του Νίκου Βιτσιλάκη 

Τα τελευταία τρία χρόνια η Moto Morini δείχνει μια ομολογουμένως έντονη δραστηριότητα και ένα παρακλάδι αυτής αφορά στην ανανέωση ενός μοντέλου που εμφανίστηκε το 2018.  

Το Scrambler 1200, λοιπόν, μετονομάζεται σε Super Scrambler 1200, με αυτό το τελευταίο να διαθέτει την αύρα της ανανέωσης μέσα από στιλιστικές επεμβάσεις και μπόλικο μαύρο χρώμα σε ρεζερβουάρ, κινητήρα, πλαίσιο, προβολέα, τελικά εξατμίσεων και με αυτά τα τελευταία να συνεχίζουν να βγαίνουν από τη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας, πλην όμως να έχουν «μακρύνει» αρκετά (Euro5 γαρ).

Από την άλλη ευτυχώς λείπει το ακαλαίσθητο «καζανάκι» του απλού 1200 κάτω από τη μοτοσικλέτα, ενώ εξακολουθεί να απουσιάζει και μια προστατευτική ποδιά κινητήρα. Έτσι όπως διαγράφει πορεία ο σωλήνας που δένει τους λαιμούς με τα τελικά των εξατμίσεων περνώντας κάτω από το κάρτερ, το πρώτο πράγμα που θα ακουμπήσει στο έδαφος είναι αυτός (και είναι κρίμα γιατί είναι πανέμορφος). Μια αλουμινένια ποδιά λείπει από το σύνολο για να αγγίξει την ολοκλήρωση, αλλά αυτό είναι κάτι που εύκολα διορθώνεται με την τοποθέτηση μιας after market.  

Σχεδιαστικά το Super Scrambler εμπνέεται από τη δεκαετία του ’70 και είναι αλήθεια πως πετυχαίνει τον στόχο του αποτελώντας μια μοτοσικλέτα που δεν βγήκε απλώς για να βγει. Με σημασία στη λεπτομέρεια, μια χειροποίητη κατασκευή πολύ προσεγμένη, που σίγουρα διαθέτει χαρακτήρα και ξεχωριστή προσωπικότητα. Πανέμορφες ακτινικές ζάντες 17”, τρακτερωτά ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR, αλουμινένια πλαϊνά καπάκια, δερμάτινη χειροποίητη σέλα, ψηλό τιμόνι με ενισχυτική γέφυρα, φιμέ ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα Led-DRL και ξεχωριστό βάψιμο με χρωμιωμένες λεπτομέρειες δημιουργούν μια πανέμορφη μοτοσικλέτα ικανή να συγκινήσει ακόμα και αμύητους αναβάτες. Με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo και δικάναλο ABS 9.1 της Bosch (που απενεργοποιείται) σίγουρα θα ικανοποιήσει και τους μυημένους.  

Ο «Bialbero CorsaCorta», όπως είναι το πλήρες όνομα του 1200ρη V-2 κινητήρα με την περιεχόμενη γωνία των 87 μοιρών, είναι σχεδιασμένος από τον σινιόρε Franco Lambertini, τον άνθρωπο δηλαδή που είχε ξεκινήσει να δημιουργεί κινητήρες για τη Moto Morini από το… 1969! Δεν είναι νέος κινητήρας στην γκάμα της Moto Morini, πρόκειται για μια εξημερωμένη έκδοση αυτού που χρησιμοποιείται από τα Corsaro ZZ και Corsaro ZT.

Αυτό σημαίνει απόδοση 116Hp (από 139) και μια πιο φιλική απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Πάντως είναι κατά 6 περισσότεροι από το Scrambler 1200 του 2018, χωρίς να ξέρουμε με ποιο τρόπο έχει επιτευχθεί αυτή η αύξηση. Το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα (trellis) είναι κάτι αγαπητό και γνώριμο για τους οπαδούς της φίρμας, οπότε πώς θα μπορούσε η μοτοσικλέτα να το αποχωριστεί. Όπως και το ψαλίδι, επίσης σε μορφή χωροδικτυώματος, που δίνει στο Super Scrambler μια ξεχωριστή εικόνα. Οπτική παραφωνία για το ρετρό του πράγματος αποτελεί η τεράστια ψηφιακή οθόνη των 5 ιντσών και ο λασπωτήρας (που κρατάει και την πινακίδα κυκλοφορίας) στον πίσω τροχό.   

Η Moto Morini υπερηφανεύεται για τη γνήσια ιταλική ταυτότητα και αυτού του μοντέλου της, καθώς αφενός η κατασκευή του γίνεται στο εργοστάσιο της Pavia (Trivolzio) και αφετέρου τα περισσότερα περιφερειακά και επί μέρους τμήματά του έχουν ομοίως προέλευση από τη γειτονική μας χώρα. Ευελπιστούμε πως σύντομα θα έχουμε ευχάριστα νέα σχετικά με την άφιξη και διάθεση των νέων μοντέλων 2020 της Moto Morini στην ελληνική αγορά.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην αντιπροσωπεία Delta Motorcycles (210-9248996).    

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Ισχύς: 116Hp/8.000rpm  

Ροπή: 108Nm/7.000rpm  

Χωρητικότητα: 1187cc  

Ύψος σέλας: 830mm  

Βάρος: 202kg (πλήρες υγρών)  

Μεταξόνιο: 1500mm  

Γωνία κάστερ: 25°  

Ίχνος: 110mm  

Τροχοί: 3,50×17 – 5,50×17 

Ελαστικά: 120/70-17 – 180/55-17 

Διαδρομές αναρτήσεων: 120mm μπροστά – 110mm πίσω