Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος
Δεν πέρασαν παρά μερικές ημέρες από τη στιγμή που η Yamaha μας παρουσίασε το πλάνο Switch On στονΟι γαλάζιες πινελιές Aqua θα συνοδεύουν όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Yamaha. τομέα της ηλεκτροκίνησης και ήδη η ιαπωνική φίρμα μας έδωσε τον πρώτο “καρπό” αυτού του σχεδίου. Η Yamaha παρουσίασε το Neo, ένα ηλεκτρικό scooter στην μικρή κατηγορία AM η οποία αφορά τα οχήματα 50 κ.εκ. για μικρές αστικές μετακινήσεις.
Το όνομα Neo δεν είναι καινούριο στην γκάμα της Yamaha καθώς τη δεκαετία του 1990 η εταιρεία είχε βγάλει στην αγορά το αντίστοιχο scooter Neo σε έκδοση βενζίνης φυσικά. Με βάση το πρώτο αυτό μοντέλο, η Yamaha εμπνεύστηκε και σχεδίασε τη νέα γενιά ηλεκτρικών scooter με έντονα νεανικά χαρακτηριστικά, πολυδιάστατο στυλ και σπορ πινελιές. Σήμα κατατεθέν του Neo είναι οι διπλοί προβολείς LED στο εμπρός μέρος οι οποίοι συνοδεύονται από στρογγυλεμένες επιφάνειες στα πλαστικά, τον Aqua χρωματισμό που τονίζει τον εξηλεκτρισμό του scooter και τις πρακτικές πινελιές.
Ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία εξελιγμένα από την Yamaha
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του Neo είναι εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από τη Yamaha. Είναι τύπου Το βάρος του Neo είναι μόλις 90 κιλά χωρίς την μπαταρία.brushless τοποθετημένος στο κέντρο του πίσω τροχού και αποδίδει 3,4 ίππους και 136Nm ροπής, ενώ συνοδεύεται με σύστημα ελέγχου κινητήρα (MCU) και σύστημα ελέγχου του οχήματος (VCU). Ο ρόλος των συστημάτων είναι για να προσφέρουν πάντα τη μέγιστη δυνατή απόδοση των μπαταριών και της ισχύος του κινητήρα. Για παράδειγμα, περιορίζουν αυτόματα την ισχύ όταν οι μπαταρίες δεν είναι επαρκώς φορτισμένες. Το Neo διαθέτει δύο επιλογές οδήγησης Standard και Eco με την απόκριση στο γκάζι να είναι πάντα ομαλή για να μην τρομάζει τον αναβάτη στις χαμηλές ταχύτητες. Στο Standard η τελική ταχύτητα φτάνει τα 45Km/h και στην θέση Eco περιορίζεται στα 30Km/h.
Αποσπώμενες μπαταρίες 8 κιλών
Στον τομέα των μπαταριών η Yamaha δίνει δύο επιλογές με τη χρήση μίας ή δύο μπαταριών. Η κάθε μπαταρία έχει βάρος 8 κιλών, είναι αποσπώμενη για φόρτιση στο σπίτι ή απευθείας πάνω στο scooter και έχει χωρητικότητα 1kWh. Η αυτονομία με την μία μπαταρία είναι 37 χιλιόμετρα και με τις δύο ανεβαίνει στα 68 χιλιόμετρα, πάντα ανάλογα με τη χρήση. Για πλήρη φόρτιση απαιτούνται 8 ώρες σε οικιακή πρίζα.
Υψηλό επίπεδο εξοπλισμού
Στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς η Yamaha έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση εξοπλίζοντας το Neo με ένα Το σύστημα συνδεσιμότητας περιλαμβάνει εύρεση του scooter, λήψη μηνυμάτων, email και επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.υψηλής αντοχής πλαίσιο. Οι αναρτήσεις είναι της KYB με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο εμπρός και ταμπούρο πίσω, ενσωματωμένο στο σύστημα κινητήρα. Στον εξοπλισμό το Neo είναι πολύ πλούσιο με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, LED φωτιστικά σώματα, LCD ψηφιακή οθόνη πληροφοριών, αποθηκευτικό χώρο για ένα jet κράνος (με χρήση μίας μπαταρίας, όχι με δύο), εύκολα αποσπώμενη πίσω ζάντα για αλλαγή ελαστικού και σύστημα συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής MyRide της Yamaha.
Το ηλεκτρικό scooter της Yamaha θα είναι διαθέσιμο τον Μάιο σε δυο χρωματισμούς, λευκό και μαύρο.
Το βίντεο παρουσίασης του Neo.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Cote Escriva μας παρουσιάζει το δικό του Yamaha XSR 125
Σούζα με scooter μέσα στο γκαράζ της Yamaha
Νέα ηλεκτρική εποχή για την Yamaha με το πρόγραμμα Switch On