Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η νέα μόδα του χαμηλού πίσω φτερού το οποίο έχουμε δει σε πολλά νέα μοντέλα έχει διπλή χρήση, η μία είναι να λειτουργεί σαν λασπωτήρας και η άλλη είναι να τοποθετείται εκεί η πινακίδα. Η Michelin σκέφτηκε να εκμεταλλευτεί ακόμα περισσότερο αυτό το εξάρτημα καταθέτοντας μια πατέντα για ένα βοηθητικό σύστημα οδήγησης για μανούβρες χαμηλής ταχύτητας.

Εφαρμογή και στον εμπρός τροχό

Το σύστημα είναι απλό και έχει να κάνει με την τριβή ενός κυλίνδρου ο οποίος είναι κρυμμένος στο φτερό και Ροπή ικανή να κάνει τις απαραίτητες μανούβρες…δίνει ώθηση στον πίσω τροχό ακουμπώντας πάνω στο ελαστικό. Ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει να κινήσει τον κύλινδρο το οποίο ελέγχεται από έναν διακόπτη στο τιμόνι. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ικανό να αποδώσει 2-4 Nm ροπής κάτι που σύμφωνα με την Michelin μπορεί να κυλήσει τη μοτοσικλέτα με ταχύτητα 1 Km/h, κάτι που δεν ακούγεται πολύ αλλά είναι τόσο όσο πρέπει για να κάνεις όπισθεν ή να κάνεις μια μανούβρα.

Χρήσιμο σύστημα για βαριές μοτοσικλέτες

Το σύστημα είναι εύκολο στην τοποθέτηση και μπορεί να μπει σχεδόν σε όλα τα μοντέλα. Η Michelin στην ίδια πατέντα παρουσίασε και έναν κλασικό λασπωτήρα ο οποίος διαθέτει το ίδιο σύστημα στο εσωτερικό του, ενώ το παρουσιάζει και στο φτερό του εμπρός τροχού.

Ένα ανάλογο σύστημα, όχι στον πίσω τροχό, έχουμε συναντήσει στο MP3 της Piaggio το οποίο χρησιμεύει σαν όπισθεν στο βαρύ Ιταλικό τρίτροχο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ετοιμάζει αντίπαλο για το Aprilia RS660 η Yamaha;

Ετοιμάζει τρίτροχο η Kawasaki;

Οι πρώτες εικόνες του νέου Aprilia Tuareg 660