Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος
Τις τελευταίες εβδομάδες η Yamaha μας έχει ξεδιπλώσει το πλάνο της που αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλαΤο κόστος ενοικίασης του E01 στην Ιαπωνία ανέρχεται τα 153€ το μήνα. και ονομάζει Switch On. Πριν από μερικές ημέρες είχαμε την επίσημη παρουσίαση του Neos, ενός ηλεκτρικού scooter πόλης το οποίο ανήκει στην κατηγορία των 50αριών και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, σύγχρονες τεχνολογίες και σύστημα αποσπώμενης μπαταρίας για μεγαλύτερη ευχρηστία. Το Neos θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της Ευρώπης από το καλοκαίρι.
Το επόμενο βήμα της Yamaha αφορά το μεγαλύτερο ηλεκτρικό scooter E01. Η Yamaha είχε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα βγει σε μαζική παραγωγή πριν το 2023, καθώς η εταιρεία θέλει πρώτα να το δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες. Επέλεξε λοιπόν να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα ενοικίασης του scooter σε επιλεγμένους πελάτες προκειμένου να συλλέξει χρήσιμα δεδομένα. Η αρχή θα γίνει από την Ιαπωνία με τους ενδιαφερόμενους να δηλώνουν το ενδιαφέρον τους μέσα στον Μάιο. Οι 100 ενδιαφερόμενοι που θα πληρούν τις προϋποθέσεις θα παραλάβουν το E01 και θα το έχουν στη διάθεσή τους για τρεις μήνες.
Επιδόσεις επιπέδου 125αριού
Η Yamaha, παράλληλα με την έναρξη της πειραματικής ενοικίασης, έδωσε και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το νέο E01. Το ηλεκτρικό scooter είναι εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 11 ίππων και 30Nm ροπής, εφάμιλλων επιδόσεων με scooter 125 κ.εκ. Η αυτονομία είναι στα 104 χιλιόμετρα, ενώ το σύστημα μπαταριών δεν είναι αποσπώμενο. Το βάρους του scooter είναι 158 κιλά μαζί με την μπαταρία, οι τροχοί είναι 13 ιντσών, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω τα οποία εδράζονται σε αλουμινένιο ψαλίδι.
Τρεις επιλογές φόρτισης
Το ενδιαφέρον στο E01 έχει να κάνει με τις επιλογές φόρτισης που θα έχει ο αναβάτη. Η μία είναι η απλή Η πρίζα φόρτισης στο E01 βρίσκεται στο κέντρο της μάσκας στο εμπρός μέρος.φόρτιση σε οικιακή πρίζα η οποία απαιτεί 5 ώρες για το 0-90%, η δεύτερη είναι σε ταχυφορτιστή η οποία απαιτεί μία ώρα για το 0-90%, ενώ η τελευταία περιλαμβάνει έναν φορητό φορτιστή ο οποίο βρίσκεται ενσωματωμένος στο scooter. Με τον συγκεκριμένο φορτιστή μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία όπου και αν βρίσκεσαι, αλλά για να φτάσει σε πλήρη φόρτιση απαιτούνται 14 ώρες.
Η Yamaha μετά την Ιαπωνία σχεδιάζει να επεκτείνει τη συγκεκριμένη πειραματική διάθεση στην Ταϊβάν, στην Ινδονησία, στην Ταϊλάνδη και την Μαλαισία, ενώ μέσα στο 2022 θα υπάρξει πρόγραμμα και για κάποιες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.
Το βίντεο της έναρξης του πειραματικού προγράμματος στην Ιαπωνία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Γαλλία μας δείχνει το δικό της Yamaha XSR 125 Free Spirit
Yamaha X-MAX 125 TechMAX: Δικαίωμα στην πολυτέλεια
Η Yamaha κάνει το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση με το Neo