του Νίκου Βιτσιλάκη

Η οικογένεια των “κουρσάρων” της αναγεννημένης Moto Morini εμπλουτίζεται με ένα νέο μέλος, που προορίζεται για καθημερινή χρήση εντός και εκτός αστικών κέντρων.

Πριν γίνει αυτό, ο Ιταλός κατασκευαστής είχε παρουσιάσει το περιορισμένης παραγωγής Corsaro ZZ, που σας είχαμε μιλήσει εδώ. Ένα χειροποίητο μοντέλο φτιαγμένο κατά παραγγελία και πάνω στις επιθυμίες του αγοραστή, που όμως ξεφεύγει από την πραγματικότητα για τον περισσότερο κόσμο. Το ​Η ροπή στα 11,5Kgm είναι όλο το χαρτί!νέο ΖΤ είναι μια μοτοσυκλέτα που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό, όχι βέβαια γιατί θα είναι σε χαμηλή τιμή (που στην Ιταλία θα ξεπερνά κατά τι τα 16.000€, με αυτή του ΖΖ να βρίσκεται λίγο παραπάνω από τα 20.000€) αλλά γιατί θα είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να προσφέρει την εργονομία και την άνεση που επιτάσσει η καθημερινή μετακίνηση. Αυτό δεν σημαίνει οικονομία στην απόδοση του V-2 των 1.187cc, που παραμένει στους 139 ίππους και στα ..11,5Kgm, αλλά κατασκευή στα πρότυπα μιας γυμνής μοτοσυκλέτας δρόμου και όχι ενός καθαρόαιμου streetfighter (όπως είναι το ΖΖ δηλαδή).

Ο κινητήρας παραμένει προδιαγραφών Euro4 και σύμφωνα με το εργοστάσιο βγάζει με πιο φιλικό τρόπο τη δύναμή του στο δρόμο, ενώ παράλληλα καταναλώνει και λιγότερο καύσιμο. Το πλαίσιο έχει δεχθεί μικρές αλλαγές που σχετίζονται με τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά, με το πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι USD να στερείται της ειδικής επίστρωσης DLC που διαθέτει στο ΖΖ. Κατά τα λοιπά, ανάρτηση και φρένα παραμένουν αναλοίωτα και σίγουρα ανήκουν στον κόσμο των υψηλών προδιαγραφών. Οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν στην εργονομία, όπου ένα νέο δοχείο καυσίμου (μικρότερο και​Ιταλική φινέτσα για ένα μοντέλο κατά 99% made in Italy λεπτότερο), μια επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης και ένα ψηλότερα τοποθετημένο και φαρδύτερο σε πλάτος τιμόνι υπόσχονται πιο χαλαρή τοποθέτηση του σώματος.

Σχεδιαστικά, η σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη χρήση μονού προβολέα (έναντι διπλού στο ΖΖ) και μικρότερου -άνευ λασπωτήρα- φτερού πίσω. Τέλος, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παραμένουν ίσα στον αριθμό αλλά είναι χαμηλότερων προδιαγραφών και αυτά που υπογράφουν τη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας κατά 6 ολόκληρα κιλά! 

Δυστυχώς, η μη εκπροσώπηση της μάρκας στην Ελληνική αγορά σημαίνει ότι δύσκολα θα δούμε το ΖΤ να κυκλοφορεί στους δρόμους μας, οπότε δεν έχουμε παρά να περιμένουμε μπας και βρεθεί αντιπρόσωπος. Η ιστορική φίρμα με σήμα τον αετό έχει παρουσιάσει τέσσερα νέα μοντέλα μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο και δείχνει μια δυναμική στον αναπτυσσόμενο χώρο των εξεζητημένων κατασκευαστών. Βέβαια, θα χρειαστεί να κινηθεί και σε χαμηλότερους κυβισμούς, κάτι που θα αυξήσει σημαντικά τα έξοδα που απαιτεί η σχεδίαση/εξέλιξη νέων κινητήρων (κυρίως) και που σίγουρα θα σημάνει και ευρύτερη παραγωγή, άρα πιο βιομηχανοποιημένη. Στο μεταξύ, δείτε στο video που ακολουθεί τι σημαίνει ..χειροποίηση και αν έχουμε ευχάριστα νέα -που το ευχόμαστε- θα σας ενημερώσουμε.