του Νίκου Βιτσιλάκη
Η τέταρτη γενιά του sport touring SX έρχεται για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τόσο τη sport όσο και την touring πλευρά της μοτοσυκλέτας. Γίνεται αυτό;… θα ρωτήσετε εσείς. Γιατί όχι;… θα απαντήσουμε εμείς.
Το 1000SX αναβαθμίστηκε σημαντικά πριν από μία τριετία, αποκτώντας μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU), δουλειά της οποίας είναι να παρακολουθεί τη συμπεριφορά του πλαισίου σε 6 επίπεδα κίνησης και να τροφοδοτεί συνεχώς την ECU με ακριβή δεδομένα. Η προσθήκη της IMU, παράλληλα, επέτρεψε την εφαρμογή ή/και την αναβάθμιση μιας σειράς ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως τα Cornering Management Function, Kawasaki Intelligent ABS, Kawasaki Traction Control και Power Modes (προγράμματα οδήγησης). Εξοπλίστηκε επίσης και με το σύστημα clean-mount για τις πλαϊνές βαλίτσες, επιτρέποντας την εύκολη τοποθέτηση και αφαίρεσή τους χωρίς την ανάγκη επιπλέον βάσεων.
Όλες οι αλλαγές
Η πρώτη διαφορά εντοπίζεται στο… όνομα της μοτοσυκλέτας, που πλέον δεν αποκαλείται Ζ1000SX αλλά Ninja 1000SX, προφανώς για να ενισχύσει τα sport χαρακτηριστικά του συνόλου. Το SX του 2020 αποτελεί την 4η γενιά του μοντέλου και έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές του Euro5 χωρίς να χάσει σε απόδοση ο κινητήρας του (τετρακύλινδρος εν σειρά, 1.043cc, 142Hp, 2ΕΕΚ, τετραβάλβιδες κεφαλές). Αναπόφευκτα όμως έχασε σε εμφάνιση, καθώς το τεραστίων διαστάσεων μονό τελικό της εξάτμισης χάνει πόντους σε σχέση με το περίτεχνο 4 σε 2 σε 4 του απερχόμενου μοντέλου. Το πάνω μέρος του φέρινγκ και το ρύγχος έχουν μείνει αναλλοίωτα, κάτι που δεν ισχύει για τα πλαϊνά πλαστικά τμήματα, τα οποία έχουν αποκτήσει μια περισσότερο «στρογγυλεμένη» μορφή και το μπροστινό φτερό, που δείχνει περισσότερο συμπαγές.
Αρκετή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, με τη σέλα να υπόσχεται πιο άνετη φιλοξενία στις μακρινές αποστάσεις, ενώ και η νέα ζελατίνα (που ρυθμίζεται σε 4 θέσεις) βρίσκεται εκεί για να προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική στα «πολλά» και μεγαλύτερη προστασία στους επιβαίνοντες (ειδικά στον οδηγό). Και αν αυτή δεν καλύπτει τις ανάγκες των χιλιομετροφάγων, τότε αυτοί μπορούν κάλλιστα να την αντικαταστήσουν με μια μεγαλύτερη από την γκάμα αξεσουάρ της Kawasaki.
Τα ακόμα πιο ευχάριστα έχουν να κάνουν με τον νέο επιπρόσθετο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, όπου στο εξής συναντάμε full LED φωτισμό, Cruise Control, Quick Shifter +/-, έγχρωμη οθόνη TFT 10.9cm που συνδέεται με κινητό τηλέφωνο μέσω εφαρμογής (Kawasaki Rideology) και αναβαθμισμένα Riding Modes (4 συνολικά, με το ένα εξ αυτών να δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να επεμβαίνει σε όλες τις παραμέτρους), τα οποία συνδυάζονται -κοινώς συνεργάζονται- με το KTRC και τα Power Modes της μοτοσυκλέτας.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου SX ενισχύονται ακόμα περισσότερο με τη χρήση ελαστικών υψηλών προδιαγραφών (Battlax S22), ενώ ένα προσεκτικό μάτι θα εντοπίσει τις αλλαγές που έχουν γίνει στα φρένα, όπου αφενός οι δισκόπλακες είναι πλέον «συμβατικής» μορφής (από κυματιστές) και αφετέρου οι ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες έχουν αποκτήσει νέα έδραση στο πιρούνι.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν, μεταξύ άλλων, θερμαινόμενα γκριπ, πλαϊνές βαλίτσες 28lt και θύρα USB που τοποθετείται κάτω από τη σέλα. Τέλος, τρεις νέες χρωματικές επιλογές συνοδεύουν το μοντέλο του 2020, το οποίο αναμένεται στη χώρα μας την ερχόμενη άνοιξη και σε τιμή που θα καθοριστεί με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς.