του Νίκου Βιτσιλάκη
Φωτογραφίες: ΚΤΜ Press
Mετά τις εκδόσεις 790 Duke, Adventure και Adventure R, η ΚΤΜ παρουσιάζει σε περιορισμένο αριθμό την αντίστοιχη Rally και μας προσφέρει την απόλυτη race to ready μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης..
Το 790 Adventure R Rally, όπως είναι το πλήρες όνομά του, θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 αντίτυπα και είναι ξεκάθαρο πως απευθύνεται σε σκληροπυρηνικούς αναβάτες, ερασιτέχνες ή/και -πολύ περισσότερο- αγωνιζόμενους. Παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στη Βοσνία Ερζεγοβίνη στα πλαίσια του KTM Rally Adventure Bosnia και θα είναι έτοιμο προς παράδοση στους 500 τυχερούς λίαν συντόμως. Φανταζόμαστε πως αυτό θα γίνει τέλη καλοκαιριού, όταν και θα ανακοινωθεί επίσημα η τιμή του μοντέλου.
Το Rally βασίζεται στην έκδοση Adventure R και εκεί που ουσιαστικά διαφοροποιείται είναι στον τομέα της ανάρτησης, που τώρα πια προσφέρει πολύ μεγαλύτερες διαδρομές (270mm από 240mm). Προέρχεται από τη WP και αφορά στην πλήρως ρυθμιζόμενη και απόλυτα εξειδικευμένη XPLOR PRO (πιρούνι 7548, αμορτισέρ 6746), το σετάρισμα της οποίας έχει φροντίσει ο Αμερικάνος αναβάτης Quinn Cody (4 φορές νικητής του αγώνα Baja 1000 και εργαζόμενος στο τμήμα R&D της ΚΤΜ USA), που είχε ενεργό ρόλο στην εξέλιξη των 790 Adventure / Adventure R και με τον οποίο είχαμε συνομιλήσει (και συνοδηγήσει) κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασής τους στο Μαρόκο (δείτε εδώ).
Ο δικύλινδρος σε σειρά LC8c κινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 95 ίππους και είναι άγνωστο προς το παρόν αν έχει δεχθεί ρυθμίσεις στον τρόπο που βγάζει τη δύναμή του. Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα παραμένει επίσης ίδιο και απαράλλακτο, αλλά προκειμένου το μοντέλο να δώσει έμφαση στον ready to race χαρακτήρα του έχει δεχθεί στο βασικό του εξοπλισμό καλούδια όπως τελικό της Akrapovič, προστατευτικά ρεζερβουάρ από ίνες άνθρακα και σύστημα Quickshifter+ στο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα έχει δεχθεί και πιο στενές ακτινωτές ζάντες, που φιλοξενούν ελαστικά με αεροθάλαμο, όπως επίσης και μια απόλυτα επίπεδη σέλα αγωνιστικού τύπου.
Από εκεί και πέρα, ο κατάλογος με τα διαθέσιμα αξεσουάρ είναι μεγάλος και ένας απαιτητικός αναβάτης μπορεί μέσω αυτών να φέρει το δικό του Rally στα επίπεδα μιας μοτοσυκλέτας παρόμοιας με τις αγωνιστικές κατασκευές που συμμετέχουν σε αγώνες τύπου Ντακάρ. Υπάρχουν όμως και αναβάτες που θα πάρουν το Rally για να πηγαίνουν τις εκδρομές τους, αναβάτες που θα χαράξουν μια διαδρομή και ανεξάρτητα με το τι θα συναντήσουν στο διάβα τους θα φτάσουν στον προορισμό τους. Η ΚΤΜ κατάφερε και πάλι να πρωταγωνιστήσει, προσφέροντας μια μοναδική μοτοσυκλέτα που απλά, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, δεν έχει ανταγωνισμό. Πάτε στοίχημα πως τα 500 Rally θα διατεθούν πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρις; Και πως αυτό θα υποχρεώσει τους αυστριακούς να το ξανασκεφτούν και να το βάλουν σε γραμμή ευρύτερης παραγωγής;
Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα αποκαλυπτήρια της μοτοσυκλέτας στη γειτονική Βοσνία δια χειρός του αναβάτη που την εξέλιξε και ο οποίος δεν είναι άλλος από τον θρύλο του extreme enduro Chris Birch.