Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Αρκετά χρόνια πλέον ζει ανάμεσά μας το σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού, γνωστό στους περισσότερους ως Το σύστημα θα μειώσει το βάρος και θα βελτιώσει τις επιταχύνσειςRide-By-Wire. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο δίνει επικοινωνία ανάμεσα στο γκάζι και τις πεταλούδες της εισαγωγής χωρίς τη βοήθεια κάποιου υδραυλικού συστήματος ή κάποιου καλωδίου.

Πλέον, η Honda φαίνεται πως δουλεύει πάνω σε ένα αντίστοιχο σύστημα αλλά αυτήν τη φορά για τον συμπλέκτη. Η μορφή της μανέτας, σύμφωνα με τα σχέδια που κατατέθηκαν, δείχνει ίδια με μια κανονική ωστόσο λείπει το υδραυλικό σύστημα και η καλωδίωση που την ενώνει με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ίσως, είναι μια εξέλιξη του συστήματος διπλού συμπλέκτη της Honda

Η πίεση της μανέτας ελέγχεται πλέον από την ECU της μοτοσικλέτας αναλύοντας τη θέση του γκαζιού,Ίσως, μία από τις εφαρμογές είναι ένα ενσωματωμένο σύστημα quickshifter τη σχέση στο κιβώτιο, την ταχύτητα της μοτοσικλέτας και πολλά άλλα προκειμένου να δώσει τη σωστή και πιο ομαλή εντολή για αλλαγή ταχύτητας. Ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ έχει αναλάβει το ρόλο του υδραυλικού συστήματος δίνοντας τις κατάλληλες εντολές στον κεντρικό εγκέφαλο.

Στην περίπτωση του Ride -By-Wire συστήματος στο γκάζι είχαμε πολλές εφαρμογές όπως χαρτογραφήσεις, traction control και πολλά άλλα συστήματα, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρα τα οφέλη στην περίπτωση του ηλεκτρονικού συμπλέκτη. Η πιο πιθανή εφαρμογή είναι στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας εκκίνησης όπως στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ή στην εξέλιξη κάποιου νέου συστήματος ταχυτήτων. Φυσικά, είναι νωρίς ακόμα για συμπεράσματα και σίγουρα οι μηχανικοί έχουν κάτι στο μυαλό τους για να εξελίξουν ένα τέτοιο σύστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από τις πατερίτσες στη σέλα της Honda Africa Twin 1100

Παρουσιάστηκε η έκδοση Cross-Country του Honda CRF450RX

Η ποιότητα του Honda Forza 350 μιλάει από μόνη της