Ενόψει του 17ου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, οι ομάδες και όλος ο κόσμος των Paddock πήγαν ως την Αυστραλία για να βρεθούν σε μία από τις πιο συναρπαστικές και απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος.

Η πίστα των 4.448μ αποτελεί μία από τις πιο γρήγορες του πρωταθλήματος. Οι υψηλές ταχύτητες και η ροή που έχει στο σύνολο βάζει σε μία από τις πιο σκληρές δοκιμασίες που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά σύμφωνα με τη Michelin. Οι γρήγορες σε ταχύτητα και με ροή στροφές της δημιουργούν υψηλή θερμοκρασία στα ελαστικά με αποκορύφωμα την τελευταία στροφή της πίστας. Στην τελευταία στροφή,  οι θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα ελαστικά είναι οι υψηλότερες από κάθε άλλη από τις 278 στροφές των πιστών του MotoGP στη διάρκεια των 19 αγώνων της χρονιάς. Οι απαιτήσεις της πίστας όσων αφορά τα ελαστικά είναι μεγάλες, αφού θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η μεγάλη πίεση που δημιουργείται σε αυτά και η ανάποδη φορά της πίστας με τις επτά αριστερές και τις πέντε δεξιές στροφές. Σε αυτά προστίθεται η ανάγκη να έρθει το ελαστικό άμεσα στη θερμοκρασία λειτουργίας, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν αυτή την εποχή στην πίστα.. Η ίδια η Michelin ονομάζει τα συγκεκριμένα ελαστικά ως ελαστικά του Phillip Island, μιας και πληρούν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά της πίστας που θα δώσουν στους οδηγούς την εμπιστοσύνη που χρειάζονται για να πιέσουν τα όριά τους. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί ο συναγωνισμός, ο αγώνας θα είναι πιο συναρπαστικός, όπως άλλωστε τον απόλαυσε και πέρυσι το κοινό στην Αυστραλία και όπως έχουν απολαύσει οι θεατές το πρωτάθλημα του 2018 σε όλες τις πίστες.

Η τοποθεσία όπου βρίσκεται η πίστα είναι πραγματικά μαγευτική, καθώς βρίσκεται στους λόφους του Philip Island με θέα στο ξέφωτο του Bass Strait και τη θάλασσα της Τασμανίας, μία περιοχή με ιδιαίτερα άστατες καιρικές συνθήκες, όπου υπάρχει πιθανότητα να προκύψει καταρρακτώδης βροχή, έως και ανεμοθύελλα. Έχοντας υπόψη αυτές τις πιθανότητες για αυτή την περίοδο του χρόνου – είναι Άνοιξη στην Αυστραλία αυτή την εποχή- η Michelin θα έχει διαθέσιμη και την γκάμα των ελαστικών για τις συνθήκες βροχής. Αυτά τα ελαστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ακρίβεια, έχοντας υπόψη τις απαιτήσεις της πίστας, και θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας σε συμμετρική σχεδίαση για τον μπροστινό τροχό και στα ίδια μείγματα γομών, αλλά ασύμμετρης σχεδίασης ελαστικά για τον πίσω τροχό.

Τι συνέβη στις κατατακτήριες

Μπορεί να έπεσε μερικές φορές από τις ΕΔ εως σήμερα, ωστόσο ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα και έτσι για 5η σερί χρονιά στην Αυστραλία η Pole Position έχει την υπογραφή του Marc Marquez. Οι παράξενες συνθήκες του Phillip Island με λίγο από βροχή και πολύ από αέρα δεν πτόησαν τον Ισπανό από το να βρεθεί στην κορυφή των χρονομετρήσεων, αφήνοντας πίσω του το Maverick Viniales και το Johann Zarco. Η 2η σειρά ανήκει κυρίως στη Suzuki, με τους Iannone και Rins να παίρνουν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα, αφήνοντας πίσω τους την πρώτη Ducati, η οποία δεν είναι από τη δορυφορική του Jack Miller.

O Valentino Rossi εν μέσω πολλών «σπινιαρισμάτων» όπως είπε και ο ίδιος, είναι ο πρώτος αναβάτης της 3η σειράς της σχάρας εκκίνησης, σημειώνοντας τον 7ο καλύτερο χρόνο. Δίπλα του η παρέα είναι εξίσου Ιταλική, με τους Petrucci και Dovizioso. H 12αδα του Q2 έκλεισε με τους Syahrin, (Pol) Espargaro και Bautista,που αντικαθιστά το Jorge Lorenzo ο οποίος είναι τραυματίας. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα εδώ.



«Προγνωστικά»

Το 2017 είχε στο βάθρο τους Marquez, Rossi και Viniales. To 2016 είχε Cal Crutchlow και πάλι Rossi και Viniales. Φέτος; Ο Marquez δεν έχει λόγο να ρισκάρει, ο Crutchlow είναι εκτός λόγω τραυματισμού, άρα ο λόγος μένει στους αναβάτες της Yamaha. Στη συμπλήρωση του βάθρου βάζουμε και ένα αναβάτη της Suzuki ή τον Andrea Dovizioso που ωστόσο σίγουρα μετά τον αγώνα της Ιαπωνίας θα έχει σαφώς χειρότερη ψυχολογία. Αύριο στις 7 το πρωί ώρα Ελλάδος θα σβήσουν τα φώτα εκκίνησης και οι απορίες μας θα λυθούν, σε ένα πρωτάθλημα που –κακά τα ψέματα- ίσως για τους πρωταγωνιστές του έχει χάσει το ενδιαφέρον του.