Του Νίκου Βιτσιλάκη

Tα αρχικά «SH» προέρχονται από τις λέξεις Small Honda και συνοδεύουν ανελλιπώς την οικογένεια των scooter πόλης της ιαπωνικής εταιρείας από το 1984. Πρόκειται για μια σειρά μοντέλων με τετράχρονους κινητήρες 125, 150 και 300cc, που γνωρίζει τεράστια επιτυχία ανά τον πλανήτη, σημειώνοντας ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις και έχοντας καθιερωθεί στην κορυφή αυτών σε πολλές χώρες και επί σειρά ετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως στην Ιταλία, τη μεγαλύτερη δηλαδή αγορά scooter στην Ευρώπη, βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις ανελλιπώς από το 2013 μέχρι και σήμερα! Η έκδοση των 150cc πρωτοεμφανίστηκε το 2001 και έκτοτε καθιερώθηκε ως η πλέον επιτυχημένη σε σχέση με τις αντίστοιχες των 125 και 300cc. Στο πέρασμα του χρόνου δέχθηκε τις απαραίτητες ανανεώσεις/βελτιώσεις και για το 2017 αποκτά ανανεωμένη εμφάνιση, φώτα LED και βελτιωμένες επιδόσεις, ενώ πληροί πλέον και τις προδιαγραφές Εuro4.

To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τροφοδοσία PGM-F1, τεχνολογία Idling Stop, μεγαλύτερη ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση. Στο νέο μοντέλο 2017, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα 3 δευτερόλεπτα μετά την ακινητοποίηση του scooter και επανέρχεται στη ζωή σχεδόν ακαριαία με το άνοιγμα του γκαζιού. Η βάση του SH 150i παραμένει απαράλλαχτη, τίποτα δηλαδή δεν έχει αλλάξει όσον αφορά στον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων, ενώ το ABS δύο καναλιών ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Απεναντίας έχει αλλάξει ο τρόπος που αποδίδονται τα σχεδόν 15 άλογα του κινητήρα, αφενός για προσαρμογή στις αυστηρές προδιαγραφές Euro4 και αφετέρου για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και μεγαλύτερη οικονομία στο σύνολο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εμφάνιση, χρηστικότηταΔεν είναι φθηνό, είναι όμως… Honda!​

Η σχεδίαση του νέου SH έχει γίνει (και πάλι) στην Ιταλία, όπου και παραδοσιακά κατασκευάζεται όλη η οικογένεια. Τα φώτα μπροστά – πίσω είναι τεχνολογίας LED, ενώ η τεχνολογία Honda Smart Key και το μεγαλύτερο ντουλαπάκι με την ενσωματωμένη παροχή 12V κάνουν τη διαφορά. Όποια και να ήταν η σχεδιαστική εξέλιξη του 150i για το 2017, έπρεπε να σέβεται τη δοκιμασμένη αρχική φόρμουλα όλων των SH, να είναι δηλαδή όμορφο και λειτουργικό. Και η ομάδα μηχανικών της Honda επέλεξε να δουλέψει πάνω στο προηγούμενο «οργανικό» σχέδιο, χαρίζοντάς του πιο έντονες και στρογγυλεμένες, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πιο μοντέρνο και να αποπνέει περισσότερο κύρος.

Παρότι το σχήμα του νέου SH είναι διαφορετικό, η λειτουργικότητά του παραμένει η ίδια. Η θέση οδήγησης σταθερά άνετη, ενώ το επίπεδο δάπεδο συνεχίζει να προσφέρει ελευθερία κινήσεων για τα πόδια, μεγαλύτερη χρηστικότητα σε ενδεχόμενες μεταφορές αντικειμένων και τεράστια διευκόλυνση στα «ανέβα – κατέβα». Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια -κυριολεκτικά- τεράστια ζελατίνα, καθώς και διάφανες προστατευτικές χούφτες για τα χέρια του οδηγού, που προσφέρουν προστασία από κρύο, αέρα, βροχή. Ο χώρος κάτω από τη σέλα φιλοξενεί κράνος full face κι αν κάποιος χρειαστεί περισσότερο, τότε κάλλιστα μπορεί να τοποθετήσει πάνω στην υπάρχουσα (και ιδιαίτερα κομψή) σχάρα ένα βαλιτσάκι top case με την επιθυμητή χωρητικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα Smart Key κάνει ευκολότερη την καθημερινότητα, αφού το κλειδί βρίσκεται μόνιμα στην τσέπη του αναβάτη, χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να το βάζει σε κάποιο διακόπτη, στην κλειδαριά της σέλας ή/και της τάπας βενζίνης. Το «έξυπνο» κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα, για τη λειτουργία on/off και την αντίστοιχη «ανταπόκρισης», η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για άμεση και εύκολη αναγνώριση/εύρεση του οχήματος. Αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας, ενώ από έναν δεύτερο διακόπτη μπορείς να ξεκλειδώσεις την τάπα καυσίμου και τη σέλα.

Το μπροστινό ντουλαπάκι είναι μεγαλύτερο από πριν και περιέχει έναν χρήσιμο φορτιστή 12V, ενώ δεν λείπει ο πρακτικός γάντζος για τις σακούλες με τα ψώνια. Ένσταση χρηστικής μορφής θα υποβάλω για την τάπα του ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων, που εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από τη σέλα και να απαιτεί κατέβα-άνοιξε-κλείσε-ανέβα κάθε φορά που επισκεπτόμαστε το βενζινάδικο. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, με αναλογικές ενδείξεις για τη στάθμη καυσίμου και τη θερμοκρασία κινητήρα και ένα μεγάλο, επίσης αναλογικό, ταχύμετρο στο κέντρο.

Πέραν των γνωστών ενδεικτικών λυχνιών, υπάρχει ψηφιακή οθόνη  με ενδείξεις για ρολόι, κατανάλωση και χιλιομετρητές. Ο ατσάλινος σωληνωτός σκελετός είναι κατασκευασμένος με γνώμονα την ακαμψία και την αντοχή στον χρόνο. Οι ζάντες των 16 ιντσών είναι από κράμα αλουμινίου, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin. Το ύψος της σέλας είναι στα 799mm και το βάρος με υγρά και καύσιμο στα 137,3 κιλά. Το πιρούνι είναι ένα συμβατικό τηλεσκοπικό διαμέτρου 33mm και άνευ ρυθμίσεων, ενώ τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 στάδια. Το δικάναλο ABS είναι στάνταρ και στα φρένα βρίσκουμε δίσκους 240mm μπροστά και πίσω, με διπίστονη και μονοπίστονη δαγκάνα αντίστοιχα.

Περί κινητήρα και αριθμών

Χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση, ο υγρόψυκτος 150άρης με τον 1 ΕΕΚ έχει πλέον ισχύ 14,8 Hp. Η Honda δηλώνει καλύτερη διαχείριση ισχύος στις χαμηλομεσαίες και όπως διαπίστωσα από πρώτο χέρι ισχύει! Η κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι στα 2,2 χλμ/λίτρο, αλλά εγώ δεν είδα να πέφτει κάτω από τα 2,8. Βέβαια, θα μου πείτε, άλλος ο τρόπος που οδηγώ εγώ και άλλος ενός μέσου χρήστη που απλώς θέλει να πάει στη δουλειά του και όχι να κάνει ρεκόρ διαδρομών. Οπότε μια μέση κατανάλωση στα 2,4-2,5 κρίνεται εφικτή, επιτρέποντας αυτονομία περί τα 300 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ.

Τα οδηγικά​Μαγική ανάρτηση που «καταπίνει» τα πάντα

Αν και φαρδιά η σέλα, επιτρέπει στα πόδια να πατούν με σιγουριά στο έδαφος. Η σχεδίασή της όμως τοποθετεί τον αναβάτη πολύ μπροστά και η σκαλωτή της επιφάνεια (ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλότερα) δεν επιτρέπει τη μετακίνηση του σώματος μπροστά – πίσω, παραπέμποντας με αυτόν τον τρόπο τον αναβάτη να κινηθεί σε χαλαρούς ρυθμούς.

Το SH που οδήγησα είχε περασμένη την extra ζελατίνα, οπότε σε πρώτη φάση αισθάνθηκα κάπως «κλειστοφοβικά», έτσι μπροστά τοποθετημένος που ήμουν και με την απόσταση των δύο ζελατινών (κράνους και scooter) ανάμεσά τους να είναι πολύ μικρή. Ευτυχώς που είναι καλής ποιότητας χωρίς παραμορφώσεις στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ την εκτίμησα δεόντως στη συνέχεια λόγω της απόλυτης αεροδυναμικής προστασίας που μου προσέφερε. Μέσα στην πόλη και σε ταχύτητες περί τα 60-80 χλμ/ώρα, η χρήση της σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι αυτό που λέμε σωτήρια. Σαν μειονέκτημα θα της καταλογίσω αυτήν την ίδια τεράστια επιφάνεια, γιατί σε υψηλές ταχύτητες και με μέτριους ανέμους δημιουργεί στροβιλισμούς και αστάθεια στο σύνολο. Δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά, απλώς καταρρακώνει τη διάθεση του οδηγού να κινηθεί γρήγορα.

Στο ρελαντί δεν ακούγεται τίποτα, ανοίγοντας το γκάζι περισσότερο τον αισθάνεσαι τον κινητήρα παρά τον ακούς. Προσωπικά μου φάνηκε πιο τραχιά η λειτουργία στις πολύ χαμηλές στροφές, από την άλλη όμως κατάλαβα άμεσα πως προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση από στάση. Όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί περιστροφής του μικρού υγρόψυκτου συνόλου, τόσο περισσότερο εκτιμάς τη βελούδινη λειτουργία του. Η όλη μαγιά θα χαλάσει όταν τον πιέσεις να κινηθεί κοντά στην περιοχή του κόκκινου των στροφών του, όπου σύντομα αντιλαμβάνεσαι πως απλώς δεν πρέπει να το κάνεις. Ένα scooter πόλης είναι, δηλαδή ένα όχημα που θα κληθεί να περάσει το 99% της ζωής του σε ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος και όχι εθνικών οδών. Πιρούνι και αμορτισέρ φιλτράρουν κάθε κακοτεχνία, κρατώντας τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος ανά πάσα στιγμή και εξανεμίζοντας ταλαντώσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις. Ομοίως και τα φρένα κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους, προσφέροντας καλή αίσθηση και κορυφαίες τιμές επιβράδυνσης και ακινητοποίησης.

Το ABS είναι πολύ διακριτικό όταν απαιτηθεί η παρέμβασή του και θα μπλοκάρει τους τροχούς ελεγχόμενα και προοδευτικά μόνο στα λεγόμενα φρεναρίσματα πανικού. Το νέο SH δείχνει ραφιναρισμένο σε όλα του τα επίπεδα και αυτό από μόνο του είναι ικανό να το εκτοξεύσει και πάλι στην κορυφή τόσο των πωλήσεων όσο και των προτιμήσεων. Δεν είναι φθηνό, απεναντίας στα 3.990€ που στοιχίζει, έστω και με στάνταρ το βαλιτσάκι top case, μάλλον ακριβό θα το έλεγα. Είναι όμως Honda και αυτό –μαζί με τη φήμη του- μάλλον αρκεί για να μας κάνει να το «ξεχάσουμε».     
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης