Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTOGP
10ος Αγώνας, Brno, Τσεχία, 6 Αυγούστου 2017
Του Νίκου Τσαμάνδουρα
Η πολυαναμενόμενη έναρξη του 2ου μισού του φετινού πρωταθλήματος είχε όλα όσα θέλαμε για να έχουμε αυτό που λέμε μεγάλες προσδοκίες ως προς το θέαμα. Νέα αεροδυναμική για Honda και Ducati, ασταθείς καιρικές συνθήκες και κορυφαίους αναβάτες με «προβληματισμούς», όπως ο Viniales που δυσκολευόταν να βρεί το σωστό στήσιμο της μοτοσυκλέτας του όσο αφορά τις στροφές. Άλλο προσδοκίες όμως και άλλο το τι πραγματικά συνέβη. Η «αποτυχία» του σημερινού πειράματος φάνηκε από την αρχή, με τον αγώνα να χαρακτηρίζεται βρόχινος λόγω της -βρεγμένης τότε- κατάστασης της πίστας, αλλά με τον ήλιο να δίνει άμεσα το «παρών», κάνοντας τον αγώνα «στεγνό» σε ελάχιστους γύρους από το ξεκίνημα του, προκαλώντας το ανάλογο αλαλούμ.Άξιο 1-2 για Honda, «της παρηγοριάς» 3-4 για τη Yamaha
Ο poleman, Marc Marquez, έκανε πολύ δυνατό ξεκίνημα, καλύτερο ωστόσο έκανε ο Jorge Lorenzo (με τη νέα αμφισβητούμενης αισθητικής, αεροδυναμική προσέγγιση στο θέμα «winglets») που όχι μόνο βγήκε μπροστά αλλά έκανε και ταχύτερο γύρο. Δυστυχώς όμως, η κατά ρυπάς αλλαγή μοτοσυκλετών δεν τον ωφέλησε καθόλου, αφενός με την πρωτοφανή ολιγωρία της ομάδας του, αφετέρου με τα σλικ λάστιχα πλέον να τον περιορίζουν τελικά στην 15η θέση, σκιαγραφώντας την συνέχεια μιας ήδη καταστροφικής χρονιάς για τον Ισπανό αναβάτη.
Ο 2ος στην σχάρα εκκίνησης, Valentino Rossi, κατάφερε αρχικά να ηγείται του αγώνα, η «ζαριά» όμως του ανοίγματος διαφοράς από το πλήθος όσων άλλαξαν τις μηχανές τους σε «στεγνές» περίπου στον 3ο γύρο, δεν βγήκε και έκανε το Γιατρό να καθυστερήσει υπερβολικά να μπει στα Pits για τη δικιά του αλλαγή με αποτέλεσμα τα βρόχινα του λάστιχα να γκρεμίσουν ότι έχτισε με ρίσκο. Η έξοδος ξανά στην πίστα με τη -για στεγνό πλέον τερέν- μοτοσυκλέτα του, τον βρήκε στην 14η θέση. Γεγονός που τον ανάγκασε να τα δώσει όλα και να τερματίσει τελικά 4ος !
O Marquez, επιδεικνύοντας απίστευτη ωριμότητα, λειτούργησε «ρομποτικά και χειρουργικά», αλλάζοντας άμεσα στο 2ο γύρο μοτοσυκλέτα και προσαρμοζόμενος τάχιστα στις στεγνές συνθήκες άνοιξε προοδευτικά διαφορά της τάξης των 19 δευτερολέπτων από τον 2ο, με 15 γύρους να απομένουν, «τελειώνοντας» θεωρητικά και από ότι αποδείκτηκε και πρακτικά το ποιος θα ήταν ο μεγάλος νικητής στο Brno. Βέβαια αυτές οι χαοτικές αλλαγές πλήττουν το θέαμα καθώς οι αναβάτες παύουν να πιέζουν και απλώς «περιμένουν» να τερματίσουν. Το ότι η νίκη του Marquez βασίστηκε στη στρατηγική όμως δεν μειώνει ούτε την αξία της νίκης του και φυσικά ούτε του ίδιου, αφού ηγείται του βαθμολογικού πίνακα ενός φλέγοντος τίτλου με συνολικά 4 διεκδικητές.
Υπεράξιος και σταθερά μεθοδικός, ο Dani Pedrosa αξιοποιώντας την 3η θέση του grid στην εκκίνηση, πήρε τη 2η θέση, αυξάνοντας τα χαμόγελα στο στρατόπεδο του HRC. O Maverick Viniales, αναρριχόμενος από την 7η θέση της σχάρα εκκίνησης συμπλήρωσε την 3άδα της κορυφής, σε μια πολλή καλή για εκείνον θέση στο βάθρο αναλογιζόμενος τα προβλήματα που αντιμετώπισε το 3ήμερο.
Δίνοντας τη μάχη του μέχρι τέλους, o Cal Crutchlow υπέκυψε στον τελευταίο γύρο στην πίεση του Rossi, παραχωρώντας του την 4η θέση μένοντας τελικά 5ος . Πίσω του είδαμε την 1η εργοστασιακή Ducati, εκείνη του Dovizioso, με μια ακόμα -δορυφορική αυτή τη φορά- Ducati, να τον ακολουθεί, εκείνη του Petrucci στην 7η θέση. Η δεκάδα έκλεισε με τους αδερφούς Espargaro (Aleix και Pol) με πίσω τους τον Jonas Folger. Αξίζει να σημειωθεί ένα συμβάν κατά την αλλαγή μοτοσυκλέτας μεταξύ Aleix Espargaro και Andrea Iannone, με τον 1ο να «μπλοκάρει» τον 2ο στα pits, με αποτέλεσμα τη Suzuki του ενός να κείτεται στην άσφαλτο και την Aprilia του άλλου να τιμωρείται με απώλεια τριών θέσεων.
Τον αγώνα που χαρακτηρίστηκε ξεκάθαρα από την στρατηγική και όχι την ταχύτητα, συμπλήρωσαν οι Rins, Zarco, Abraham, Miller, Lorenzo, Redding, Rabat, Lowes, Iannone Και Barbera. Από πτώσεις δεν τερμάτισαν οι Loris Baz και Alvaro Bautista, ενώ επίσης δεν τερμάτισε λόγω εγκατάλειψης ο Bradley Smith.
Τέλος, να πούμε ότι ο αγώνας στο Brno αφιερώθηκε στη μνήμη του Angel Nieto .
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα μπορείτε να δείτε εδώ.