Πίσω στα εδάφη της Ευρώπης και συγκεκριμένα στη Valencia της Ισπανίας θα κριθεί αυτό το Σαββατοκύριακο ο τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP. Μόνο 21 βαθμοί χωρίζουν τον Marc Marquez (Repsol Honda Team) και τον Andrea Dovizioso (Ducati Team) στην κορυφή της βαθμολογίας. Αυτό σημαίνει ότι ένας από αυτούς τους δύο αναβάτες – και οι δύο έχουν κερδίσει από έξι αγώνες αυτή τη σεζόν – θα πάρει το στέμμα του Πρωταθλητή οριακά.
Μιλώντας για το σκηνικό του .. δράματος, δηλαδή την πίστα, έχουμε μια ξεχωριστή περίπτωση γιατί μοιάζει με στάδιο. «Σφιχτή» σχεδίαση, εννέα αριστερές και πέντε δεξιές στροφές, που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και συγκέντρωση για την επιτυχία ενός γρήγορου γύρου. Το μήκος των 4.005μ. με τη φιδίσια σχεδίαση είναι ένας παράγοντας που θα καταπονήσει αρκετά και τα ελαστικά. Για να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση, η Michelin θα προσφέρει μία γκάμα ασύμμετρων slick ελαστικών για τον εμπρός και πίσω τροχό για αυτές τις ειδικές συνθήκες. Τα ελαστικά θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, με πιο ανθεκτική την αριστερή πλευρά για να ανταπεξέλθει στις περισσότερες και πιο γρήγορες αριστερές στροφές. Στις επιλογές του μπροστινού, το μαλακό και σκληρό μείγμα γόμας θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης, ενώ το μεσαίο θα είναι συμμετρικό. Όλα τα πίσω ελαστικά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης.
Ιστορικά, η πίστα Ricardo Tormo φιλοξενεί αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 1999, όταν και ολοκληρώθηκε η κατασκευή της και η πιθανότητα βροχής είναι μεγάλη αυτή την εποχή. Έτσι, «μετεωρολογικά μιλώντας» για άλλη μια φορά, τα βρόχινα ελαστικά θα είναι διαθέσιμα για αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Θα διατίθενται σε έξτρα μαλακό και μαλακό μείγμα γόμας για τον εμπρός και πίσω τροχό. Η ασύμμετρη σχεδίαση θα υπάρχει μόνο στην έξτρα μαλακή έκδοση του πίσω ελαστικού και θα φέρει πιο σκληρό το αριστερό τμήμα του πέλματος, ενώ τα υπόλοιπα τρία της γκάμας των βρόχινων ελαστικών της Michelin θα έχουν συμμετρική σχεδίαση.
Ας σταθούμε όμως και σε κάτι μη αγωνιστικό ή τεχνικό, το οποίο είναι η πρωτοβουλία της Aprilia κατά του AIDS στηρίζοντας το RED. Οργανισμός που ιδρύθηκε το 2006 από τον Bono και τον Bobby Shriver και έχει συνεισφέρει 350 εκατομμύρια δολάρια στην Global Fund για τον αγώνα κατά του AIDS, της φυματίωσης και της ελονοσίας. Οι χρηματοδοτήσεις κατευθύνθηκαν στη Γκάνα, στην Κένυα, στο Λεσόθο, στη Ρουάντα, στη Νότια Αφρική, στη Ζουαζιλάνδη, στην Τανζανία και στη Ζάμπια, με το 100% των πόρων να διοχετεύονται σε επιτόπου δράσεις. Χάρη στην υποστήριξη του RED προς τη Global Fund, πάνω από 90 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε δράσεις για πρόληψη, θεραπεία και συμβουλευτική λειτουργία, ελέγχους HIV και βοηθητικές υπηρεσίες. Η Aprilia ντύνεται στα κόκκινα για να υποστηρίξει αυτή την ευγενή μάχη, γεγονός που δείχνει και τον κοινωνικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει το MotoGp.
Πίσω στον αγώνα, η ιστορία έχει χαρακτήρα ισπανικό, με Marquez και Lorenzo να εχουν σταθερή θέση στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ωστόσο, το αν ο Dovizioso έχει πρόθεση να χαλάσει την παράδοση θα το μάθουμε στην εκκίνηση που θα δοθεί στις 15.00 το μεσημέρι την Κυριακή 12 Νοεμβρίου. Τα παραδοσιακά πυροτεχνήματα θα ανάψουν με την πτώση της καρό σημαίας, που θα σημάνει τη λήξη μιας εκπληκτικής αγωνιστικής χρονιάς του MotoGP, μιας χρονιάς που θα θυμόμαστε για καιρό.
Ας πάμε και την καθιερωμένη βόλτα στην πίστα παρέα με τον Andrea Dovizioso: