Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Θα ξεκινήσω το συγκεκριμένο κείμενο με μια παραδοχή: Δεν έχω οδηγήσει κανένα Yamaha MT-09 ποτέ Το MT-09 διαθέτει μοναδική θέση οδήγησης που δε συναντάς σε άλλο naked.στη ζωή μου, ούτε την πρώτη γενιά, ούτε τη δεύτερη γενιά του δημοφιλέστατου μοντέλου. Φυσικά, σε όποιον και αν το έχω πει δε με πιστεύει, αλλά είναι αλήθεια. Πάντα είχα έναν συνάδερφο ή κάποιον φίλο στο αυτί μου να με «ζαλίζει» για το γυμνό της Yamaha το πόσο εκπληκτικό κινητήρα έχει, το πόσο εύκολο στην οδήγηση είναι, τις φανταστικές σούζες που κάνει και το πόσο γρήγορο είναι στις στροφές.
Οι καιροί ωρίμασαν όμως και τώρα ήρθε η ώρα να οδηγήσω επιτέλους το MT-09 και μάλιστα το μοντέλο του 2021, την 3η δηλαδή γενιά του μοντέλου. Στα χαρτιά η Yamaha αναφέρει πως το νέο MT-09 είναι ολοκαίνουριο σε όλους τους τομείς. Νέος κινητήρας, νέο πλαίσιο, νέες αναρτήσεις, νέα φρένα! Όλα καινούρια, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να γνωρίζω καθώς δεν έχω καμία προηγούμενη εμπειρία. Για εμένα, το MT-09 είναι σαν να βγήκε πρώτη φορά στην παραγωγή, με μοναδική διαφορά ότι οι προσδοκίες μου ήταν πολύ υψηλές κυρίως για τον θρύλο που είχε δημιουργήσει το μοντέλο.
Μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, μεγάλες αλλαγές στην ουσία
Κοιτάζοντας το MT-09 έξω από το κατάστημα του Μοτοδικτύου στην Αγία Παρασκευή, όπου το παρέλαβα, Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, πιο ελαφρύ και με έμφαση στην ευελιξία. μου φάνηκε πολύ κοντά στο MT-07 που είχα οδηγήσει μερικούς μήνες πριν. Εκείνο που ξεχωρίζει είναι το εμπρός φωτιστικό σώμα LED που μοιάζει με προβολέα, ενώ η σιλουέτα του είναι πολύ λεπτή στο πίσω μέρος και πιο φαρδιά όσο προχωράμε προς τα εμπρός.
Εκείνο που σε ταρακουνάει πραγματικά όμως δεν είναι τόσο η εμφάνισή του, όσο όταν ανεβαίνεις στη σέλα του. Η θέση οδήγησης δεν θυμίζει τίποτα από τα γυμνά που έχεις οδηγήσει. Φέρνει το σώμα σε πολύ όρθια θέση με το τιμόνι να είναι φαρδύ και ψηλά τοποθετημένο. Κάθεσαι πραγματικά πολύ άνετα και η στήριξη στο σώμα είναι εξαιρετική. Μπροστά σου έχεις μια οθόνη 3,5 ιντσών έγχρωμη με απλές και απέριττες πληροφορίες, ενώ ο χειρισμός του γίνεται από έναν διακόπτη στο τιμόνι. Από τη διάταξη που έχεις μπροστά σου μπορεί να καταλάβει κανείς ότι το MT-09 δεν είναι φτιαγμένο για φανφάρες, φρου-φρου και αρώματα, είναι φτιαγμένο για να το οδηγείς και να απολαμβάνεις την ουσία του που είναι ο δρόμος.
Κινητήρας-ποίημα
Και η ουσία του MT-09 έρχεται με το πάτημα της μίζας. Ο τρικύλινδρος κινητήρας CP3 έχει ανέβει πλέον Ο νέος συμπλέκτης A&S της Yamaha προσφέρει ακρίβεια και ταχύτητα στις αλλαγές ταχυτήτων.στα 889 κ.εκ. και αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 93Nm στις 7.000 σ.α.λ. Ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών με μονάδα IMU 6 αξόνων προερχόμενο από το R1 ελέγχει πλέον την τροφοδοσία και τα βοηθήματα οδήγησης. Το Yamaha διαθέτει ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου ολίσθησης και σύστημα ελέγχου της πέδησης. Όλα είναι χρήσιμα και καλά σχεδιασμένα για να σε βγάλουν από κάθε δύσκολη θέση, ωστόσο το γυμνό της Yamaha είναι τόσο καλά δομημένο που μόνο σε ακραίες καταστάσεις θα τα χρειαστείς.
Ο ήχος του κινητήρα είναι εθιστικός!Το σύνολο είναι πραγματικό ποίημα στον τρόπο με τον οποίο αποδίδει. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και ξεκινάς έχοντας από τα πρώτα μέτρα αντιληφθεί την υπέροχη ροπή και τον απόλυτο έλεγχο που έχεις στον δεξί καρπό. Η σύνδεση του μυαλού σου με το γκάζι είναι τόσο λεπτομερής που σε τρομάζει μερικές φορές για το πόσο μπορεί μια μοτοσικλέτα να ακολουθήσει αυτό που θέλεις να κάνεις με ακρίβεια. Το quickshifter σε κάνει να χαμογελάς ανεβάζοντας και κατεβάζοντας σχέσεις χωρίς συμπλέκτη, ενώ κάθε άνοιγμα του γκαζιού μπορείς να το μετατρέψεις σε στιγμή απόλαυσης της οδήγησης, είτε αυτό λέγεται ανόρθωση του εμπρός τροχού, είτε λέγεται πλαγιολίσθηση.
Γίνεσαι αχόρταγος στη σέλα του MT
Πλαίσιο και αναρτήσεις λειτουργούν άψογα σε κάθε περίπτωση, έχοντας υψηλά επίπεδα ποιότητας. Στο Οι τροχοί έχουν τεχνολογία Spin Forged στην κατασκευή προσφέροντας 11% μειωμένη αδράνεια.εμπρός μέρος, το ανεστραμμένο πιρούνι της KYB είναι βράχος με πολύ ισορροπημένη λειτουργία και εξαιρετική πληροφόρηση. Το πλαίσιο χαρίζει την απαραίτητη ευελιξία, έχοντας όμως ως βασικό χαρακτηριστικό τη σταθερότητα, ενώ το πίσω μέρος είναι το πιο άκαμπτο μέρος της μοτοσικλέτας. Το μονό αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο για πιο σπορ οδήγηση, έχει μικρότερη διαδρομή (όπως και το πιρούνι) προσφέροντας σταθερότητα, πολύ καλή πληροφόρηση και απίθανη ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η Yamaha δεν έχει θυσιάσει την άνεση για να φτιάξει μια πιο σπορ μοτοσικλέτα, καθώς το MT-09 είναι και εύκολο στον χειρισμό και άνετο στην πολύωρη οδήγηση.
Καλοκαρδισμένη ορχήστρα στο δρόμο
Το MT-09 είναι μια μοτοσικλέτα που θέλεις να οδηγείς. Θέλεις να βγαίνεις στον δρόμο και να απολαμβάνεις Οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες εμπρός και πίσω, ενώ τα φρένα διαθέτουν σύστημα ελέγχου πέδησης BC.την οδήγηση, είτε είσαι στην πόλη, είτε σε κάποιο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ο εκπληκτικός κινητήρας μπορεί με την ίδια ευκολία να γουργουρίζει ανάμεσα στα πόδια σου καθώς ξεγλιστράς ανάμεσα στα αυτοκίνητα και την επόμενη στιγμή να σε εξιτάρει ανεβάζοντας στα κόκκινα το στροφόμετρο σε κάποια πίστα ή σε ένα ορεινό κομμάτι. Θα χαρακτήριζα αυτόν τον κινητήρα ως μια καλοδουλεμένη ορχήστρα, η οποία μπορεί να σε καθηλώσει παίζοντας κομμάτια του Μότσαρτ και του Μπετόβεν.
Ξεκινάει το κομμάτι χαλαρά με το πρώτο βιολί (πλαίσιο) να σε κρατάει χαλαρό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χάρη στην ευελιξία και τη σταθερότητά του. Ανεβαίνει ο ρυθμός όταν μπαίνουν τα πνευστά (κινητήρας) και η αδρεναλίνη εκτοξεύεται, ενώ τα τύμπανα (αναρτήσεις και φρένα) κρατούν τον ρυθμό ζωντανό και την απόλαυση στα ύψη όταν στρίβεις με τα γόνατα να ακουμπούν στην άσφαλτο. Μια συμφωνική που κάνει την ψυχή σου να γαληνεύει και το μυαλό σου να περνάει σε άλλο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης.
Στα λεξικά, δίπλα στη λέξη «μοτοσικλέτα» πρέπει να μπει το MT-09
Μπορεί να μην έχω οδηγήσει κανένα από τα προηγούμενα MT-09, ωστόσο αντιλήφθηκα γρήγορα ότι δεν έχει καμία σημασία. Μου αρκεί που οδήγησα αυτό το ποίημα σε δύο τροχούς που λέγεται Yamaha MT-09. Μια μοτοσικλέτα πολύ καλά μελετημένη και απόλυτα συγκεντρωμένη στον στόχο της που είναι ένας και μοναδικός: να κάνει τον αναβάτη να αντιληφθεί καθαρά τι σημαίνει μοτοσικλέτα! Δίπλα στον όρο, λοιπόν, μοτοσικλέτα θα μπορούσαμε να βάλουμε την ερμηνεία Yamaha MT-09!
ΤΙΜΗ: 9.890€
Όλα τα στοιχεία του Yamaha MT-09 ΕΔΩ.
Για τη λίστα αξεσουάρ του Yamaha MT-09 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Yamaha επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της στην EICMA 2021
Τι κοινό έχει η πρωταθλήτρια Ευρώπης Τσέλσι με το Yamaha NMAX 125;
Το νέο Yamaha R7 έχει ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και κινητήρα από MT-07