του Νίκου Βιτσιλάκη
Μέσα από ένα πολύ θεαματικό video, η ιταλική εταιρεία SWM μας ανακοινώνει τη συμμετοχή της σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα Supermoto με αναβάτες τους Marc Reiner Schmidt και Edgardo Borella. Η είδηση αυτή χαροποιεί ιδιαίτερα τους φίλους της φίρμας, καθόσον δείχνει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο μετά την πρόσφατη ολική επαναφορά της. Επειδή όμως λίγοι γνωρίζουν την ιστορία της SWM, καλό είναι να σας πούμε λίγα πράγματα για αυτή.
Πριν περίπου 46 χρόνια δύο Ιταλοί αναβάτες enduro αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα. Οι Piero Sironi και Fausto Vergani, με έδρα τη Rivolta d’ Adda κοντά στο Μιλάνο, πρωτο-έβγαλαν στην παραγωγή τρία μοντέλα με δίχρονους κινητήρες 50, 100 και 125cc, που προερχόντουσαν από τη γερμανική Sachs. Mέλημά τους ήταν η παραγωγή μοντέλων Trial, Enduro και Motocross. H εταιρεία ονομάστηκε SWM, από τα αρχικά των λέξεων Speedy Working Machines! Το 1977, η μικρή σε μεγέθη SWM προχώρησε στη χρήση κινητήρων με περιστροφική βαλβίδα της αυστριακής Rotax και το 1981 πανηγύρισε τον μοναδικό -μέχρι σήμερα- παγκόσμιο τίτλο της (στο Trial). To 1984, το εργοστάσιο έκλεισε για ξεκάθαρα οικονομικούς λόγους.
Τα μοντέλα της δεν έγιναν ποτέ best sellers, πλην όμως όλοι οι παλιοί έχουν να θυμούνται το πολύ γκάζι, ίσως το περισσότερο της εποχής, αλλά και τα ιδιαίτερα στιβαρά πλαίσια. Η SWM Motorcycles του σήμερα είναι παιδί της κινεζικής εταιρείας Daxing Gong, ιδιοκτήτριας του Shineray Group, που δραστηριοποιείται στο χώρο των μηχανοκίνητων δικύκλων, αυτοκινήτων, ηλεκτρικών γεννητριών και βιομηχανικών μηχανημάτων. Η εν λόγω κινεζική εταιρεία προχώρησε το 2015 στην εξαγορά των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων BMW-Husqvarna στο Varese της Ιταλίας και αμέσως μετά φρόντισε να προσλάβει σαν τεχνικό διευθυντή τον ιταλό γκουρού Ampelio Macchi, που έχει αφήσει την υπογραφή του στην ιστορία των Cagiva, Husqvarna και Aprilia, έχοντας περισσότερους από 50 παγκόσμιους τίτλους στο βιογραφικό του.
Η γκάμα της SWM, που αντιπροσωπεύεται και στη χώρα μας από την εταιρεία Delta Μοτοσυκλέτες, διαθέτει σήμερα δέκα μοντέλα 125 έως 650cc σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες (Enduro, On/Off, Supermoto, Street Classic). Περισσότερα μπορείτε να μάθετε εδώ .