του Νίκου Βιτσιλάκη
Mε απόφαση του υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λ. Αυγενάκη, η μοτοσικλέτα μένει εκτός των εξελίξεων που αφορούν σε μηχανοκίνητο αθλητισμό και οδική ασφάλεια!
Αλλά ας γίνουμε πιο σαφείς. Πρόσφατα συστάθηκε μια νέα Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, την οποία αποτελούν άτομα αποκλειστικά από τον χώρο του αυτοκινήτου. Λες και στο πρόσφατο παρελθόν η μοτοσικλέτα δεν διοργάνωσε αγώνες παγκοσμίου επιπέδου, όπως Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, Enduro, Supermoto, μάλιστα φέτος ήταν προγραμματισμένο να γίνει στη Μεγαλόπολη αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior Motocross αλλά ακυρώθηκε (όπως όλοι) λόγω της γνωστής πανδημίας. Προφανώς ισχύει κάτι από τα ακόλουθα:
- ή η μοτοσικλέτα θεωρείται Β’ κατηγορίας για την κυβέρνηση
- ή ο κ. Αυγενάκης θεωρεί μηχανοκίνητο μόνο το αυτοκίνητο
- ή το προεδρείο της οργανωτικής επιτροπής «ξέχασε» ότι -σε μια επιτροπή 17 ατόμων- θα έπρεπε να υπάρχουν ένας με δύο εκπρόσωποι της μοτοσικλέτας, τουλάχιστον κάποιος εκπρόσωπος της ΑΜΟΤΟΕ (Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας) και κάποιος ειδικός που έχει ασχοληθεί με διοργανώσεις Παγκοσμίου και Πανευρωπαϊκού επιπέδου (π.χ. Iron Team).
Πάντως εμείς, διαβάζοντας το σχετικό δελτίο τύπου που στάλθηκε σε μέσα ενημέρωσης αυτοκινήτου (δεν έφτασε ποτέ σε εμάς), αυτό καταλαβαίνουμε: ότι για άλλη μια φορά η μοτοσικλέτα μένει εκτός! Μάλιστα το λέει το δελτίο: «Όλοι οι φορείς του Motorsport και γενικώς του χώρου του αυτοκινήτου», άρα η μοτοσικλέτα δεν είναι φορέας του Motorsport και δεν μπορεί να κάνει διεθνούς εμβέλειας αγώνες…
Το δελτίο τύπου
Συστάθηκε με απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, η «Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», η οποία θα έχει ως αντικείμενο τη διεκδίκηση, προετοιμασία, οργάνωση, διεξαγωγή και παροχή φιλοξενίας στην Ελλάδα, διεθνούς εμβέλειας αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επιπλέον, η «Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού» δεσμεύεται μέσα από τις δράσεις της προς επίτευξη των ανωτέρω σκοπών να προωθεί το μήνυμα της ασφαλούς οδικής – οδηγικής συμπεριφοράς. Στη συγκρότηση της «Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού» συμμετέχουν όλοι οι φορείς του Motorsport και γενικώς του χώρου του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς φυσικά και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, αφού οι στόχοι της πρωτοβουλίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι και με τον αθλητικό τουρισμό.
Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής θα είναι ο Τάκης Πουρναράκης, Μηχανολόγος Μηχανικός (ΕΜΠ), δημοσιογράφος με εξειδίκευση στους αγώνες και με σημαντική δράση σε θέματα οδικής Ασφάλειας. Εκ μέρους του ΕΟΤ θα συμμετέχει ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Φραγκάκης, με αναπληρωματικό μέλος τη γενική διευθύντρια Σοφία Λαζαρίδου. Την αμισθί «Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», με διετή θητεία, απαρτίζουν ακόμα οι:
- Ανδρέας Αγγελιδάκης (επιχειρηματίας, οδηγός και στέλεχος αγώνων)
- Παύλος Αθανασούλας (Πολιτικός Μηχανικός που έχει αναλάβει στο παρελθόν την οργάνωση του Ράλι Ακρόπολις, ενώ σήμερα είναι συνδιοργανωτής του πετυχημένου θεσμού Dirt Games)
- Αντώνης Αργυρόπουλος (έχει διατελέσει Event director στο WRC προτού αναλάβει στο Eurosport ως επικεφαλής δικαιωμάτων και προβολής του μηχανοκίνητου αθλητισμού)
- Δημήτρης – Αναστάσιος – Κωνσταντίνος Βερναρδάκης (εκπρόσωπος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας)
- Νίκος Κακατζής (στέλεχος του χρηματοοικονομικού τομέα, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος «ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική»)
- Νίκος Κερερές (Διοικητικός επιστήμονας, ειδικός σύμβουλος σε θέματα management και επικοινωνίας)
- Ιωάννης Κοντέλης (επιχειρηματίας, εκπρόσωπος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος και οδηγός αγώνων)
- Ιωάννης Λιονάκης (Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, με σημαντικό έργο στον τομέα της οδικής ασφάλειας)
- Πλάτωνας Μαρλαφέκας (επιχειρηματίας, οδηγός αγώνων, χορηγός αγώνων και από τους κύριους πρωτεργάτες του PICK)
- Ανίτα Πασαλή (στέλεχος της FIA, πετυχημένη αλυτάρχης διεθνών αγώνων)
- Χριστίνα Σταθάκη (οδηγός αγώνων, “ειδική” σε θέματα οδικής ασφάλειας)
- Μάριος Σταφυλοπάτης (επιχειρηματίας, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου)
- Πολυχρόνης Συγγελίδης (αποκλειστικός εισαγωγέας Peugeot και Citroen τα τελευταία 50 χρόνια και Πρόεδρος AIGLON Α.Ε.)
- Νίκος Τσάδαρης (Πολιτικός Μηχανικός, Πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας και οδηγός αγώνων)
- Επαμεινώνδας Φατούρος (Πρόεδρος και ιδρυτικό στέλεχος Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, οδηγός αγώνων)
Στην Εκτελεστική Επιτροπή, πέραν του Προέδρου Τάκη Πουρναράκη, θα συμμετέχουν τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής:
- Ανίτα Πασαλή
- Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ
- Επαμεινώνδας Φατούρος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος
- Ιωάννης Κοντέλης, Εκπρόσωπος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος και οδηγός αγώνων
- Μάριος Σταφυλοπάτης, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου
- Ιωάννης Λιονάκης, Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων.
Η δική μας άποψη
Με δεδομένη την απουσία της μοτοσικλέτας από τη νέα Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού του Υπουργείου, αρχικά θα θέλαμε να δώσουμε «συγχαρητήρια» στους υπεύθυνους του Υπουργείου, καθώς δείχνουν να αγνοούν τι σημαίνει μηχανοκίνητος αθλητισμός και στήνουν μια επιτροπή με απουσία εκπροσώπων από το χώρο της μοτοσικλέτας. Η άγνοια όμως δεν είναι ελαφρυντικό για μια κυβέρνηση με στοιχειώδη σοβαρότητα. Αυτοί οι ειδικοί του υπουργείου που συνέστησαν την επιτροπή αγνοούν διεθνείς αγώνες μοτοσικλέτας που ήδη έχουν γίνει στην Ελλάδα αλλά και που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν. Μήπως, τελικά, φταίει η αρχή του αθλήματος που απαξιώνει συνεχώς αυτούς τους αγώνες με αποτέλεσμα να μην τους υπολογίζει κανείς; Δικαιωματικά λοιπόν, τα ίδια «συγχαρητήρια» ανήκουν στη «φοβερή δράση» της ΑΜΟΤΟΕ και όλων των υπολοίπων φορέων της μοτοσικλέτας, που επί χρόνια αδρανούν, κωφεύουν και αδιαφορούν για τη μοτοσικλέτα στην Ελλάδα.
Όπως γίνεται συχνά στη χώρα μας, αποδεικνύουν -και αυτοί με τη σειρά τους- πως τους ενδιαφέρει η εξουσία μιας καρέκλας. Αποτέλεσμα αυτού, είναι να απαξιώνουν τους αγώνες σε σημείο να τους αγνοούν οι πάντες και να μην μπορούν -έστω και τυπικά- να μπουν σε μια επιτροπή Υπουργείου. Είμαστε περίεργοι να δούμε την αντίδραση των ίδιων των αθλητών και κάθε κατηγορίας (Ταχύτητα, Enduro, MX, Trial, Supermoto κ.λπ.). Γιατί όσον αφορά στην ΑΜΟΤΟΕ, απλά να ομολογήσουμε πως δεν περιμένουμε τίποτα απολύτως. Γιατί και «δράση» να αναλάβει, θα εξακολουθήσει να είναι ο φτωχός συγγενής. Ο καθένας κρίνεται από την ιστορία του και εκεί η αθλητική ομοσπονδία -τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια- παίρνει ένα τεράστιο μηδέν.
UPDATE: Επικοινωνήσαμε με τον Πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής Τάκη Πουρναράκη, ο οποίος και μας είπε πως όλα είναι άτυπα προς το παρόν και πως στην πρώτη επίσημη συνεδρίαση θα κληθούν να συμμετάσχουν και άτομα από την Αγωνιστική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΑΜΟΤΟΕ). Οπότε είμαστε σε αναμονή εξελίξεων, για τις οποίες, όποιες και να είναι, θα σας ενημερώσουμε πάραυτα.
Πηγή mgp.gr, Bikerspirit.gr