του Νίκου Βιτσιλάκη

Μόλις ένας χρόνος πέρασε για να μετατραπεί το πρωτότυπο σε μοντέλο παραγωγής και το 790 Duke είναι μια πραγματικότητα που φέρει τον πρώτο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της αυστριακής φίρμας.

Η ίδια η KTM δηλώνει πως επιθυμία και στόχος της είναι ο νέος Δούκας να κυριαρχήσει ανάμεσα στα streetfighters με κινητήρα από 600 έως 1000 κ.εκ., ποντάροντας στη χρυσή τομή που λέγεται αναλογία κιλών ανά ίππο. Ο 8βάλβιδος LC8c κινητήρας με τους 2 ΕΕΚ διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού DKK Dell’Orto 42mm και αποδίδει 105 ίππους, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν μόλις 169 κιλά στεγνού βάρους, άρα δεν βρίσκονται μακριά από το στόχο που έχουν βάλει σε πρώτη προτεραιότητα. Οι υπόλοιπες (προτεραιότητες) είναι δεδομένες και έχουν να κάνουν με αγωνιστικό DNA, επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση που θέλουν να ανεβάσουν -και πάλι- τον πήχη πολύ, μα πολύ ψηλά. Αν και δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες, καταφέραμε να μάθουμε πως ο νέος Δούκας θα είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό γκάζι (Ride By Wire), traction control τριών σταδίων και cornering ABS. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 825mm, η χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου στα 14Lt, το μεταξόνιο στα 1.475mm και η απόσταση από το έδαφος στα 186mm. H ανάρτηση της WP περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και μονό αμορτισέρ άνευ μοχλικού, αμφότερα πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ τα φρένα της Brembo(;) απαρτίζονται από τρία δισκόφρενα με ακτινικές δαγκάνες στα μπροστινά και ABS Bosch 9.1 MP.     


​Η αρχή έγινε και έπεται συναρπαστική συνέχεια

Παράλληλα με το 790 Duke, η ΚΤΜ παρουσίασε και το πρωτότυπο 790 Adventure R, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και που αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2019. Είναι δεδομένο ότι ο LC8c θα αποτελέσει τη βάση γύρω από την οποία θα χτιστούν μελλοντικά μοντέλα της ΚΤΜ, αναμένουμε τη συνέχεια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ακολουθούν δύο καλογυρισμένα video, τόσο για το 790 Duke όσο και για το concept 790 Adventure R.