του Νίκου Βιτσιλάκη

Η αγωνιστικών προδιαγραφών μοτοσυκλέτα της Triumph μόλις παρουσιάστηκε στην τελική της μορφή και εμείς σας παραθέτουμε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον έλεγαν οι πρόγονοί μας και σίγουρα καλά έκαναν. Εδώ και εδώ σας είχαμε προϊδεάσει με αποκλειστικές πληροφορίες για το νέο όπλο του αγγλικού εργοστασίου, το οποίο και μόλις παρουσιάστηκε σε περιβάλλον που του ταιριάζει απόλυτα, στην πίστα του Silverstone και κατά τη διάρκεια του βρετανικού MotoGP. Ακολουθεί το αναλυτικό δελτίο τύπου της Triumph και εμείς επαναερχόμαστε όταν με το καλό βρεθούμε στη σέλα του.

Η δική σου εργοστασιακή Moto2 μοτοσυκλέτα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιασμένο από την ίδια ομάδα ειδικών που εξέλιξε τον κινητήρα Moto2, το νέο Daytona Limited Edition διαθέτει τον τρικύλινδρο κινητήρα προδιαγραφών Moto2 της Triumph, ο οποίος αποδίδει την υψηλότερη ισχύ και ροπή που είχε ποτέ μια μοτοσυκλέτα 765cc. Με μέγιστη ισχύ 130Hp στις 12.250rpm και μέγιστη ροπή που φτάνει τα 80Nm στις 9.750rpm, ο νέος κινητήρας φέρνει αγωνιστική ισχύ και απόδοση στους δρόμους του κόσμου. Οι εκπληκτικές του επιδόσεις γίνονται αντιληπτές από τις χαμηλές στροφές και εξελίσσονται γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών, μέσω της προηγμένη μονάδας ECU του Street Triple RS, παράγοντας παράλληλα έναν απίστευτο ήχο. Ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με μια σειρά από εξαρτήματα και αναβαθμίσεις ως προς την απόδοση, που προέρχονται κατευθείαν από το πρόγραμμα εξέλιξης του κινητήρα Moto2.

Περιλαμβάνονται βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, πιο ανθεκτικά έμβολα προδιαγραφών MotoGP, πίρος εμβόλου με επικάλυψη DLC, νέου προφίλ εκκεντροφόροι, νέες χοάνες, τροποποιημένες μπιέλες, θύρα εισαγωγής, στρόφαλος και κύλινδροι, καθώς και αυξημένη σχέση συμπίεσης. Ο κινητήρας ανεβάζει 600 περισσότερες στροφές από αυτόν του Street Triple RS, με την κόκκινη περιοχή να ξεκινά στις 13.250rpm. Το 765 Limited Edition διαθέτει επίσης νέα εξάτμιση υψηλής απόδοσης, η οποία έχει συγκολληθεί με τη μέθοδο TIG και συνοδεύεται από τελικό τιτανίου της Arrow που προσφέρει τον απίστευτο ήχο των μοτοσυκλετών που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα Moto2! Αναπτύχθηκε αποκλειστικά για την Triumph και ειδικά για αυτό το μοντέλο και είναι ένα πλευρικά τοποθετημένο κουρμπαριστό τελικό που συνδυάζει υψηλή απόδοση, αξιοπιστία και πολύ χαμηλό βάρος. Καθώς είναι η μοτοσυκλέτα που σε φέρνει μια ανάσα από τις εργοστασιακές Moto2TM, είναι εφοδιασμένη με νέο κιβώτιο ταχυτήτων, με αναλογίες σχέσεων που έχουν ρυθμιστεί ειδικά για την πίστα. Η αναλογία της πρώτης σχέσης προέρχεται κατευθείαν από το πρόγραμμα εξέλιξης του κινητήρα Moto2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το υψηλότερων προδιαγραφών Daytona που κατασκευάστηκε ποτέ

Δικαιολογώντας τον τίτλο, το Daytona Moto2 765 Limited Edition διαθέτει ελαφριά φρένα Brembo Stylema προδιαγραφών superbike. Με μικρές διαστάσεις και άψογα μορφοποιημένα, αυτά είναι τα υψηλότερων προδιαγραφών φρένα της Brembo και χαρακτηρίζονται από την άμεση απόκριση, την ανθεκτικότητα στην πίστα και την ταχύτατη ψύξη τους. Στα αποκλειστικά εξαρτήματα της Brembo περιλαμβάνονται ρυθμιζόμενη μανέτα ως προς το εύρος και την απόσταση από το γκριπ, καθώς και ακτινική αντλία MCS. Το 765 διαθέτει επίσης τα νέας γενιάς και κορυφαίων προδιαγραφών ελαστικά δρόμου Diablo Supercorsa SP, τα οποία προσφέρουν μέγιστη ακρίβεια και πρόσφυση σε πίστα και δρόμο. Το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από Öhlins αγωνιστικών προδιαγραφών  μπροστά και πίσω, με πιρούνι 43mm και αμορτισέρ TTX36. Και οι δύο αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες ως προς την επαναφορά και τη συμπίεση των ελατηρίων. Παράλληλα με τις κορυφαίες προδιαγραφές και τον μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα, το Daytona Moto2TM 765 Limited Edition είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και παρέχει μέγιστη ευελιξία και δυναμική αγωνιστική οδήγηση. Αυτά έχουν επιτευχθεί μέσω του ελαφρύτερου πλαισίου και του ψαλιδιού, καθώς και των ελαφρύτερων εξωτερικών καλυμμάτων από ανθρακονήματα. Το 765 είναι εξοπλισμένο με τους ελαφρύτερους τροχούς στην κατηγορία του, οι οποίοι είναι 17 ιντσών, έχουν κατασκευαστεί από κράμα αλουμινίου και διαθέτουν πέντε μπράτσα.

Ιδανικής σχεδίασης πλαίσιο που παρέχει ακρίβεια

Το μοντέλο διαθέτει πλαίσιο όμοιας ακρίβειας με αυτό που χρησιμοποιήθηκε στο πρωτότυπο εξέλιξης του κινητήρα Moto2 και στο Daytona R που κατέκτησε το πρωτάθλημα BSB και πέτυχε πολλαπλές νίκες στην κατηγορία TT Supersport του Isle of Man. Σε αυτές τις επιτυχίες έχει συμβάλλει και η ασύγκριτη ευελιξία και ακρίβεια του πλαισίου, το οποίο μαζί με τις συνολικές κορυφαίες προδιαγραφές κάνει αυτό το νέο μοντέλο το πιο δυναμικό και σταθερό Daytona που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Σχεδιασμένο για εξαιρετική απόδοση σε δρόμο και πίστα, διαθέτει μονόσελο που συμβάλλει στη μείωση βάρους και ενισχύει τον αγωνιστικό προσανατολισμό του. Το μονόσελο διαθέτει απαλό αφρώδες υλικό αγωνιστικής φιλοσοφίας, το οποίο επιτρέπει ευκολότερες μετατοπίσεις του αναβάτη στη σέλα. Διαθέτει επίσης αγωνιστικής έμπνευσης μαξιλαράκι πλάτης, το οποίο έχει ενσωματωθεί στο κάλυμμα της ουράς.

Ένα σημαντικά υψηλότερο επίπεδο σύγχρονης τεχνολογίας υπάρχει στο βασικό εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται πλήρως έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT με μοναδικό νέο γραφικό έναρξης που συνδυάζει τα λογότυπα Moto2 και Triumph, καθώς και χρονόμετρο. Και για απλή πρόσβαση στα όργανα κατά την οδήγηση, το νέο Daytona διαθέτει νέας σχεδίασης εργονομικούς διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών με joystick πέντε κατευθύνσεων. Επίσης, για πρώτη φορά σε Daytona, οι αναβάτες μπορούν να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι πέντε λειτουργίες Rain, Road, Rider (που διαμορφώνεται από τον αναβάτη), Sport και Track. Όλες προσαρμόζουν τη χαρτογράφηση του γκαζιού, τις ρυθμίσεις του ελέγχου πρόσφυσης και του ABS, ώστε να ταιριάξουν απόλυτα με το στυλ οδήγησης του αναβάτη και τις οδικές συνθήκες. Ενεργοποιούνται μέσω του συστήματος ride-by-wire. Έτοιμο για την πίστα και εστιασμένο στις υψηλές επιδόσεις, το Daytona Moto2TM 765 Limited Edition διαθέτει σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων στο βασικό του εξοπλισμό. Το quickshifter επιτρέπει ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη και είναι ένα απαραίτητο σύστημα για τους φίλους της αγωνιστικής οδήγησης σε πίστα.

Αγωνιστική παρουσία και στυλ

Με αυθεντικό αγωνιστικό στυλ, διαθέτει νέο ελαφρύ κοστούμι από ανθρακονήματα, το οποίο αποτελείται από νέο μονοκόματο πίνακα οργάνων, ολόσωμο φέρινγκ και νέας σχεδίασης ουρά, μπροστινό φτερό, πίσω λασπωτήρα, πάνω προστατευτικό αλυσίδας και αγωνιστικών προδιαγραφών κάτω προστατευτικό αλυσίδας. Εμπνευσμένο από τα γραφικά βρετανικής σημαίας που είχε η μοτοσυκλέτα εξέλιξης του κινητήρα Moto2, το Daytona διαθέτει αυθεντική σήμανση Moto2TM και μοναδικές χρωματικές επιλογές Carbon Black, Graphite Grey και Aluminium Silver, με εξαιρετικής αισθητικής λεπτομέρεια από ανθρακονήματα και Aluminium Silver γραφικό στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Το πλαίσιο και το ψαλίδι ολοκληρώνουν την αγωνιστική παρουσία και το επιβλητικό στυλ της μοτοσυκλέτας. Διαθέτουν εξαιρετικό ανοδιωμένο φινίρισμα, το οποίο μειώνει σημαντικά το βάρος, σε σχέση με την παραδοσιακή αμμοβολή. Σε συνδυασμό με τους χαρακτηριστικούς διπλούς προβολείς, τις πίσω βάσεις για την τοποθέτηση σταντ paddock και τα φλας LED, κάνουν το στυλάτο νέο Daytona Moto2 765 έτοιμο για κάθε χρήση.

Σπάνιο, σπέσιαλ και μοναδικό

Με περιορισμένη έκδοση μόλις 765 μονάδων για τις Η.Π.Α. και τον Καναδά και άλλων 765 για την Ευρώπη, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο, η ζήτηση είναι ήδη εξαιρετικά θετική. Κάθε μοτοσυκλέτα διαθέτει πανέμορφη τιμονόπλακα από αλουμίνιο billet, η οποία διαθέτει λογότυπο Moto2 και αριθμό παραγωγής που έχει χαραχθεί με laser. Το νέο Daytona είναι μια μοναδικής σχεδίασης μοτοσυκλέτα που σε φέρνει μια ανάσα από τις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Moto2. Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που διαθέτει την επίσημη έγκριση Moto2 της Dorna Sports.

Ένδοξο παρελθόν

Μια από τις πιο διάσημες νίκες στην αγωνιστική ιστορία της Triumph πραγματοποιήθηκε το 1966 στον αγώνα Daytona 200, όταν ο Buddy Elmore, ξεκινώντας από την 46η θέση, κατάφερε να κάνει μια εκπληκτική νίκη πάνω στη σέλα ενός πρωτότυπου T100 Tiger. Επιστρέφοντας στη γκάμα της Triumph στις αρχές της δεκαετίας του 1990, τo Daytona ενδυνάμωσε τη θρυλική του θέση ως το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Triumph στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας, επιτυγχάνοντας μια σπουδαία νίκη στο Isle of Man TT και κερδίζοντας τα πρωταθλήματα Βρετανίας, Γερμανίας, Γαλλίας, καθώς και το παγκόσμιο πρωτάθλημα   SuperSport και -για μια ακόμη φορά- τον αγώνα Daytona 200. Και με τη φετινή νίκη στο Isle of Man Supersport 2, με οδηγό τον Peter Hickman, το Daytona είναι χωρίς αμφιβολία, η καλύτερη μεσαίου κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα στον κόσμο. Τώρα η Triumph γιορτάζει την επιστροφή της στο κορυφαίο επίπεδο αγώνων ταχύτητας ως ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto2, με το νέο περιορισμένης έκδοσης Daytona Moto2 765, μια μοτοσυκλέτα που σηματοδοτεί μια μοναδική συνεργασία με το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP της FIM.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Υγρόψυκτος, 12 βαλβίδες, 2ΕΕΚ, 3 κύλινδροι σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ

765 κ.εκ.

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

78 x 53.38

ΣΥΜΠΙΕΣΗ

12.9:1

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ

130 PS / 12,250 σ.α.λ.

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ

80 Nm / 9,750 σ.α.λ.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ

Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου με SAI. Ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού.

ΕΞΑΤΜΙΣΗ

3 σε 1 εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι. Πρωτεύον τελικό κάτω από τον κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι. Δευτερεύον τελικό τιτανίου Arrow.

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Αλυσίδα

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ

Υγρός πολύδισκος

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

6-τάχυτο με Triumph Shift Assist

ΠΛΑΙΣΙΟ

Μπροστά – Αλουμινένιο δύο δοκών

Πίσω – 2 τμημάτων χυτευμένο με υψηλή πίεση

ΨΑΛΙΔΙ

Από κράμα αλουμινίου

ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ ΤΡΟΧΟΣ

5 μπράτσων, 17 x 3.5 ιντσών, από κράμα αλουμινίου

ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΣ

5 μπράτσων, 17 x 5.5 ιντσών, από κράμα αλουμινίου

ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

120/70 ZR17

ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

180/55 ZR17

ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins 43 χιλ. NIX30 με ρύθμιση προφόρτισης, επαναφοράς και απόσβεσης συμπίεσης

ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Δύο θαλαμών μονό αμορτισέρ Öhlins TTX36 με δοχείο piggy back και ρύθμιση επαναφοράς και απόσβεσης συμπίεσης

ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΦΡΕΝΟ

Brembo Stylema® 4 εμβόλων ακτινικές mono-block δαγκάνες, δύο πλευστοί δίσκοι 310 χιλ. και ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ

Brembo δαγκάνα ενός εμβόλου, μονός δίσκος 220 χιλ. και  ABS με διακόπτη απενεργοποίησης

ΦΑΡΔΥ ΤΙΜΟΝΙ

718 χιλ.

ΥΨΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ

1105 χιλ.

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

822 χιλ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ

1379 χιλ.

ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ

23.2°

ΙΧΝΟΣ

91.1 χιλ.

ΒΑΡΟΣ

Δ/Α

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΒΟΥΑΡ

17.4 λίτρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ **

Δ/Α

ΡΥΠΟΙ CO2 **

Δ/Α

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης