Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Το «όνειρο» μιας on-off μοτοσικλέτας πίσω στη δεκαετία του 1980 και του 1990 ήταν τόσο σαγηνευτικό πουΤο Explorer 125 είναι διαθέσιμο μόνο στον μαύρο χρωματισμό. κάποιους τους ακολουθεί ακόμα και στις μέρες μας. Εκείνη την εποχή η λύση μιας μοτοσικλέτας διπλής χρήσης ήταν σχεδόν μονόδρομος καθώς και πολλά μοντέλα υπήρχαν διαθέσιμα από τις εταιρείες και δεν υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις για να σου σβήσουν την κάψα της ανάγκης για λίγη περιπέτεια σε συνδυασμό με την καθημερινή μετακίνηση.
Τα χρόνια πέρασαν και η κατηγορία άρχισε να αποδυναμώνεται σημαντικά καθώς μπήκαν στη ζωή μας τα χρηστικά scooter, οι πρακτικές μοτοσικλέτες περισσότερο για χρήση δρόμου και η νέα μόδα των crossover scooter που από ότι φαίνεται ήρθαν για να μείνουν. Παρόλα αυτά, η ανάγκη και το πάθος του κόσμου για τέτοιου είδους μοτοσικλέτες, ιδιαίτερα στη χώρα μας, έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τις μοτοσικλέτες διπλής χρήσης, ακόμα και στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτήν τη στιγμή, των 125 κ.εκ.
Μικρομέγαλο On-Off
Η Daytona Explorer 125 είναι η νέα πρόταση της δημοφιλούς μάρκας στα μικρού κυβισμού οn-οff και έρχεταιΗ μοτοσικλέτα της Daytona μπορεί να οδηγηθεί σε δίπλωμα αυτοκινήτου με τις κατάλληλες προϋποθέσεις του νόμου ισοδυναμίας αδειών οδήγησης. με στόχο να εισάγει στην κατηγορία όλους όσους – μικρούς και μεγάλους – δεν είχαν τολμήσει ακόμα να ανακαλύψουν τις δυνατότητες μιας τέτοιας μοτοσικλέτας, ιδιαίτερα στην χώρα μας. Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει κοιτάζοντας το Explorer είναι το μέγεθός του. Για μοτοσικλέτα μόλις 125 κ.εκ. η Daytona είναι αρκετά μεγάλη, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος όπου σχεδιαστικά συναντάμε και τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία. Τα φωτιστικά σώματα είναι ασύμμετρα τεχνολογίας LED έχοντας μια ξεχωριστή σχεδιαστική προσέγγιση και πλαισιώνονται από μια σπορ φιμέ ζελατίνα στο πάνω μέρος και ένα ψηλό φτερό στο κάτω μέρος, όπως τα μεγαλύτερα μοντέλα adventure.
Η σιλουέτα της μοτοσικλέτας στο πίσω μέρος είναι πιο λεπτή και η σέλα δημιουργεί δύο επίπεδα για αναβάτη και συνεπιβάτη παρότι είναι μονοκόμματη. Ανάμεσα στα δυναμικά στοιχεία της Explorer είναι η στιβαρή σχάρα στο πίσω μέρος, η μπάρες προστασίας του κινητήρα στο κάτω μέρος και οι χούφτες προστασίας. Πολύ όμορφο είναι το φινίρισμα της μοτοσικλέτας, ιδιαίτερα με τον κινητήρα να είναι βαμμένος μαύρος, το ίδιο και οι ζάντες, το ψαλίδι και το τελικό εξάτμισης.
Αξιόπιστος και οικονομικός κινητήρας
Η Explorer 125 είναι εφοδιασμένη με έναν μονοκύλινδρο, αερο-ελαιόψυκτο κινητήρα 125 κ.εκ. ο οποίος Το ύψος της σέλας είναι στα 850mm.ακολουθεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Η απόδοσή του είναι 12,2 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. και 9,5Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός. Η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ η Daytona έχει φροντίσει να διατηρήσει τον κινητήρα σε άρτια λειτουργική κατάσταση ακόμα και σε σκληρές συνθήκες τοποθετώντας ένα αποδοτικό ψυγείο λαδιού.
Βασικό χαρακτηριστικό του μηχανικού συνόλου είναι η σπιρτόζικη απόκριση που έχει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και το πόσο εύστροφα συμπεριφέρεται. Η δύναμη είναι αρκετή να στείλει το ταχύμετρο μέχρι τα 100Km/h με το στροφόμετρο όμως να φλερτάρει με την κόκκινη περιοχή. Ιδανική ταχύτητα πορείας είναι τα 80-90Km/h όπου νιώθεις άνετα και ο κινητήρας έχει τη δύναμη να δώσει κάτι περισσότερο αν χρειαστεί. Για τον όγκο και το βάρος της μοτοσικλέτας που είναι στα 149 κιλά γεμάτη, η επιδόσεις του κινητήρα κρίνονται καλές και στην πραγματικότητα δεν θα λείψει τίποτα σε εκείνους που κινούνται στην πόλη καθημερινά ή βγουν για μια κοντινή βόλτα πατώντας σε κάθε είδους τερέν. Πολύ καλή είναι η κατανάλωση της Daytona καθώς κυμαίνεται στα επίπεδα των 2,8-3,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 500 χιλιόμετρα!
Διασκεδαστικό σε όλα τα τερέν
Σίγουρα το πιο δυνατό στοιχείο της Daytona Explorer 125 είναι η οδηγική του συμπεριφορά. Σε αυτό Το Explorer είναι μια καλή ευκαιρία να μπεις στον κόσμο του off-road και να νιώσεις την ελευθερία που προσφέρει.συμβάλλουν οι καλές αναρτήσεις οι οποίες αποτελούνται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός με αυξημένη διαδρομή στα 150mm και ένα μονό αμορτισέρ πίσω, τα οποία συνεργάζονται με ένα ατσάλινο πλαίσιο. Στα φρένα έχουμε έναν δίσκο κυματιστό 267mm εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 220mm πίσω επίσης με διπίστονη δαγκάνα και σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Πολύ σημαντική είναι και η τοποθέτηση ακτινωτών τροχών 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με ελαστικά διπλής χρήσης που συμβάλλουν στην περιπετειώδη φύση της μοτοσικλέτας.
Η Explorer 125 θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στους δρόμους της πόλης και όχι άδικα αφού είναι προορισμένη για τέτοια χρήση. Στην καθημερινότητα η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετικά πρακτική και χρηστική. Ανεβαίνει στην άνετη και σχετικά χαμηλή σέλα και πολύ εύκολα φτάνουν τα χέρια στο τιμόνι και τα πόδια την άσφαλτο. Όλα είναι απλά και εύκολα στη χρήση της μοτοσικλέτας, απόδειξη αυτού τα αναλογικά όργανα τα οποία παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες με μια μικρή ψηφιακή πινελιά που είναι η ένδειξη επιλογής σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το μοτέρ έρχεται πρόθυμα στη ζωή και με σύμμαχο τον μαλακό συμπλέκτη και το ακριβέστατο κιβώτιο Δεν χρειάζεται να ξοδέψεις έναν σκασμό λεφτά για να ανακαλύψεις τις ομορφιές της περιοχής σου στη σέλα μιας μοτοσικλέτας.ταχυτήτων ξεκινάς την σκληρή περιπέτεια της αστικής μετακίνησης. Το πλεονέκτημα εδώ είναι οι εξαιρετικές αναρτήσεις οι οποίες χαρίζουν πολύ καλή πρόσφυση και άνεση, ενώ οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν αποτελούν πρόβλημα για την Explorer. Δεν ταλαιπωρείσαι σε κάθε λακκούβα και η μοτοσικλέτα μένει ατάραχη σε αυτού του είδους τα εμπόδια. Στις στροφές η μοτοσικλέτα είναι πρόθυμη να γύρει με ασφάλεια δίνοντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη, εμπνέοντας εμπιστοσύνη, ενώ όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις τον ρυθμό το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν θα ιδρώσουν καθώς είναι φτιαγμένες για τουλάχιστον δέκα ίππους παραπάνω.
Η απλή δομή της μοτοσικλέτας κάνει και την συντήρησή της πολύ εύκολη και οικονομική.Μόλις «ξεμπερδέψεις» από τις αστικές υποχρεώσεις σου, ήρθε η ώρα να περάσεις καλά με την Explorer. Επιλέγεις ένα από τα κοντινά βουνά ή παραλίες και ξεκινάς την πορεία σου. Αν χρειαστεί να διασχίσεις κάποιον αυτοκινητόδρομο η μοτοσικλέτα δεν θα πει όχι, αλλά θα το κάνει με περιορισμό τα 80-90Km/h. Παρόλα αυτά δεν θα σε ταλαιπωρήσει, με μοναδικό σημείο ένας συντονισμός που φτάνει στα πόδια όταν κινείσαι για πολύ ώρα κοντά στην τελική ταχύτητα. Φτάνεις στον προορισμό σου και ξεκινάς την περιπέτεια. Η Explorer δεν θα διστάσεις να πατήσει σε χωμάτινες διαδρομές και μάλιστα το κάνει με όμορφο και ομαλό τρόπο. Για τους αρχάριους η μοτοσικλέτα είναι απλά ιδανική καθώς μπορείς να δοκιμάσεις πράγματα, με την Explorer να συγχωρεί λάθη και να παρέχει καλή αίσθηση ακόμα και πολύ γλιστερά κομμάτια. Για τους πιο έμπειρους το μοναδικό πράγμα που θα τους λείψει είναι η δύναμη από τον κινητήρα, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα θα βρουν ένα πολύ καλοφτιαγμένο και διασκεδαστικό σύνολο το οποίο θα τους εκπλήξει ευχάριστα.
Δίκυκλο Made «for» Greece
Δεν σας κρύβω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που τέτοιου είδους μοτοσικλέτες συνεχίζουν να υπάρχουν ανάμεσα στις γκάμες των εταιρειών μοτοσικλέτας. Στην περίπτωση μάλιστα της Daytona Explorer 125 μπορεί να βρει κανείς μια προσιτή, καλοφτιαγμένη μοτοσικλέτα με την οποία αρχάριοι και έμπειροι αναβάτες θα διασκεδάσουν σε μικρές και μεγάλες περιπέτειες. Δυνατό σημείο της είναι η οδηγική συμπεριφορά η οποία βοηθάει πολύ στις καθημερινές μετακινήσεις με άνεση και ασφάλεια, ενώ θα ικανοποιήσει τον αναβάτη σε όλα τα τερέν. Σκληροτράχηλο, οικονομικό, αξιόπιστο και άνετο, μπορεί εύκολα να γίνει η μοτοσικλέτα που έψαχνες για να καλύψεις τις βασικές ανάγκης μετακίνησης με το «δωράκι» της ανακάλυψης κάθε κοντινής χωμάτινης διαδρομής ή κάθε απομακρυσμένης παραλίας στα πανέμορφα νησιά μας.
ΤΙΜΗ: 2.595€
Όλα τα στοιχεία του Daytona Explorer 125 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το Daytona Rockstar 500 πάει στο Dakar