του Νίκου Βιτσιλάκη

Μοτοσυκλέτες περιορισμένης παραγωγής, μοτοσυκλέτες για λίγους, όχι φθηνές και ό,τι πρέπει για συλλέκτες. Τις λένε TFC (Triumph Factory Custom) και πρόκειται για βελτιωμένες εκδόσεις της υπάρχουσας γκάμας της αγγλικής φίρμας.

Oι συγκεκριμένες εκδόσεις ήταν μέχρι σήμερα δύο (Thruxton TFC και Rocket 3 TFC), αλλά από τον Ιανουάριο του 2020 θα γίνουν τρεις με την προσθήκη του βελτιωμένου Bobber. Πρόκειται για μοντέλα που δέχονται ιδιαίτερες εργοστασιακές περιποιήσεις, είναι αριθμημένα και διατίθενται σε ένα περιορισμένο κοινό με συλλεκτικές τάσεις και γερό πορτοφόλι. Το καινοτόμο Triumph Bobber παρουσιάστηκε το 2017, δημιούργησε μια κλασική υπο-κατηγορία και ενέπνευσε μια νέα γενιά ένθερμων αναβατών με την αυθεντικότητά του, το χειροποίητο στυλ custom και την ομολογουμένως εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Και τώρα, το Bobber TFC ανεβάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, με υπερπολυτελή φινιρίσματα και λεπτομέρειες, υψηλότερης απόδοσης και ροπής κινητήρα 1200cc, ελαφρύτερο πλαίσιο και κορυφαίου επιπέδου εξοπλισμό και τεχνολογία.

Περιορισμένη Έκδοση

H παγκόσμια παραγωγή θα είναι μόλις 750 μονάδες, οι οποίες θα διαθέτουν αριθμημένη πλακέτα και μοναδικής αισθητικής σήματα. Θα έχουν ισχύ αυξημένη κατά 10Hp (87 από 77) και ροπή μεγαλύτερη κατά 4Nm από τα Bobber και Bobber Black. Κάθε ιδιοκτήτης Bobber TFC θα λαμβάνει επίσης ένα ειδικά σχεδιασμένο πακέτο TFC, το οποίο θα είναι αποκλειστικό για τη μοτοσυκλέτα του. Αυτό θα περιλαμβάνει αριθμημένη επιστολή με ιδιόχειρη υπογραφή του CEO της Triumph Nick Bloor, ένα προσωποποιημένο βιβλίο custom build, μια φινετσάτη κουκούλα Bobber TFC, μια θήκη εγγράφων TFC και μια αποκλειστική δερμάτινη τσάντα σχάρας με λογότυπο TFC.

Δουλειά στον κινητήρα

Τα δέκα παραπανίσια άλογα ήρθαν στην επιφάνεια μετά από αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν ελαφρύτερα εξαρτήματα, όπως είναι ο χαμηλής αδράνειας στροφαλοφόρος άξονας, ο συμπλέκτης, οι αντικραδασμικοί άξονες, οι “νεκροί” άξονες, ο εναλλάκτης rare-earth, το κάλυμμα εκκεντροφόρου από μαγνήσιο, τα λεπτού τοιχώματος καπάκια του κινητήρα και οι λαιμοί της εξάτμισης. Ο σημαντικά αναβαθμισμένος κινητήρας HT ανεβάζει στροφές ψηλότερα κατά 500rpm, με την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου να ξεκινά στις 7.500rpm. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης μια εξάτμιση που σχεδιάστηκε ειδικά για αυτή, με τελικά τιτανίου της Arrow με τάπες από ανθρακονήματα.

Η σημαντική μείωση βάρους (περίπου πέντε κιλά ελαφρύτερο από το Bobber Black) επιτυγχάνεται μέσω βελτιωμένων εξαρτημάτων στον κινητήρα, εξωτερικών τμημάτων από ανθρακονήματα, δοκών αλουμινίου στο πλαίσιο, αφαίρεσης της ουράς και ελαφρύτερης μπαταρίας. Εκτός από τη μείωση βάρους, το Bobber TFC έχει κορυφαίο για την κατηγορία επίπεδο προδιαγραφών και εξοπλισμού, με πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Öhlins, που περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ. Μοναδικές για το μοντέλο είναι επίσης οι υψηλών προδιαγραφών ακτινικές monobloc τετραπίστονες δαγκάνες Brembo M50, η ακτινική κεντρική αντλία και η μανέτα φρένου MCS με ρύθμιση εύρους και απόστασης.

Πλήρες ηλεκτρονικών

Το επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης Sport ανεβάζει το επίπεδο τεχνολογιών που εστιάζουν στον αναβάτη και συμπεριλαμβάνεται στα τρία οδηγικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το Bobber TFC (Rain, Road, Sport). Ενεργοποιούνται μέσω του τελευταίας γενιάς συστήματος ride-by-wire, το οποίο βελτιώνει τη συμπεριφορά, την ασφάλεια και τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Για βελτιωμένη ορατότητα και χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας το Bobber TFC διαθέτει πλήρη φωτισμό LED, ο οποίος περιλαμβάνει προβολέα LED με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας DRL (ανάλογα με τη νομοθεσία της κάθε χώρας), πίσω φλας πολλαπλών λειτουργιών (ανάλογα με τη νομοθεσία της κάθε χώρας), μικρών διαστάσεων μπροστινά φλας και φως πινακίδας κυκλοφορίας. To μοντέλο είναι επίσης εφοδιασμένο με νέα στυλάτα όργανα, που διαθέτουν λογότυπο TFC και διακοσμητικό με νέο λογότυπο Triumph.

Περιλαμβάνουν ψηφιακό μενού, στο οποίο εμφανίζονται σημαντικές πληροφορίες, οι οποίες είναι προσβάσιμες μέσω διακοπτών στο τιμόνι. Το ABS και ο έλεγχος πρόσφυσης έχουν συμπεριληφθεί για μέγιστη ασφάλεια και έλεγχο. Και τα δύο συστήματα είναι πολύ διακριτικά τοποθετημένα χωρίς να επηρεάζουν οπτικά τη μοτοσυκλέτα. Ο συμπλέκτης υποβοήθησης της ροπής μειώνει την καταπόνηση από τη χρήση της μανέτας και κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο άνετη στην οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Το σύστημα ακινητοποίησης του κινητήρα περιλαμβάνει έναν αναμεταδότη μέσα στο νέο υψηλής αξίας κλειδί με χρυσό σήμα, το οποίο υπάρχει επίσης στο βασικό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας.

Τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Bobber TFC, όπως και οι συνολικές διαφορές του σε σχέση με τα Bobber και Bobber Black, θα ανακοινωθούν μετά την πιστοποίηση της μοτοσυκλέτας τον Ιανουάριο του 2020.