Με επτά διαφορετικά μοντέλα κατεβαίνει το 2020 η ΚΤΜ, που απαρτίζονται από τα τετράχρονα 250/350/450/500 EXC-F και τα δίχρονα 250/300 EXC TPi με το ολοκαίνουργιο 150 EXC TPi. Όλα τα μοντέλα έχουν δεχτεί σημαντικές αλλαγές, ενώ τη νέα χρονιά, εκτός από την ειδική έκδοση Six Days στα χρώματα του φετινού αγώνα στην Πορτογαλία, υπάρχει και μια νέα στα χρώματα του φημισμένου αγώνα Erzbergrodeo.
Αλλαγές ΚΤΜ ΕXC 2020
• Νέο πλαίσιο για περισσότερη στρεπτική ακαμψία
• Νέος σένσορας αέρα στους δίχρονους κινητήρες, που επιτρέπει στην ECU να προσαρμόζεται καλύτερα στις παραμέτρους της ατμοσφαιρικής πίεσης
• Οι κινητήρες των 250/300 EXC 2T είναι γυρισμένοι εμπρός κατά μία μοίρα για καλύτερη αίσθηση του μπροστινού
• Νέος κινητήρας στο 150 ΕΧC, τεχνολογίας TPi προδιαγραφών Euro 4 και νέο προσαρμοσμένο πλαίσιο για να υποστηρίξει τη νέα αλλαγή
• Οι μεγάλοι τετράχρονοι κινητήρες είναι αναβαθμισμένοι για μεγαλύτερη δύναμη, αποτελεσματικότητα και είναι τοποθετημένοι κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας
• Νέο μεσαίας βαλβίδας πιστόνι στο WP XPLOR πιρούνι για καλύτερη απόσβεση, με νέες τάπες και ρυθμιστές
• Νέα πλαστικά και γραφικά
• Νέο υποπλαίσιο, μεγαλύτερο κατά 40mm για αυξημένη αντοχή του πίσω φτερού και με νέες σωληνώσεις που επιτρέπουν τη μείωση του βάρους κατά 900g
• Νέα καλωδίωση και τοποθέτηση των ηλεκτρονικών για καλύτερη πρόσβαση και λειτουργία
• Νέα σχεδίαση σέλας, μεγαλύτερη και με περισσότερο αφρώδες υλικό
• Νέο φιλτροκούτι
• Νέο ρεζερβουάρ καυσίμου
• Νέο ρεζερβουάρ λαδιού στο Tpi, με περισσότερο εύκαμπτες βάσεις για μεγαλύτερη αντοχή
• Αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης με ψυγεία τοποθετημένα 12mm χαμηλότερα
• Οι τετράχρονοι κινητήρες δεν διαθέτουν αναμονή για μανιβέλα
• Το εμπρός μέρος των δίχρονων εξατμίσεων έχει επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη αντοχή και μειωμένο θόρυβο
• Το εμπρός μέρος των τετράχρονων εξατμίσεων είναι πλέον πιο λεπτής σχεδίασης
• Τα βεντιλατέρ είναι στο στάνταρ εξοπλισμό των 450 και 500 EXC-F
• Νέες ειδικές εκδόσεις στα χρώματα του Six Days 2019 της Πορτογαλίας και για πρώτη φορά επετειακή έκδοση Erzbergrodeo στο 300 ΕΧC TPi
Όλοι οι κύλινδροι των δίχρονων κινητήρων είναι αναβαθμισμένοι στις θυρίδες εξαγωγής για καλύτερο χρονισμό, ενώ παράλληλα ο επανασχεδιασμένος έλεγχος της βαλβίδας εξαγωγής και ο ρυθμιστής προσφέρουν ακόμα ακριβέστερο σετάρισμα και αποτελεσματικότητα. Επανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα του ρελαντί, με τη βίδα bypass να επιτρέπει περισσότερη ροή αέρα όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Επίσης οι χαρτογραφήσεις είναι νέες και σε συνδυασμό με το νέο αισθητήρα αέρα προσφέρουν αποτελεσματικότερη λειτουργία. Στους τετράχρονους κινητήρες ο κύλινδρος και το πιστόνι είναι καινούργια για τα 250 και 350 EXC-F, με νέα “motocross” συμπίεση και νέες φλάντζες. Στο 350 EXC-F η κεφαλή έχει επανασχεδαστεί και είναι πιο ελαφριά κατά 200g, με νέες θυρίδες, προσφέροντας καλύτερη ροπή. Επίσης, στο ίδιο μοντέλο, το σύστημα ψύξης είναι επανασχεδιασμένο με νέα κολάρα, ενώ σε όλους του κινητήρες η τροφοδοσία λαδιού είναι ενισχυμένη όπως και η ένωση της εξάτμισης στην κεφαλή για καλύτερη εφαρμογή.
Στα μεγάλα 450 και 500 ΕΧC-F η κεφαλή είναι χαμηλότερη κατά 15mm και ελαφρύτερη κατά 500g συμβάλλοντας θετικά στο συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και τη συμπεριφορά. Το bridge box πιστόνι είναι επίσης καινούργιο, περιλαμβάνοντας και νέο μπουζί στο θάλαμο καύσης. Οι αλλαγές των νέων μεγάλων κινητήρων προσφέρουν υψηλή απόδοση -ειδικά στις μεγάλες περιστροφές- και χαμηλότερους κραδασμούς. Το νέο πλαίσιο έχει πλέον νέες βάσεις αλουμινίου στην ένωση με την κεφαλή του κινητήρα για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές, μειώνοντας παράλληλα τους κραδασμούς. Τα εμπρός τμήματα των δίχρονων εξατμίσεων στα μοντέλα 250 και 350 EXC είναι ολοκαίνουργια, εσωτερικά και εξωτερικά.
Είναι πλέον οβάλ για να μη βρίσκουν εύκολα στις ανωμαλίες του εδάφους και έχουν εξογκώματα επεξεργασίας 3D για μεγαλύτερη αντοχή στα χτυπήματα. Το νέο εσωτερικό του μπροστινού με τη νέα σχεδίαση του τελικού της εξάτμισης συμβάλει στη μείωση του θορύβου αλλά και στη μείωση του βάρους κατά 200g. To νέο φιλτροκούτι προσφέρει καλύτερη ροή αέρα και περισσότερη προστασία από τη σκόνη και τα χώματα, ενώ τα δίχρονα διαθέτουν πλέον και σένσορα αέρα. Η νέα σχεδίαση των ρεζερβουάρ προσφέρει αυξημένη χωρητικότητα καυσίμου, βοηθά στην εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ περιλαμβάνει την τρόμπα βενζίνης και τον αισθητήρα στάθμης. Στα μοντέλα Six Days και Erzbergrodeo οι ρυθμιστές τριών θέσεων απόσβεσης ελατηρίου του πιρουνιού WP XPLOR 48 είναι στο στάνταρ εξοπλισμό και προαιρετικός στα υπόλοιπα μοντέλα. Τέλος, το πίσω αμορτισέρ έχει δεχτεί αλλαγές για να υποστηρίξει τις βελτιώσεις στο νέο πλαίσιο.
Πηγή mxin.gr