Του Νίκου Τσαμάνδουρα
18ος Αγώνας, Sepang, 3 Νοεμβρίου 2019
Έχουν περάσει 9 χρόνια από την τελευταία φορά που μια YZR-Μ1 –εκείνη του Valentino Rossi- πήρε τη νίκη στο grand prix της Μαλαισίας, αυτή τη φορά δια χειρός Maverick Vinales.
Η επικράτηση του Top Gun Maverick μπορεί να ήταν άνετη μα όχι χαλαρή, καθώς οι αναβάτες που συμπλήρωσαν το βάθρο έκαναν εξαιρετικές εκκινήσεις ενώ στη διάρκεια του αγώνα είχαν και σταθερό ρυθμό. Ο λόγος για τους Marquez και Dovizioso που αν και εκκίνησαν από 11η και 10η θέση αντίστοιχα, τα έδωσαν όλα περνώντας μπροστά στον πρώτο μόλις γύρο.
Αυτός που απείλησε την 3η θέση του DesmoDovi ήταν ο Valentino Rossi που πήρε τελικά την 4η θέση μετά από αρκετές ωραίες μάχες με το συμπατριώτη του. Μάχες που κυρίως ανέδειξαν την αδυναμία της Yamaha απέναντι στη Ducati. Όταν «φαγώνονται» δυο αναβάτες, συνήθως μεγαλύτερος κερδισμένος είναι ο αναβάτης που τους ακολουθεί, κάτι που επαληθεύτηκε από την 5η θέση του Alex Rins που ήταν μεν ταχύτερος από τους 2 Ιταλούς, «έμεινε» ωστόσο από γύρους καθώς τον πρόλαβε η.. καρό σημαία. Το δίδυμο της Petronas Yamaha ακολούθησε, με τους Morbidelli και Quartararo να παίρνουν 6η και 7η θέση αντίστοιχα, με την απογοήτευση του Quartararo να είναι πρόδηλη στο τέλος του αγώνα, αρχής γενομένης στην εκκίνηση που έδειξε την απειρία του Rookie της χρονιάς. Δεν πειράζει Fabio, και αυτό μάθημα είναι.
Ο Jack Miller αν και ξεκίνησε επίσης δυνατά, κάπου το έχασε στην πορεία μετατρέποντας εαυτόν σε κινητό «οδόφραγμα» που μπλόκαρε τους ακόλουθους αναβάτες ενώ παράλληλα έχανε θέσεις και.. εξαρτήματα από την GP19 του. Δεν έλειψαν μάλιστα και τα απρόοπτα με τον ανυπόμονο Alex Rins να έχει επαφή με τον Αυστραλό αναβάτη, λαβώνοντας τη Suzuki του και αφήνοντας τη με ένα «φτεράκι» λιγότερο. Εν τέλει ο Miller τερμάτισε 8ος μπροστά από το Danilo Petrucci και τον Joan Mir που έκλεισε και τη 10αδα της κορυφής. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του αγώνα πατώντας εδώ.
Τον αγώνα τους δεν τελείωσαν ποτέ έπειτα από πτώσεις οι Iannone, Crutchlow και Zarco, με τον τελευταίο να πέφτει μετά από «τζαρτζάρισμα» του Mir. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Γάλλος αναβάτης της LCR Honda ήταν 9ος με πολύ καλό ρυθμό. Ένα ρυθμό που αποτελεί έμμεση ταφόπλακα για τη συνέχεια του Jorge Lorenzo στο HRC, καθώς ο Ισπανός αναβάτης σημείωσε άλλη μια απογοητευτική εμφάνιση τερματίζοντας 14ος, 34+ δεύτερα πίσω από τον πρώτο.
Όλα αυτά συνέβησαν στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν, με την αυλαία να πέφτει στις 17 Νοεμβρίου στην πίστα της Valencia!