Εν μέσω πτώσεων και ρεκόρ, εκείνος που ξεχώρισε σήμερα στην άσφαλτο του Buriram ήταν ο rookie της χρονιάς, Fabio Quartararo.

Αφού έκανε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου, ο γάλλος αναβάτης της Petronas Yamaha SRT και αν και σημείωσε και ο ίδιος πτώση, δεν άφησε πολλά περιθώρια στον ανταγωνισμό με πρώτο να τον ακολουθεί στη 2η θέση το Maverick Vinales. Η πρώτη γραμμή του grid ολοκληρώνεται με το Marc Marquez που μετά την τρομακτική πτώση των ΕΔ1 έπεσε και στις 2ες κατατακτήριες. Μια ακόμα δορυφορική Yamaha, εκείνη του Morbidelli, σημείωσε τον 4ο καλύτερο χρόνο, ενώ ακολούθησε ο Danilo Petrucci και ο Jack Miller.

Έπειτα, και η τρίτη σειρά της σχάρας εκκίνησης ξεκινά με Ducati, την εργοστασιακή μάλιστα του Andrea Dovizioso, Δίπλα του αύριο θα έχει τον Joan Mir και το Valentino Rossi που και αυτό το Σαββατοκύριακο δείχνει προβληματισμένος. Η 12άδα του Q2 ολοκληρώνεται με τη Suzuki του Alex Rins και τα αδέρφια Pol και Aleix Espargaro σε 11η και 12η θέση με KTM και Aprilia αντίστοιχα. Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα εδώ.

Περί Πίστας

Η πίστα του Buriram βρίσκεται στην περιοχή Isan, στο βόρειο-ανατολικό τμήμα της Ταϊλάνδης. Η συγκεκριμένη πίστα έχει μήκος 4.554χλμ και διακρίνεται για την ιδιαίτερη τεχνική της σχεδίαση, με 12 στροφές, που απαιτεί ειδικά σχεδιασμένα πίσω ελαστικά, για να  ανταπεξέλθουν στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην μεγάλη ευθεία της πίστας. Τα συγκεκριμένα ελαστικά θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, όλα ασύμμετρης σχεδίασης έχοντας σκληρότερο μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά του πέλματος. Τα ελαστικά Power Slick για τον πίσω τροχό, που είναι σχεδιασμένα ειδικά για το συγκεκριμένο αγώνα στην Ταϊλάνδη, έχουν διαφορετικό σκελετό από όλα τα πίσω ελαστικά που σχεδιάζονται για τις υπόλοιπες πίστες, με εξαίρεση την πίστα του Spielberg στην Αυστρία. Οι δύο συγκεκριμένες πίστες φέρουν παρόμοια χαρακτηριστικά στη σχεδίασή τους και απαιτούν ειδικά ελαστικά. Κατά συνέπεια, χρησιμοποιείται αυτή η ειδική κατασκευή σκελετού για να διαχειριστούμε σωστά τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται, ώστε οι αναβάτες να έχουν την απαιτούμενη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών καθώς και τη μέγιστη σταθερότητα και ακρίβεια, χωρίς συμβιβασμούς όσο αφορά τις επιδόσεις του ελαστικού στην υπερθέρμανση. Τα ειδικά σχεδιασμένα πίσω ελαστικά συνοδεύονται από τα ελαστικά της Michelin για τον μπροστινό τροχό που είναι συμμετρικής σχεδίασης και θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας. Η σχεδίασή τους έχει γίνει με βάση τα δεδομένα  που είχαν συλλεχθεί και αναλυθεί από τον αγώνα της περσινής χρονιάς καθώς επίσης από τις χειμερινές δοκιμές.

Όσο αφορά στις καιρικές συνθήκες, αυτή η εποχή χαρακτηρίζεται ως κρύα για τα δεδομένα της χώρας, με τη μέση θερμοκρασία να φθάνει πάνω από τους 30C, συνθήκες όχι τόσο κρύες αν τις συγκρίνουμε με άλλες χώρες.  Επιπλέον, από τα τέλη Αυγούστου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, το φαινόμενο βροχοπτώσεων στην περιοχή είναι αρκετά έντονο, συνεπώς θα υπάρχουν διαθέσιμα τα ελαστικά της Michelin, τα Power Rain, με στόχο να τονώσουν την εμπιστοσύνη των οδηγών για να μπορέσουν να πιέσουν τα όρια τους σε περίπτωση βροχής. Θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας και για τους δύο τροχούς, τα δε πίσω ελαστικά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης με σκληρότερο μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας.