Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η BMW μάς είχε προϊδεάσει ότι στην έκθεση IAA στο Μόναχο θα παρουσίαζε μερικά πολύ πρωτοποριακά ΑΜΒΥ σημαίνει Adaptive Mobility, μετακίνηση που προσαρμόζεται.μοντέλα από τη σειρά της Vision. Δύο από αυτά ανήκουν στην οικογένεια των μοτοσικλετών και ποδηλάτων ή -για να είμαστε πιο ακριβείς- ανήκουν στην οικογένεια των μοτοποδηλάτων!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνα που έκλεψαν την παράσταση λοιπόν ήταν τα BMW Motorrad Vision AMBY και BMW i Vision AMBY. Πρόκειται για δύο δίκυκλα πόλης τα οποία μοιάζουν με ποδήλατα, αλλά έχουν δυνατότητες μοτοσικλέτας. Η διαφορά τους είναι ότι στο πρώτο η κίνηση δίνεται μέσω του παραδοσιακού γκαζιού στη δεξιά μεριά του τιμονιού, ενώ στο δεύτερο υπάρχει υποβοήθηση στην πεταλιέρα όταν κινείσαι.

Το Motorrad Vision AMBY είναι μοτοσικλέτα χωρίς πετάλια με μέγιστη αυτονομία 110 χιλιόμετρα!

Η BMW πιέζει τα όρια της αστικής μετακίνησης σε άλλο επίπεδο!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλά όλα αυτά μέχρι εδώ. Αυτό όμως που ξεφεύγει εντελώς από την κανονικότητα είναι η δυνατότητα Στο i Vision είναι εξοπλισμένο με μονόμπρατσο ψαλίδι, σύστημα ραντάρ και ABS στα φρένα.προσαρμογής των οχημάτων ανάλογα με τις συνθήκες. Με αυτόματο τρόπο τόσο το Motorrad Vision όσο και το i Vision έχουν την ικανότητα να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες που βρίσκονται. Με λίγα λόγια, αν είσαι σε περιοχή με όριο ταχύτητας τα 25Km/h, το μοτοποδήλατο θα κινηθεί με μέγιστη τη συγκεκριμένη ταχύτητα.

Αν είσαι σε μια λεωφόρο, τότε θα μπορέσεις να κινηθείς με την τελική ταχύτητα, που είναι τα 60Km/h, ενώ σε δρόμους εντός πόλης θα κινηθείς με 45Km/h. Για την αυτόματη εφαρμογή της ταχύτητας υπεύθυνο είναι το σύστημα geofencing, το οποίο χρησιμοποιεί σε πραγματικό χρόνο τους χάρτες HERE και προσαρμόζει αυτόματα την κίνηση του οχήματος, χωρίς να μπορεί να επέμβει ο αναβάτης.

Το i Vision έχει υποβοήθηση στα πετάλια και αυτονομία... 300 χιλιόμετρα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αυτόματη ρύθμιση ταχύτητας δεν έχει θεσπιστεί νομικά για την ώρα

Το Motorrad Vision ζυγίζει μόλις 65 κιλά, η εκκίνηση γίνεται μέσω του smartphone σου, ενώ ο σχεδιασμός του είναι ασύμμετρος, δηλαδή είναι διαφορετική η δεξιά από την αριστερή πλευρά της μοτοσικλέτας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και στα δύο είναι φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά είναι ηλεκτροκίνητα. Το περίεργο της υπόθεσης (αν υπάρχει μόνο ένα) είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη νομικό πλαίσιο για ένα τέτοιο όχημα να κινηθεί στους δρόμους, κάτι για το οποίο πιέζει η BMW να θεσπιστεί.

Το βίντεο παρουσίασης του Motorrad Vision:

 

Το βίντεο παρουσίασης του i Vision:

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η BMW κάνει στροφή στους νέους αναβάτες

Ετοιμάζει αντίπαλο του Honda XADV η BMW;

Εναλλακτικοί τρόποι “πράσινης” μετακίνησης από την BMW

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης