του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Triumph παρουσιάζει δύο ιδιαίτερες εκδόσεις Bonneville T120 και T100, που συνοδεύονται από πιστοποιητικά αυθεντικότητας με αναφορά στην απίστευτη ιστορία ενός θρυλικού αναβάτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Bud Ekins ήταν ένας επαγγελματίας στάντμαν του Hollywood, κορυφαίος αθλητής του motocross και των αγώνων ερήμου, ο οποίος εξελίχθηκε σε θρύλο τη δεκαετία του 1960. Ήταν ο αναβάτης που πραγματοποίησε το πιο διάσημο άλμα που έχει γίνει στην ιστορία του κινηματογράφου, στην ταινία «Η μεγάλη απόδραση», που είχε ως θέμα τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν το ιστορικό άλμα που κινηματογραφήθηκε για τον φίλο και συναγωνιστή του Bud στο ISDT, τον θρυλικό ηθοποιό Steve McQueen. Αυτές οι δύο νέες όμορφες ειδικές εκδόσεις διαθέτουν έναν μοναδικό χρωματισμό που είναι εμπνευσμένος από τον Καλιφορνέζο Bud Ekins, καθώς και μια σειρά από ειδικά σχεδιασμένες λεπτομέρειες.

Οι ειδικές εκδόσεις Bud Ekins του 2020 είναι εφοδιασμένες με όλο το κλασικό στυλ και τις σύγχρονες δυνατότητες των βασικών εκδόσεων Bonneville T120/T100 και διαθέτουν ακόμη υψηλότερες προδιαγραφές:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  •     Εμπνευσμένο από την Καλιφόρνια γραφικό στο ρεζερβουάρ με λογότυπο California flying globe
  •     Μοναδικό κλασικό λογότυπο Triumph στο ρεζερβουάρ
  •     Μοναδικό λογότυπο Bud Ekins στα πλαϊνά καπάκια
  •     Ειδικά σχεδιασμένο φινίρισμα στο μπροστινό φτερό με λογότυπο California flying globe
  •     Τάπα ρεζερβουάρ σε στυλ Monza
  •     Υψηλότερων προδιαγραφών φλας LED
  •     Γκριπ με μοτίβο διαμαντιού
  •     Μικρών διαστάσεων καθρέπτες στα αντίβαρα του τιμονιού
  •     Ειδικής σχεδίασης μαύρα σήματα στον κινητήρα.     

Ως γνήσια ειδική έκδοση Triumph, κάθε Bud Ekins Bonneville θα πωλείται με πιστοποιητικό αυθεντικότητας, το οποίο θα περιλαμβάνει μια αποκλειστική αναφορά στην απίστευτη ιστορία του Bud και θα είναι υπογεγραμμένο από τον CEO της Triumph Nick Bloor και τις κόρες του Bud Ekins, Susan και Donna.

Το βιογραφικό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Bud Ekins γεννήθηκε στο Los Angeles το 1930 και έμαθε να οδηγεί μοτοσυκλέτα στους κοντινούς λόφους του Hollywood, εξελίσσοντας τις εκτός δρόμου τεχνικές του πολύ πριν οδηγήσει νόμιμα στον δρόμο. Ευτυχώς, η Καλιφόρνια φιλοξενούσε ένα ευρύ και συνεχώς αναπτυσσόμενο σύνολο συμμετεχόντων σε εκτός δρόμου αγώνες, οπότε από πολύ νωρίς κέρδισε τη φήμη ενός από τους κορυφαίους αγωνιζόμενους στο motocross και στους αγώνες ερήμου. Εκείνη την περίοδο, ο κορυφαίος αντιπρόσωπος της Triumph στις Η.Π.Α. Bill Johnson παραχώρησε στον Ekins μια TR5 Trophy, με την οποία κατέκτησε την πρώτη θέση στο Catalina Grand Prix. Ο Ekins γνώριζε καλά ότι είχε βρει στην Triumph τον κατασκευαστή που έφτιαχνε τις πανίσχυρες, γρήγορες και ελαφριές μοτοσυκλέτες, με την ευελιξία, την αμεσότητα και την ισχύ που αναζητούσε. Η επιτυχία του στα μέσα της δεκαετίας του 1950 συνέπεσε χρονικά με την ανάδειξη της Triumph σε μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Και οι δύο πλευρές είχαν σημαντικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό των δυνατοτήτων που πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα.

Ο πασίγνωστος Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής Σχεδιασμού της Triumph, Edward Turner, συνέχισε να εξελίσσει δικύλινδρα Triumph, τα οποία γίνονταν ολοένα και πιο ισχυρά, αποδοτικά και αξιόπιστα. Ο Johnny Allen έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας το 1955 και το 1956, χρησιμοποιώντας εργοστασιακούς κινητήρες Triumph, ενώ ο Ekins σφυρηλατούσε μια μακροχρόνια συμμαχία με την αγγλική φίρμα, η οποία οδήγησε τελικά στην ανάδειξή του ως του κορυφαίου εκτός δρόμου αγωνιζόμενου της Αμερικής και στη δημιουργία της δικής του αντιπροσωπείας Triumph. To 1956, όταν ο Ekins τερμάτισε 2ος στα 153 εκτός δρόμου μίλια του Californian Big Bear Motorcycle Run, στην πρώτη, στη δεύτερη και στην τρίτη θέση τερμάτισαν αγωνιζόμενοι με μοτοσυκλέτες Triumph TR6 Trophy. Η αγωνιστική κυριαρχία της Triumph ήταν τέτοια, που όταν ο Ekins κέρδισε τον ίδιο αγώνα τον επόμενο χρόνο, οι 20 από τους 25 πρώτους αναβάτες οδηγούσαν μοτοσυκλέτες Triumph. Η επιτυχία του Ekins στους αγώνες τον οδήγησε στην ίδρυση της δικής του αντιπροσωπείας Triumph στο βόρειο Hollywood. Γρήγορα εξελίχθηκε σε μαγνήτη για πολλούς νέους ηθοποιούς, όπως οι Paul Newman, Clint Eastwood και Steve McQueen.

Ο Ekins ζούσε και ανέπνεε για τις μοτοσυκλέτες Triumph και το να τις εμπορεύεται έμοιαζε κάτι πολύ φυσικό. Ένας τοπικός λάτρης των μοτοσυκλετών εκείνη την περίοδο ήταν ο θρύλος του Χόλλυγουντ Steve McQueen. Η αγαπημένη του μοτοσυκλέτα ήταν η TR5 Trophy, την οποία συντηρούσε μόνο στην αντιπροσωπεία του Ekins. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Ο Ekins γνώρισε στον McQueen την αναδυόμενη σκηνή των αγώνων ερήμου στην Καλιφόρνια και ο McQueen αμέσως παρασύρθηκε από αυτό το συναρπαστικό υπόγειο κίνημα, περνώντας τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο οδηγώντας γύρω από τους αμμόλοφους ή απολαμβάνοντας την κανονικότητα της ανωνυμίας και την οδήγηση με τον Ekins και την παρέα του. Παρά τις μεγάλες απαιτήσεις που είχε η διοίκηση μιας επιτυχημένης αντιπροσωπείας Triumph, ο Ekins συνέχισε να αγωνίζεται συμμετέχοντας με επιτυχία σε αρκετούς αγώνες εκτός δρόμου. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι Hare and Hound, Mint 400 και Baja 1000 (τον οποίο βοήθησε να δημιουργηθεί). Ο McQueen συχνά αγωνιζόταν μαζί του, συνήθως χρησιμοποιώντας άλλο όνομα για να κρύψει την ταυτότητά του από τους διοργανωτές και τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους. Μάθαινε γρήγορα και ήταν ένας πολύ γρήγορος οδηγός. Ο Ekins ήταν ένας εξαιρετικά δημοφιλής αναβάτης που εκπροσώπησε τις Η.Π.Α. Στο International Six Days Trial, που είχε την φήμη των Ολυμπιακών Αγώνων της μοτοσυκλέτας και έτσι μπόρεσε να διευκολύνει την είσοδο του McQueen στην ομάδα των Η.Π.Α. το 1964, στο ISDT της Ανατολικής Γερμανίας. Και οι δύο αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες Triumph. Ο Ekins θα κατακτούσε τέσσερα εντυπωσιακά χρυσά μετάλλια ISDT σε μόλις επτά χρόνια.

Η Μεγάλη Απόδραση

Το φθινόπωρο του 1962, ο McQueen ετοιμαζόταν να πετάξει στην Ευρώπη για τα γυρίσματα της ταινίας που έμελλε να γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς όλων των εποχών. Ο McQueen έπρεπε να αντικατασταθεί σε επικίνδυνες στιγμές οδήγησης και πρότεινε στους παραγωγούς τον καλό του φίλο Ekins. Ο Bud υπέγραψε συμβόλαιο τεσσάρων μηνών, αν και τελικά ο McQueen (με τη βοήθεια του Ekins) χρειάστηκε πολύ λιγότερο χρόνο για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει την κορυφαία σκηνή του χαρακτήρα που υποδυόταν. O Captain Virgil Hilts απέδρασε από ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως, ανέβηκε σε μια μοτοσυκλέτα και προσπάθησε να φτάσει στα ελβετικά σύνορα μέσα από χωράφια, ενώ τον καταδίωκε ο εχθρός. Καθώς τον πλησίαζαν οι στρατιώτες, ο Hilts έπρεπε οπωσδήποτε να κάνει ένα εντυπωσιακό άλμα πάνω από συρματόπλεγμα για να φτάσει στη σχετική ασφάλεια που παρείχε η ουδέτερη Ελβετία. Κάνοντας διάφορες δοκιμές και άλματα, οι McQueen και Ekins εξερεύνησαν τις δυνατότητες της αγαπημένης τους off-road μοτοσυκλέτας, της Triumph TR6 Trophy των 650cc, για να έχουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από αυτήν τη δραματική σκηνή. Υπολόγισαν ότι έπρεπε να αναπτύξουν ταχύτητα 80 μιλίων ανά ώρα για να περάσουν πάνω από το ύψους 3,65 μέτρων συρματόπλεγμα και να προσγειωθούν 18 μέτρα μακριά. Στον McQueen απαγορεύτηκε η πραγματοποίηση του άλματος από τους παραγωγούς της ταινίας και αυτό ήταν κάτι που τον απογοήτευσε. Έτσι ο Ekins ανέλαβε τη δύσκολη αποστολή.

Αυτό το άλμα αποτελεί μια από τις πιο θρυλικές στιγμές στην κινηματογραφική ιστορία του Hollywood μέχρι και σήμερα. Το 1962 μια TR6 Trophy είχε ανώτερο ύψος ωφέλιμων στροφών που δεν ξεπερνούσε τις 6.000rpm και η μέγιστη ισχύς της ήταν περίπου 42Hp, αλλά η αμεσότητα και η πανίσχυρη ροπή του δικύλινδρου κινητήρα ήταν η πρώτη επιλογή των McQueen και Ekins. Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο Triumph Motorcycles Factory Visitor Experience στο Hinckley, το οποίο είναι ανοικτό για το κοινό χωρίς χρέωση.

Σύγχρονες δυνατότητες  

Τα δύο μοντέλα Bud Ekins μοιράζονται τα ίδια προηγμένα χαρακτηριστικά με τα Bonneville T100/120, τα οποία περιλαμβάνουν δικάναλο ABS, γκάζι Ride-by-wire, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, δύο προγράμματα οδήγησης (Road και Rain), συμπλέκτη υποβοήθησης, προβολέα DRL, LED πίσω φως, θύρα USB και immobiliser. Σαν έξτρα μπορεί να τοποθετηθεί cruise control, όπως επίσης και θερμαινόμενα γκριπ.  Ρωτήσαμε την τοπική αντιπροσωπεία σχετικά με τα αξεσουάρ που διαθέτει η Triumph για τις δύο εκδόσεις Bud Ekins και είμαστε σε αναμονή της απάντησής της.  

Σ.Σ.: Το «μοντέλο» στην κεντρική φωτογραφία του άρθρου είναι ένας δικός μας άνθρωπος, συγκεκριμένα ο Χρήστος Φιλιππίδης, o οποίος τυγχάνει product marketing manager για όλα τα modern classics που κατασκευάζει η Triumph! Εύγε Χρήστο, συνέχισε να μας κάνεις υπερήφανους!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης