του Νίκου Βιτσιλάκη
Φωτογραφίες Ν.Β. & Tracer Club
Δύο χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, το «μικρό» αγγλικό Scrambler πάει αρκετά βήματα παρακάτω, όντας σημαντικά βελτιωμένο για το 2019 σε τομείς που «καίνε».
Συνήθως, όταν ένας κατασκευαστής προχωρά σε αναβάθμιση ενός μοντέλου με ηλικία μόλις δύο ετών δεν κάνει και πολλά πράγματα, περισσότερο το ραφινάρει παρά το βελτιώνει. Εκεί στην Triumph όμως πιστεύουν σε άλλο Θεό και από χρόνο σε χρόνο μας εκπλήσσουν με τη δουλειά που ρίχνουν τόσο σε νέα όσο και σε υπαρκτά μοντέλα. Το Street Scrambler είναι ένα από τα πλέον δημοφιλή modern classic της Triumph, παρουσιάστηκε το 2017 και κέρδισε τις εντυπώσεις με τον off-road χαρακτήρα, την ευκολία οδήγησης και τη διαχρονική σχεδίαση. Εκτός του ότι έγινε άμεσα αποδεκτό από ένα ιδιαίτερα ευρύ και απαιτητικό κοινό, προκάλεσε και το ενδιαφέρον των φίλων του customizing. Βασίστηκε σε μια παράδοση που ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν και δημιουργήθηκαν οι πρώτες Triumph scrambler Bonneville T120 TT και TR6 C. Το Street Scrambler του 2019 φέρνει μια εντελώς νέα διάσταση όσον αφορά στις συνολικές του επιδόσεις και σίγουρα είναι ένα μεγάλο άλμα της φίρμας ως προς τη δύναμη, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, την κορυφαία για την κατηγορία τεχνολογία και το ακόμα υψηλότερο επίπεδο φινιρίσματος και λεπτομερειών.
Οι αλλαγές
Επιγραμματικά και πέραν των στιλιστικών αλλαγών, οι βελτιώσεις αφορούν σε αυξημένη απόδοση κινητήρα, προσθήκη οδηγικών προγραμμάτων, νέο πιρούνι τύπου cartridge και νέα τετραπίστονη (έναντι διπίστονης) δαγκάνα φρένου μπροστά. Ας τις δούμε όμως πιο αναλυτικά:
Περισσότερη δύναμη: Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος των 900cc αποδίδει πλέον 65 (από 55) ίππους και έχει δεχθεί τις εξής αλλαγές: – Νέο καπάκι εκκεντροφόρου από μαγνήσιο, νέος ελαφρύτερος στρόφαλος και αντικραδασμικός άξονας, νέο καπάκι συμπλέκτη βελτιωμένης μάζας και νέος ελαφρύτερος συμπλέκτης υποβοήθησης. Η κόκκινη περιοχή του κινητήρα ξεκινά 500σ.α.λ. ψηλότερα από τον προηγούμενης γενιάς, με τη ροπή να βρίσκεται σταθερά στα 80Nm. Σε σταθερά επίπεδα όμως έμεινε και η κατανάλωση, που στα χέρια μας κυμάνθηκε ανάμεσα στα 4,5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
ABS, traction control και οδηγικά προγράμματα στον στάνταρ εξοπλισμό
Ο αναβάτης έχει πλέον στη διάθεσή του δύο οδηγικά προγράμματα (Road και Rain mode), όπως επίσης και τη δυνατότητα να απενεργοποιήσει τελείως τα συστήματα ABS και traction control (Off-Road mode). Με τον τρόπο αυτό μπορεί να μπει στο χώμα και σε συνεργασία με τον τύπου slipper συμπλέκτη (που βοηθάει στα βίαια και απανωτά κατεβάσματα) να οδηγήσει έτσι όπως θέλει, δηλαδή σβέλτα και επιθετικά. Η απόδοση του κινητήρα δεν περιορίζεται, πλην όμως η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, πάντα για το Off-Road mode μιλάμε, γίνεται πιο προοδευτική. Η οδήγηση εκτός δρόμου έχει τις ιδιαιτερότητές της και η Triumph δείχνει πως τις ασπάζεται στο έπακρο. Το Street Scrambler δεν είναι η μοτοσυκλέτα που θα περάσει τη ζωή της εκτός δρόμου, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα πει όχι όταν κληθεί να το κάνει.
Καλύτερα περιφερειακά: Τα άλογα έγιναν περισσότερα, οπότε κρίθηκε απαραίτητη η αντικατάσταση της μπροστινής διπίστονης δαγκάνας Nissin από μια τετραπίστονη Brembo. Παράλληλα ένα πιρούνι cartridge μεγαλύτερης διαμέτρου και τα εξαιρετικά ελαστικά διπλής χρήσης Metzeler Tourance είναι αυτά που υπογράφουν την καλύτερη οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου.
Με 19ρη τροχό μπροστά και ελαστικά διπλής χρήσης
Ολίγα χρηστικά: Οι μεγάλες αποστάσεις προγραμματισμένης συντήρησης των 16.000χλμ. μειώνουν περαιτέρω το κόστος χρήσης. Στο κιτ για οδήγηση με δίπλωμα Α2 περιλαμβάνονται γκριπ γκαζιού APS και ειδικές ρυθμίσεις στον κινητήρα. Θα είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες αγορές, κάνοντας το Scrambler προσιτό και σε νέους αναβάτες με μικρότερη εμπειρία. Το ενσωματωμένο στη μικρών διαστάσεων ουρά LED, το immobiliser και η θύρα USB κάτω από τη σέλα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.
Διαχρονικό στυλ: Οι καθαρές γραμμές, η χαρακτηριστική εξάτμιση, το καλαίσθητα μορφοποιημένο δοχείο καυσίμου και τα σύγχρονα φινιρίσματα συνθέτουν μια ξεχωριστή εικόνα. Το λογότυπο έχει αλλάξει, η εμφάνιση των οργάνων είναι αναβαθμισμένη με νέο μεταλλικό περίβλημα και ημιδιαφανείς ασημί λεπτομέρειες, μπροστινό φτερό και βάσεις προβολέα έχουν νέα σχεδίαση, ενώ η σέλα έχει αποκτήσει φινίρισμα με adventure χαρακτήρα και νέο ανθεκτικό υλικό από συνδυασμό δέρματος και υφάσματος.
Στην πράξη
Οδηγώντας το νέο Street Scrambler εύκολα αντιλαμβάνεσαι τις βελτιώσεις που αναφέραμε παραπάνω. Αρχικά η αίσθηση της μπροστινής ανάρτησης, όπου το νέο πιρούνι της KYB σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κάτω από κάθε συνθήκη. Έχοντας αποκτήσει πιο σφικτή και περισσότερο προοδευτική λειτουργία, ειδικά στις αποσβέσεις του, η όλη του λειτουργία εμπνέει για το κάτι παραπάνω στην άσφαλτο και για κάτι το πολύ παραπάνω στο χώμα. Από την άλλη, η δαγκάνα της Brembo φροντίζει από την πρώτη στιγμή να τονώσει το ηθικό του αναβάτη, που μέσα από το κράνος του φωνάζει «ναι ρε φίλε, έχω φρένα..». Διαθέτει δύναμη, γραμμικότητα και αποτελεσματικότητα, οπότε ..άριστα δέκα!
10 περισσότεροι οι ίπποι, στα ίδια επίπεδα η κατανάλωση
Το φαρδύ τιμόνι και ο τροχός των 19 ιντσών μπροστά αποδεικνύονται ιδανικοί σύμμαχοι στην οδήγηση μακριά από τους αυτοκινητόδρομους και η σημαντικά βελτιωμένη απόδοση του δικύλινδρου δεν χαλάει τη θετική εικόνα του προηγούμενου, όντας το ίδιο εύρυθμος και γραμμικός. Η λέξη ξέσπασμα απουσιάζει από το λεξιλόγιο της μοτοσυκλέτας, απλά τώρα έχεις στη διάθεσή σου τη δύναμη που έλειπε από το προηγούμενο μοντέλο, μια δύναμη που αφενός θα σε βοηθήσει να προσπεράσεις τα πολύτροχα με άνεση και ασφάλεια και αφετέρου θα σε κάνει να βγαίνεις σε ανοικτούς δρόμους συχνότερα. Και αν αυτοί έχουν και κάποιες στροφές, τότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να θυμηθείς πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα με 19ρη τροχό και ελαστικά διπλής χρήσης, άρα και πως δεν χρειάζεται να την πιέσεις στο όριο. Η πιο αργή γεωμετρία σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα 100% δρόμου είναι άλλωστε γνώριμο θέμα στους οπαδούς του είδους.
Τελικά;
Οι άγγλοι συνεχίζουν να κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους και να βελτιώνουν ουσιαστικά τα μοντέλα τους. Το Street Scrambler του 2019 είναι μια μοτοσυκλέτα αναβαθμισμένη στα σημεία που έπασχε και κόντρα στον κλασσικό της χαρακτήρα διαθέτει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Εύκολη στην οδήγηση, με όση δύναμη πραγματικά χρειάζεσαι, με βελούδινη λειτουργία σε κινητήρα- συμπλέκτη – κιβώτιο, ανάρτηση και φρένα που συνεργάζονται αρμονικά με το στιβαρό πλαίσιο και μια ποιότητα κατασκευής που εντυπωσιάζει σε κάθε της σημείο. Η τιμή της είναι στα 10.890€ η μονόχρωμη λευκή έκδοση και στα 11.190€ για τις δίχρωμες. Περισσότερα για το μοντέλο μπορείτε να δείτε εδώ.