του Νίκου Βιτσιλάκη
Ήταν κοινό μυστικό, η έκδοση Supermoto της πλατφόρμας “790” ετοιμαζόταν από τη στιγμή που η ΚΤΜ παρουσίασε το 2018 το πρώτο της σειράς, κοινώς το Streetfighter 790 Duke..
Όχι και τόσο αργά, αλλά σίγουρα μελετημένα και μεθοδικά, το αυστριακό εργοστάσιο υλοποιεί τους στόχους του και χρόνο με το χρόνο φροντίζει να παρουσιάζει μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα “790” και σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι, μετά τo Duke και τις εκδόσεις Adventure/R/Rally, σειρά έχει το Supermoto SMC, κατασκοπευτικές φωτογραφίες του οποίου διέρευσαν πρόσφατα στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες οι δοκιμές του 790 SMC συνεχίζονται κάπου στα περίχωρα του πανέμορφου Salzburg στην Αυστρία, με την επίσημη -χρονικά- παρουσίαση του μοντέλου να μην έχει γίνει ακόμη γνωστή, πιθανά θα αποτελέσει μοντέλο 2021 και όχι 2020.
Πάντως, μόνο σαν σοφή μπορεί να κριθεί η απόφαση της ΚΤΜ να μπει σε μια κατηγορία με ..μόλις έναν εκπρόσωπο, ή μάλλον δύο, τα Ducati Hypermotard 950 και 950 SP! Η καλή εμπορική πορεία των δύο εκδόσεων του ιταλικού μοντέλου ήταν αφορμή και αιτία για τους ιθύνοντες της ΚΤΜ, που έτσι κι αλλιώς φημίζονται για τις ξεχωριστές τους κινήσεις στην αγορά. Και λέμε ξεχωριστές γιατί πολλοί θα αναρρωτηθούν τι δουλειά έχει το SMC δίπλα στο Duke, καθόσον θεωρητικά είναι μοτοσυκλέτες με ίδιο χαρακτήρα. Streetfighter o “Δούκας”, Supermoto το SMC, με το δεύτερο να αποτελεί την πλέον sport (λέγε με “παιχνιδιάρικη”) πρόταση των Αυστριακών στις γυμνές μοτοσυκλέτες της μεσαίας(;) κατηγορίας.
Θα έχει μεγαλύτερο κινητήρα;
Πέραν των όσων μπορούμε να διακρίνουμε στις φωτογραφίες, όπου είναι εμφανής η συγγένεια με τα υπόλοιπα “790” της γκάμας, είναι άγνωστη η ιπποδύναμη του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 799cc, πολλοί μάλιστα είναι αυτοί που πιστεύουν ότι θα είναι υπερκυβισμένος κατά 100cc. Και υπάρχουν πολλοί λόγοι για να το κάνει αυτό η ΚΤΜ, αφενός για να περνάει ευκολότερα τις νέες -και αυστηρότερες- προδιαγραφές Euro5 και αφετέρου για να μπορέσει να κοιτάξει στα μάτια τα 937cc και τους 114Hp των Ducati. Με βάρος αρκετά κάτω από τα 180 κιλά και εφοδιασμένο με ακόμη πιο εξελιγμένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του Duke, αυτό το SMC προορίζεται για να ανάψει φωτιές σε δρόμους και καρδιές.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο, αναρρωτιόμαστε ποια θα είναι άραγε τα επόμενα βήματα της πορτοκαλί εταιρείας στην οικογένεια των “790”; Μάλλον δεν θέλει και πολλή σκέψη, μια special έκδοση R του Duke και μια τουριστική SMT είναι τα αναμενόμενα, με την ακραία Supersport να παραμένει -προς το παρόν- επτασφράγιστο μυστικό. Το SMC πάντως θα είναι το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο, καθόσον θα είναι το μοναδικό με ψηλό μπροστινό φτερό.