του Νίκου Τσαμάνδουρα
Οι μικρομεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες είναι εδώ και
χρόνια η πιο trending κατηγορία των δύο τροχών και η KTM φέρνει το παιχνίδι στο γήπεδο της, το χωμάτινο.
Και το όνομα αυτού 390 Adventure. Το πολυαναμενόμενο on/off βρήκε το δρόμο της παραγωγής μετά από σχεδόν.. λαϊκή απαίτηση. Αρχικά ήταν στη σφαίρα της ιντερνετικής φημολογίας και του photoshop, ώσπου εμφανίστηκαν και οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που έδειχναν πως υπήρχε και φωτιά πίσω από τον καπνό. Με το μονοκύλινδρο κινητήρα των Duke 390 και RC 390 να είναι πλέον δοκιμασμένος, αξιόπιστος και –το λιγότερο- διασκεδαστικός, η επιλογή του ήταν εύκολη απόφαση, έμενε ωστόσο η υπόλοιπη δουλειά σε πλαίσιο κτλ. Να θυμίσουμε πως ο εν λόγω κινητήρας είναι στα 373,2 κυβικά εκατοστά, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ηλεκτρονικό –ride by wire- γκάζι, συμπλέκτη ολίσθησης και απόδοση περί τους 44 ίππους, συμμορφωμένους με το Euro4. Για το on/off μοντέλο όμως έπρεπε να γίνουν και άλλα πραγματάκια..
Όταν συνέβησαν και αυτά, η μικρομεσαία μορφή της περιπέτειας ήταν έτοιμη να πάρει μορφή, δανειζόμενη χαρακτηριστικά από το 790 Adventure. Νέο πλαίσιο χωροδικτύωμα με υλικό κατασκευής το ατσάλι, όμορφο χυτό ψαλίδι και αναρτήσεις της WP δένουν το σύνολο, που φαντάζει έτοιμο για κάθε τερέν. Δισκόφρενα μπροστά και πίσω (το μπροστινό μάλιστα στα 320mm!) εξοπλισμένα με δικάναλο cornering ABS της Bosch αναλαμβάνουν την πέδηση, με το ABS μάλιστα να έχει και Off Road mode, κοινώς απενεργοποιείται κατά βούληση. Μιας και είπαμε για τα ηλεκτρονικά, το παρών δίνει επίσης και Traction Control αλλά και -προαιρετικά- Quickshifter! Όλη η πληροφόρηση φτάνει στον αναβάτη μέσα από μια έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία φυσικά και δεν στερείται Bluetooth συνδεσιμότητας με το κινητό του αναβάτη (KTM My Ride).
Τα ταξίδια είναι στο DNA μιας μοτοσυκλέτας Adventure και έχοντας αυτό κατά νου η ΚΤΜ εξόπλισε το 390 με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 14,5 λίτρων. Δηλώνει μάλιστα αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, οπότε διπλό το καλό. Και μακριά θα μας πηγαίνει και λίγο θα καίει. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (αλλά με χρήση εργαλείων) και αν δεν ικανοποιήσει τον αναβάτη τότε αυτός θα μπορέσει να την αντικαταστήσει με μια εκ των δύο που υπάρχουν στον κατάλογο των εξτρά γνήσιων αξεσουάρ. Αν μας χαλάει κάτι είναι οι χυτές ζάντες, οι οποίες έχουν ως γνώμονα την οδήγηση σε άσφαλτο πρώτα και σε δεύτερο χρόνο εκτός δρόμου. Λίγο φάουλ αν σκεφτεί κανείς πως το 390 Adventure «φέρνει» λίγο στο 450 Rally σε χαρακτήρα (το πλαίσιο χωροδικτύωμα εμπνέεται από εκείνο του 450 μας λέει η ΚΤΜ) , ενώ παράλληλα το background του 790 Adventure κάνει.. μπαμ.
Οι αναρτήσεις Apex της WP είναι πλήρως ρυθμιζόμενες σε κάθε άκρο και απαρτίζονται από πιρούνι USD (ανεστραμμένο) 43mm μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω. Οι διαδρομές που προσφέρουν είναι 170mm μπροστά και 177mm πίσω, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε πως έχουν ρυθμιστεί για οδήγηση enduro και πως το πιρούνι διαθέτει ελατήριο σε κάθε καλάμι, αλλά με διαφορετική λειτουργία σε κάθε ένα εξ αυτών. Το αριστερό αναλαμβάνει την απόσβεση συμπίεσης και το δεξί την απόσβεση επαναφοράς. H απόσταση της μοτοσυκλέτας είναι στα 200mm από το έδαφος και αν σε κάποια περίπτωση φανούν λίγα μην ανησυχείτε, γιατί κάτω από τον κινητήρα υπάρχει μια τεράστια προστατευτική ποδιά να αναλάβει δράση.
Περισσότερα μετά τη δοκιμή του μοντέλου, μια δοκιμή που όταν έρθει μάλλον θα σκιαγραφεί μαι μοτοσυκλέτα που σχεδιάστηκε για την Ελληνική πραγματικότητα, από τις καθημερινές μετακινήσεις μέχρι και τις πιο απρόσμενες μικρές εξορμήσεις. Αν και πρώιμη ευχή, εμείς θα την κάνουμε, ένα 390 Adventure R (και) για τους πλέον σκληροπυρηνικούς! Με ακτινωτές ζάντες βεβαίως βεβαίως..