Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Στοιχεία που σοκάρουν και δείχνουν την πραγματική εικόνα ενός προβλήματος που έχει να κάνει με την Το 61% των μοτοσικλέτων της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δεν κυκλοφορούν, καθώς δεν υπάρχουν τα κονδύλια για τη συντήρησή τους! ασφάλεια του Έλληνα πολίτη είναι αυτό που βγάζει σήμερα στη δημοσιότητα το zougla.gr.
Πρόκειται για την ομάδα ΔΙ.ΑΣ., η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργικότητας, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του εργαλείου της δουλειάς της, που είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι μοτοσικλέτες, βρίσκονται παροπλισμένες! Αιτία, η αδυναμία του αρμόδιου υπουργείου να χρηματοδοτήσει τη συντήρηση των μοτοσικλετών, με αποτέλεσμα το 61% από τα δίκυκλα που έχει στο δυναμικό της η ΔΙ.ΑΣ. να μη λειτουργούν εξαιτίας προβλημάτων που αφορούν το σέρβις και κατ’ επέκταση την ασφάλεια των αναβατών.
Έγγραφο-φωτιά…
Σύμφωνα με το έγγραφο που δίνει στη δημοσιότητα και αποκλειστικά το zougla.gr, την περασμένη εβδομάδα από τις 1.251 μοτοσικλέτες που έχει στο δυναμικό της η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. μόνο οι 492 εμφανιζόντουσαν ως λειτουργικές. Με λίγα λόγια, οι υπόλοιπες 759 δεν κυκλοφορούσαν στους δρόμους καθότι δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε αυτές τις μοτοσικλέτες, που έχουν αγοραστεί όλες το 2010, δεν έχουν γίνει τα απαραίτητα σέριβις, δεν έχουν αλλάξει ελαστικά και γενικότερα δεν έχουν γίνει εργασίες τις οποίες απαιτεί ο κατασκευαστής προκειμένου η μοτοσικλέτα να είναι λειτουργική και να παρέχει ασφάλεια στους αναβάτες.
Γιατί δεν εγκρίνουν τα κονδύλια;
Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, την ευθύνη για την επισκευή των μεταφορικών μέσων της ΕΛ.ΑΣ. τη φέρει η Διεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών.
Τα κονδύλια που εγκρίνει για τη συντήρηση των μοτοσικλετών της ΔΙ.ΑΣ. δεν είναι αρκετά, με αποτέλεσμα αυτές να είναι λειτουργικές σε ποσοστό μόνο 39%. Τα στοιχεία που υπάρχουν καθιστούν σαφές ότι δεν υπάρχει ο ανάλογος προγραμματισμός από το Υπουργείο.
Ποια είναι η ομάδα ΔΙ.ΑΣ.;
Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2010. Στο ενεργητικό της είχε 2.485 αστυνομικούς και ο σκοπός της ήταν η πάταξη του σκληρού εγκλήματος αλλά και η κοινωνικοποίηση της αστυνομίας. Πέντε χρόνια μετά, από τους 2.500 αστυνομικούς η δύναμη έχει μειωθεί στους 2.140, καθώς 300 σχεδόν έχουν αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες αλλά και προστασία προσώπων.
Κάθε ομάδα της ΔΙ.ΑΣ. αποτελείται πάντοτε από δύο μοτοσικλέτες και τέσσερις αστυνομικούς. Όπως έχει φανεί, ο στόχος δεν είναι να… μοιράζει κλήσεις, αλλά να επεμβαίνει στο… άψε σβήσε όταν η περίσταση το απαιτεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αφορά πάντως και τις κλήσεις, καθώς σε εβδομαδιαία βάση ο αριθμός των παραβάσεων που θα βεβαιώσουν είναι περίπου 10, κυρίως για παραβίασης ερυθρού σηματοδότη, μέθη και γενικότερα σοβαρά αδικήματα του ΚΟΚ.
Οι μοτοσικλέτες της ΔΙ.ΑΣ.
Ο στόλος των μοτοσικλετών της ΔΙ.ΑΣ. αποτελείται από: Aprilia Dorsoduro, Aprilia Mana, BMW 650, BMW F800, BMW F800R, Honda Transalp, Kawasaki Versys και Suzuki V-Strom. Επίσης αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι πως ο στόλος της ΔΙ.ΑΣ. περιλαμβάνει ακόμα και Suzuki Hayabusa, οι οποίες όμως κάνουν την εμφάνισή τους σε ειδικές περιπτώσεις και μόνο με έναν πολύ έμπειρο αναβάτη.