Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος
Μετά την Kawasaki και την Suzuki, είναι η σειρά της Yamaha να καταθέσει τη δική της πατέντα για κινητήρα με υπερτροφοδότη. Στα σχέδια τα οποία έχουν κατατεθεί το σύστημα έχει τοποθετηθεί σε ένα MT-10, αλλά όχι με τον τετρακύλινδρο κινητήρα που το έχουμε συνηθίσει.
Στην τρικύλινδρη μορφή του κινητήρα με τούρμπο η απόδοση αναμένεται να είναι απίστευτη και θα φτάνει τουςΑπίστευτη ροπή υπόσχεται ο τούρμπο κινητήρας 180 ίππους με τη ροπή σε δυσθεώρητα ύψη της τάξης των 17,5 χλγμ! Η πατέντα της Yamaha περιλαμβάνει μία πολύ μικρή μονάδα στην εισαγωγή η οποία προμηθεύει με φρέσκο αέρα τους κυλίνδρους, ενώ για να χωρέσει το intercooler και ο υπερτροφοδότης έχει γίνει πολύ κυρτό το ψυγείο και έχει τοποθετηθεί πολύ χαμηλά για να μπορέσουν να συνυπάρξουν όλα.
Η αλήθεια είναι πως στους κινητήρες των μοτοσικλετών ποτέ δεν ήταν πρόβλημα η παραγωγή ίππων, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές. Ωστόσο, οι αυστηρές προδιαγραφές σε ρύπους και η κατανάλωση είναι δύο στοιχεία τα οποία προβληματίζουν τους κατασκευαστές γι’ αυτό άλλωστε έχουν εντάξει αυτήν την τεχνολογία στη διαδικασία εξέλιξης.