του Νίκου Βιτσιλάκη
Η χρυσή τριπλέτα των δικύλινδρων 500 της Honda ανανεώνεται χρωματικά και οι κινητήρες τους γίνονται ακόμα πιο φιλικοί προς το περιβάλλον.
Από το 2013 που πρωτοπαρουσιάστηκαν, τα CB500F, CBR500R και CB500X αποτελούν ιδανικές επιλογές για αναβάτες που ξέρουν τι ζητούν και οι οποίοι τα χρησιμοποιούν -κυρίως- στην καθημερινή τους μετακίνηση. Πολύ δημοφιλή, απευθύνονται σε κοινό κάθε ηλικίας και εμπειρίας, με τις πωλήσεις τους να έχουν ξεπεράσει τις 92.000 μονάδες και να προχωρούν ολοταχώς για το «φράγμα» των εκατό χιλιάδων. Πανευρωπαϊκά, τη μερίδα του λέοντος σε πωλήσεις έχει το CB500F (48%), ενώ ακολουθούν το CB500X (33%) και το CBR500R (19%).
Η απόδοση του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα τους (35Kw) είναι και το μυστικό της επιτυχίας τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολυπληθείς αναβάτες με διπλώματα Α2 να αποκτήσουν μοτοσικλέτες με έμφαση στη χρηστικότητα, την ευκολία οδήγησης, την αξιοπιστία και τη μεγάλη οικονομία σε συντήρηση και κατανάλωση. Σύμφωνα με δηλώσεις της Honda, το 46% των ιδιοκτητών CB500F και το 29% των κατόχων CBR500R είναι άτομα κάτω των 30 ετών, με το 30% και 35% αντίστοιχα να μην έχουν ξεπεράσει το 24ο έτος της ηλικίας τους. Αυτά τα ποσοστά καθρεφτίζουν την επιτυχία των μοντέλων να φέρουν στην αγορά νέους ανθρώπους, κόντρα στο ρεύμα της εποχής που θέλει το κοινό της μοτοσικλέτας να «γερνάει» όλο και περισσότερο. Στο γράφημα που παραθέτουμε μπορείτε να δείτε την ηλικιακή κατανομή των ιδιοκτητών ανά μοντέλο.
Το γυμνό CB500F αποκτά δύο νέους χρωματισμούς (Candy Caribbean Blue Sea και Candy Moon Glow Yellow), ενώ το sport CBR500R χαρακτηρίζεται πλέον από νέα γραφικά και λογότυπα, που προέρχονται από τα αγωνιστικά μοντέλα της εταιρείας. Το διπλής χρήσης CB500X θα μας έρχεται σε τρεις τελείως νέους χρωματισμούς (Grand Prix Red, Matt Gunpowder Black Metallic και Pearl Metalloid White), αλλά και νέα γραφικά και βαμμένο κόκκινο υποπλαίσιο α λα Africa Twin! Όλα τα μοντέλα θα είναι εναρμονισμένα στις προδιαγραφές του Euro5, οι οποίες -θεωρητικά- είναι σε ισχύ από την πρώτη μέρα του 2020 και οι οποίες επιβάλλουν σημαντικά μειωμένες τιμές σε ρύπους και ηχορύπανση.
Με λίγα λόγια, έχουμε να κάνουμε με ουσιαστικές μειώσεις των επιτρεπόμενων εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα και μείωση κατά 40% των συνολικών εκπομπών υδρογονανθράκων. Στο δελτίο τύπου της Honda Europe δεν αναφέρεται διαφοροποίηση στην απόδοση του κινητήρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι Ιάπωνες μηχανικοί δεν έχουν αλλάξει τη χαρτογράφηση.
Περισσότερα θα ξέρουμε όταν θα τα οδηγήσουμε, κάτι που αναμένεται να γίνει προς τα τέλη της χρονιάς. Η διάθεση των τριών μοντέλων στην αγορά -σύμφωνα με ανακοίνωση της Honda- αναμένεται να ξεκινήσει πανευρωπαϊκά μέσα στο φθινόπωρο και σε τιμές που δεν έχουν καθοριστεί για την ώρα.