Είναι περίεργη εποχή για όλα. Το «μεταβατική» ταιριάζει παντού και μια σύντομη κουβέντα με τον Product Manager Offroad της KTM, Joachim Sauer έρχεται να επιβεβαιώσει το τι θα φέρει το 2019 για τον χωμάτινο στόλο της πορτοκαλί εταιρίας.
Βέβαια μιλάμε για μια εταιρία που φλερτάρει με την κορυφή, επομένως το να έρθει η βελτίωση γίνεται όλο και πιο δύσκολη υπόθεση. Για αυτό οι ερωτήσεις που τέθηκαν στον Sauer αφορούν όχι τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά την ουσία που δεν είναι άλλη από το μέλλον.
Ας δούμε κάποιες από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της συνέντευξης:
Ερώτηση: Το μέλλον σημαίνει κάτι το ριζοσπαστικό;
Απάντηση: Παραμένουμε στο αρχικό μας concept. Δεν θα αλλάξουμε θέση στον κύλινδρο ή κάτι τέτοιο. Είμαστε σε καλό δρόμο και δε βλέπω λόγο για ριζικές αλλαγές στο κοντινό μέλλον. Ήδη δουλεύουμε πάνω στην επόμενη γενιά και οι δοκιμές γίνονται εδώ και ένα χρόνο. Ένα τέτοιο project πρέπει να έχει τελειώσει πολύ πριν την παρουσίαση. Χρειάζεται πολλή λεπτομερής δουλειά για να βρούμε πως θα κινηθούμε στο ίδιο πλαίσιο του αρχικού project. Υπάρχουν πολλές ιδέες και χρωστάμε πολλά στη συνεργασία μας με το τμήμα του MotoGP και την επιρροή του στο motocross. Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, αλλά προς το παρόν δε βλέπω και πολλά που να τη χρειάζονται.
Ερώτηση: Ως μηχανικοί πόσο δύσκολο είναι να μείνετε στάσιμοι;
Απάντηση: Οι μηχανικοί μας δε μένουν στάσιμοι ποτέ και πάντα έχουν νέες ιδέες να δοκιμάσουν. Θα υπάρξει μια νέα γενιά SX η οποία θα είναι και το επόμενο βήμα. Έχουμε αρκετό χρόνο και πολύ έμπειρους συνεργάτες από τον κόσμο των αγώνων. Πρέπει να έχεις μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα για τους αγώνες, αλλά παράλληλα πρέπει να είναι και αρκετά φιλική για τον ερασιτέχνη και αυτή η ισορροπία είναι η πρόκληση. Είμαστε όμως έμπειροι σε αυτό.
Ερώτηση: Το μέλλον του motocross περιλαμβάνει περισσότερα ηλεκτρονικά;
Απάντηση: Σε αυτό τον τομέα θα έχει και όλο και περισσότερα… αλλά προς το παρόν η FIM δεν επιτρέπει πολλά ηλεκτρονικά στον ανταγωνισμό. Δουλεύουμε πάνω στην εξέλιξη του EMS και γενικά σκέψεις αποκλειστικά προς το ride by wire ώστε να μην έχουμε πλέον ντίζες. Αλλά η FIM δε μας το επιτρέπει ακόμα. Όταν όλοι οι κατασκευαστές πείσουμε τη FIM πως αυτό είναι το μέλλον, τότε θα το δούμε να συμβαίνει. Επίσης τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που σχετίζονται με την ανάρτηση θα μπορούσε να είναι κάτι για το μέλλον, αλλά μέχρι τώρα όλα μένουν κάπως παραδοσιακά όσο αφορά το motocross.
Ερώτηση: Η τεχνολογία και η γνώση σπό το MotoGP βοηθούν σε αυτό τον τομέα; (των ηλεκτρονικών)
Απάντηση: Ναι, απολύτως! Όχι μόνο στα ηλεκτρονικά αλλά και στον τρόπο συλλογής δεδομένων αλλά της ερμηνείας των αποτελεσμάτων τους. Δεν υπάρχει νόημα στο να μαζεύεις δεδομένα αν δε μπορείς να τα διαβάσεις και να τα ερμηνεύσεις. Υπάρχει πολλή αλληλεπίδραση από το MotoGP!