Του Νίκου Βιτσιλάκη

Ένας θρύλος επανέρχεται στο προσκήνιο και αποτελεί την αιχμή του δόρατος της αγγλικής Norton για να τη βάλει σε μια νέα και συνάμα κερδοφόρο εποχή…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλές, χρυσές και άγιες οι εξειδικευμένες κατασκευές της αναβιώσασας Norton (δείτε εδώ), αλλά ως γνωστόν οι γενικευμένες είναι αυτές που φέρνουν πωλήσεις και χρήμα. Έτσι, λοιπόν, οι Άγγλοι παρουσίασαν πρόσφατα ένα μοντέλο με όνομα που καίει και μάλιστα σε δύο εκδόσεις, ισχυριζόμενοι πως αποτελεί την πλέον σημαντική μοτοσυκλέτα στη σύγχρονη ιστορία της θρυλικής φίρμας. Και το λένε αυτό γιατί είναι η πρώτη τους μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής με γήινη τιμή, εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Tα Atlas 650 Nomad & Ranger είναι στην ουσία ίδιες μοτοσυκλέτες, απλώς διαφοροποιούνται στα σημεία προκειμένου η καθεμία να αποκτήσει τον δικό της χαρακτήρα.

Με χαρακτηριστικά On/Off αμφότερες, η πρώτη περισσότερο ασφάλτινη και η δεύτερη πιο χωμάτινη, με τις κύριες διαφορές να εντοπίζονται στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης, στην κατά σχεδόν 35mm υψηλότερη θέση οδήγησης και στον κατά μία ίντσα μεγαλύτερο μπροστινό τροχό που συναντάμε στην έκδοση Ranger. Αμφότερα χρησιμοποιούν έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 650cc και 85Hp, που κατά βάση είναι ένας… κομμένος στη μέση V-4 1.200cc της εταιρείας. Τα 50 παραπανίσια κυβικά του Atlas προήρθαν από αύξηση της διαδρομής των εμβόλων, με τη Norton να δηλώνει πως στην ουσία μόνο οι κυλινδροκεφαλές έχουν μείνει ίδιες. Nomad και Ranger μοιράζονται ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα και διαθέτουν φρένα και ανάρτηση από το πάνω ράφι. Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός περιλαμβάνει απενεργοποιούμενα ABS και traction control, στην περίπτωση του Ranger μάλιστα μπορούν και να ρυθμιστούν για χρήση τελείως off-road.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Norton αναγεννήθηκε το 2008 με έδρα στο ξακουστό Donington και στα χέρια ενός επιτυχημένου Βρετανού επιχειρηματία ονόματι Stuart Garner έχει ήδη παρουσιάσει ενδιαφέροντα μοντέλα, όπως για παράδειγμα την οικογένεια modern classic των Commando 961 και τα εξωπραγματικά superbike V4 RR/SS με την επίσης εξωπραγματική τιμή. Και από τα τέλη του 2018, με τις δύο εκδόσεις Atlas έχει αρχίσει να προσεγγίζει ένα ευρύτερο κοινό προκειμένου να τις καταστήσει σε best sellers στην γκάμα της και να βάλει κάνα ευρώ στην τσέπη της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παλιοί εξ υμών μάλλον σκέφτεστε να υποβάλετε ένσταση σχετική με την ονοματοδοσία, φέρνοντας κατά νου τα Atlas 750 που κυκλοφόρησαν ευρέως τη δεκαετία του ’60 και τα οποία ήταν μοτοσυκλέτες δρόμου κι όχι διπλής χρήσης τύπου scrambler όπως τα 650 που λανσάρονται τώρα. Θα θυμόσαστε βέβαια (;) ότι κάπου το 1967-68 η Norton είχε δημιουργήσει το Ρ11, το οποίο ήταν μια χωμάτινη έκδοση του Atlas 750 που αποσκοπούσε στους αγώνες εκτός δρόμου της εποχής. Ήταν όμως η χρονική περίοδος που οι δίχρονες μοτοσυκλέτες είχαν αρχίσει να κυριαρχούν στις πίστες, οπότε η Norton γρήγορα άφησε τα χώματα και προχώρησε στην παραγωγή του Ρ11Α (εμπορική ονομασία Ranger), το οποίο και επανήρθε στις ρίζες του μοντέλου με τον ξεκάθαρα ασφάλτινο προορισμό.

Οι Άγγλοι έχουν στόχο την ετήσια παραγωγή 2.000 Atlas 650 και στις δύο εκδόσεις του, βάζοντας στο «μάτι» τις αντίστοιχες προτάσεις άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών, κοινώς τα Triumph Street Scrambler και Ducati Desert Sled. Οι τιμές που διατίθενται στην Αγγλία είναι 13.500€ για το Ranger και 11.300€ για το Nomad, γεγονός που εύλογα τα καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικά. Δυστυχώς, δεν υπάρχει αντιπρόσωπος στην Ελλάδα, οπότε δύσκολο να δούμε και κάποιο από κοντά. Μήπως ενδιαφέρεται κανείς; Υπάρχουν κι άλλοι στη σειρά, όπως οι Jawa και Fantic, για παράδειγμα.       
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης