του Νίκου Βιτσιλάκη

Έχει σπάσει τα ταμεία εντός και εκτός. Αισίως διανύει το 16ο έτος της ζωής του και δεν αρκείται στο καλό του όνομα, αλλά αρέσκεται στη διαρκή βελτίωση, προκειμένου να παραμένει υψηλά στην προτίμηση του κοινού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκίνησε την καριέρα του στους δρόμους των πόλεων το 2001 και έκτοτε αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς στις συγκρίσεις των υποψήφιων αγοραστών. Αν και best seller, οι Ιταλοί έκριναν αναγκαίο το φρεσκάρισμα, που στοχεύει ξεκάθαρα στην εδραίωση του μοντέλου τους στην κορυφή των πωλήσεων. Ο ανταγωνισμός βέβαια είναι ισχυρός έως ισχυρότατος και δεν μιλάμε μόνο για την απόδοση των κινητήρων, αλλά ευρύτερα για τη συνολική συμπεριφορά και ποιότητα. Κάτι μας λέει, όμως, ότι αυτό ουδόλως θα εμποδίσει την πορεία του νέου Beverly 300/300S προς την επιτυχία. Έχει τους δικούς του στόχους και ξέρει πού απευθύνεται, αυτό είναι το μόνο σίγουρο…

Έχει φινέτσα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 300/300S του 2017 ελάχιστα διαφέρει οπτικά από το τελευταίο -χρονικά- μοντέλο Beverly, που είναι κοντά μας εδώ και σχεδόν τρία χρόνια. Και αυτό κρίνεται απόλυτα δικαιολογημένο, καθόσον είναι δύσκολο να επέμβεις στην εμφάνιση και στο στυλ ενός μοντέλου που κρατά τα σκήπτρα της Piaggio στις πωλήσεις. H ιταλική φινέτσα ξεχειλίζει, με τη σχεδιαστική φιλοσοφία που το έχει καθιερώσει να χαράζει κομψές γραμμές σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη.

Ο διπλός προβολέας και τα φώτα LED προσδίδουν ένα παιχνίδισμα στην όλη κατασκευή και δηλώνουν παρόντα μπροστά και πίσω, η σέλα έχει διπλές ραφές (δίχρωμες στο «S»), το γατζάκι ανάρτησης αντικειμένων σταθερά «κρυμμένο» μετά πάσας επιμέλειας στην ποδιά, ενώ όμορφα πλαστικά προστατευτικά συμπληρώνουν το όλο κόνσεπτ. Ειδοποιός αποδεικνύεται και η πρωτότυπη σχεδίαση των αλουμινένιων τροχών με τα 20 μπράτσα, σε ένα οπτικό πάντρεμα χυτών και ακτινικών ζαντών που δεν έχουμε συνηθίσει! Στο εφετινό μοντέλο βρίσκουμε νέες έξυπνες λύσεις, όπως για παράδειγμα το τηλεχειριστήριο με το οποίο μπορούμε να ανοίξουμε τη σέλα! Aνήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και με αυτό μπορούμε επίσης να… ανιχνεύσουμε πού έχουμε παρκάρει (λειτουργία «Bike finder»), υποχρεώνοντας το scooter να αναβοσβήσει τα φλας του και με τον τρόπο αυτό να το εντοπίσουμε εύκολα.

Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολή, αλλά δεν είναι αρκετές οι φορές που έχουμε σταθμεύσει σε σημείο όπου βρίσκονται δεκάδες άλλα δίτροχα; Έξω από γήπεδα, αεροδρόμια, συναυλιακούς χώρους κ.λπ.; Οπότε προς τι ο παιδεμός; Πατάμε το σχετικό κουμπάκι στο τηλεχειριστήριο και το βρίσκουμε άμεσα, ακόμα κι αν είναι καλά κρυμμένο πίσω από μια ογκώδη τριβάλιτση on/off. Ακόμη μία καλοδεχούμενη αλλαγή είναι αυτή της αντικατάστασης της παροχής ρεύματος 12V από μια θύρα USB, σίγουρα πιο λειτουργική και χρήσιμη για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών μας (κινητά, tablets, laptops κ.λπ.).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Euro4 και ασφάλεια

Κινητήρια μονάδα παραμένει ο γνωστός υγρόψυκτος «Quasar» των 278 κ.εκ. με τον 1ΕΕΚ και την τετραβάλβιδη κεφαλή, έχοντας όμως δεχθεί τις απαραίτητες επεμβάσεις για να εναρμονιστεί με τις νέες προδιαγραφές euro4. Προκειμένου, λοιπόν, να καίει αλλά και να μολύνει λιγότερο, διαθέτει νέο καταλύτη και τελικό εξάτμισης, όπως επίσης και αναθεωρημένη χαρτογράφηση στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Διαθέτει όμως και κάπως μειωμένη απόδοση, συνολικά 21 ίππους έναντι των 22,2 του κινητήρα προδιαγραφών euro3, όπως επίσης και χαμηλότερη κατανάλωση κατά τουλάχιστον μισό λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι Ιταλοί έκριναν ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν μετράνε τα πολλά «άλογα» αλλά ο τρόπος που αυτά αποδίδονται. Έτσι, γυρίζουν την πλάτη στα αρκετά περισσότερα του κύριου ανταγωνισμού και ποντάρουν στη μεστή και γραμμική απόδοση του δικού τους «ψεκαστού» συνόλου.

Ποντάρουν, όμως, πολλά και στην ασφάλεια και εφοδιάζουν το νέο Beverly με στάνταρ συστήματα ABS και ASR (Anti Spin Regulator). Το ABS είναι δικάναλο, ενώ το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Εμείς το είχαμε μόνιμα στη θέση «off», καθόσον ο τρόπος που επεμβαίνει είναι ολίγον τι άκομψος στην απότομη επιτάχυνση από στάση και παράλληλα κόβει αρκετή από τη δύναμη του κινητήρα. Πάντως, σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος και βροχής, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο και εξαιρετικά ασφαλές.

Στον δρόμο

Τα 100-120 στο ταχύμετρο είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, αριθμός ικανοποιητικός για την περίπτωση που κάποιος θέλει να ξεφύγει από το κλεινόν άστυ και να κινηθεί σε λίγο πιο ανοιχτούς δρόμους. Από την άλλη, εκτιμάς τη συνολική συμπεριφορά του συνόλου εντός ορίων πόλης, με τη μετάδοση και την ανάρτηση να κλέβουν την παράσταση. Τα φρένα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και δεν μπλοκάρουν σχεδόν ποτέ, απλώς θέλουν αρκετή δύναμη για να αποδώσουν τα μέγιστα. Οι οδικές κακοτεχνίες φιλτράρονται σωστά από πιρούνι και αμορτισέρ, που θα δείξουν τα όριά τους μόνο σε συνθήκες οδηγικής υπερβολής (λέγε με όριο). Είναι μελετημένα και φτιαγμένα με γνώμονα την άνεση και όχι τις επιδόσεις. Οι οποίες επιδόσεις είναι μια χαρά στις επιταχύνσεις εν κινήσει, όπου η δύναμη αποδίδεται γραμμικά και μεστά προσφέροντας ασφαλή προσπεράσματα.

Πολλοί θα «γκρινιάξουν» όμως για την απόδοση στις ψηλές στροφές, καθόσον το νέο Beverly δεν ικανοποιεί όσο θα ήθελαν. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα τελικά. Παρά τον 16άρη μπροστινό τροχό, η αίσθηση είναι ανάλαφρη στις εναλλαγές πορείας, γενικότερα θα λέγαμε πως το Beverly διαθέτει μια «αέρινη» συμπεριφορά στον τρόπο που κινείται. Είναι στιβαρό, όχι όμως τόσο που να δημιουργεί την επιθυμία να το πιέσεις στο όριο, όπου οι ελαστικότητες παραμονεύουν για να μας επαναφέρουν στην τάξη. Η θέση οδήγησης δείχνει μελετημένη για κάθε σωματότυπο, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση σε έντονο κυκλοφοριακό πήξιμο ο αναβάτης θα παραμείνει ακμαίος. Kάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον/τη συνεπιβάτη, που κάθεται ψηλότερα από τον οδηγό, έχοντας στη διάθεσή του ευμεγέθεις χειρολαβές και μαρσπιέ 

Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη εργονομία

Οι χώροι για επιβάτη, συνεπιβάτη και αντικείμενα είναι άπλετοι. Η χωρητικότητα των 35,3 λίτρων κάτω από τη σέλα επιτρέπει τη φιλοξενία δύο κρανών τύπου «full jet»! Ιδανική λύση για όσους απεχθάνονται τη χρήση των ογκωδών και αντι-αεροδυναμικών top case βαλιτσών (πέραν του εξτρά κόστους που επιβάλλει η after market αγορά)! Εξαιρετικά χρήσιμη αποδείχθηκε και η… τριπλή επιλογή για το άνοιγμα της σέλας. Και λέμε τριπλή, γιατί μπορεί να ανοίξει α) με μπουτόν στο τιμόνι, β) με το στάνταρ τηλεχειριστήριο και γ) με μηχανικό μοχλό που βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι (για την περίπτωση που το όχημα έχει ξεμείνει από μπαταρία).

Ο πίνακας των οργάνων διαθέτει ένα κεντρικό και δύο περιφερειακά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο, θερμόμετρο και βενζινόμετρο αντίστοιχα, ενώ πέραν των ενδεικτικών λυχνιών υπάρχει και μια ευμεγέθης οθόνη υγρών κρυστάλλων με ρολόι και πληροφορίες για χιλιομετρητές, τάση μπαταρίας και θερμοκρασία περιβάλλοντος. Θα θέλαμε να υπήρχε ένδειξη αυτονομίας, όπως επίσης και μια πιο εργονομική θέση για την κεντρική κλειδαριά. Εκεί χωμένη που βρίσκεται, πολλές φορές δεν… βρίσκεται! Πρέπει ο οδηγός να σκύψει για να δει πού θα βάλει το κλειδί και αν είναι νύχτα, σίγουρα τον περιμένει μια μικρή ταλαιπωρία.

Στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, δίπλα στο μπουτόν της μίζας, υπάρχει ένα αντίστοιχο που γράφει MODE και από αυτό ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί τις ψηφιακές πληροφορίες του πίνακα. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να βγάλει το χέρι από το τιμόνι και αυτό εξυπηρετεί πολύ τη χρηστικότητα, αυξάνοντας σημαντικά και τη συνολική ασφάλεια.

Στην κάτω πλευρά των οργάνων υπάρχει ένα όχι και τόσο καλαίσθητο μπουτόν για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του ASR, ενώ δίπλα του υπάρχει και η σχετική -χονδροκομμένη- φωτεινή ένδειξη. Τέλος, στα συν της όλης ευχρηστίας είναι η εξωτερική τοποθέτηση της τάπας του ρεζερβουάρ, που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του οδηγού.

Σκέψεις πριν από την αγορά

Συνοψίζοντας όλα όσα γράψαμε παραπάνω, έχουμε να κάνουμε με ένα καταξιωμένο scooter, που πλέον είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο. Στάνταρ ABS, ASR, τηλεχειρισμό, χώρο για δύο κράνη και θύρα USB δεν συναντάς εύκολα στις μέρες μας και τα 4.090 ευρώ που κοστίζει σήμερα το ανανεωμένο Beverly το αναδεικνύουν σε απόλυτα συμφέρουσα αγορά. Στα υπέρ του η ευκολία οδήγησης, η εμφάνιση, η χρηστικότητα, η οικονομία καυσίμου, η μεταπώληση και ο εξοπλισμός. Στα μείον η απόδοση του κινητήρα στις υψηλές στροφές, η επέμβαση του ASR στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού από στάση, άντε και η θέση του κεντρικού διακόπτη. Τα ζυγίζετε και αποφασίζετε..  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης