να κουράζεσαι. Ο συμπλέκτης πανάλαφρος, το κιβώτιο ακριβές, ενώ το διπλής ενέργειας quickshifter αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος όταν οι στροφές του τρικύλινδρου ζωντανεύουν. Λίγο σκύψιμο απαιτείται όταν ταξιδεύεις σε ανοιχτούς δρόμους, καθόσον το RS ανεβάζει ρυθμούς για πλάκα και μετά τα 140-150Km/h η αντίσταση του αέρα αρχίζει να πιέζει τον αυχένα. Μην ξεχνάμε πως αυτή η μοτοσυκλέτα δεν φτιάχτηκε για να καταπίνει ξεκούραστα αποστάσεις με ..200άρες, αλλά για να λυσσάει στα στροφιλίκια, να ανεβοκατεβαίνει τα βουνά και να σε συνοδεύει στα Track days.

Σε κάθε περίπτωση, η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση με το ανεστραμμένο Showa Big Piston πιρούνι των 41mm και το αμορτισέρ της Ohlins (STX40 piggyback) θα σταθούν ιδανικοί σύμμαχοι στις ορέξεις του αναβάτη. Οι ακτινικές monobloc τετραπίστονες δαγκάνες Μ50 της Brembo απλά πετάνε άγκυρα στην άσφαλτο, σε συνεργασία με τα εξαιρετικά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης εμπνέουν σιγουριά σε κάθε συνθήκη και περίπτωση. Ο κινητήρας αρπάζει από χαμηλά και σερβίρει «ηλεκτρικά» το στροφάρισμα μέχρι τον κόφτη, στοιχεία που απογειώνουν την απόδοση, τις ρεπρίζ και το πρεστίζ στο κυνήγι των επιδόσεων. Με το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης ο αντικοινωνικός συνδυασμός σούζα – endo γίνεται μια γλυκιά καθημερινότητα. Γλιστρήματα του πίσω τροχού έρχονται μόνο αν τα προκαλέσεις, όμως συμβαίνουν προοδευτικά και δεν τρομάζουν παρά το κοντό μεταξόνιο. Στρίβεις με απόλυτη αίσθηση και πληροφορία, σε προκαλεί να εξαντλήσεις τα όρια και το κάνει με τρόπο απολαυστικό και σίγουρο. Αέρινο στις αλλαγές κατεύθυνσης, αιφνιδιαστικό στην ακρίβεια και στημένο για την απόλαυση της οδήγησης, σε κάνει να μη θέλεις να κατέβεις από τη σέλα.  

Συμπέρασμα; Το αγοράζεις.. 

Το Street Triple 765 RS θα καλύψει σχεδόν κάθε πλευρά του εαυτού σου. Αρκεί να ξέρεις τι ζητάς από αυτό. Αν θέλεις μοτοσυκλέτα τουρισμού και “τελικών” καλύτερα να κοιτάξεις κάπου αλλού. Αλλά αν θέλεις μια συντροφιά που θα σου ανεβάζει κέφι και διάθεση, ακόμα και στην καθημερινή χρήση, τότε είσαι στο σωστό δρόμο. Γιατί εδώ και χρόνια πολλά αυτό το μοντέλο της Triumph βρίσκεται στην κορυφή των εξελίξεων και της τεχνολογίας, προσφέροντας απλόχερα αδρεναλίνη και συγκινήσεις. Η τιμή του είναι στα 12.690€ και αν σας φαίνονται πολλά τότε μπορείτε να κοιτάξετε και την “απλούστερη” έκδοση R στα 11.690€. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.