του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Honda το παρουσίασε για πρώτη φορά το 2017 ως μια μοτοσυκλέτα που -όπως είπε η ίδια- εισήγαγε μια φρέσκια εκδοχή του «custom cool». Η επιτυχία του στις διεθνείς αγορές μεγάλη, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί μετά την αναβάθμιση που δέχεται από το 2020. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Rebel στα αγγλικά σημαίνει επαναστάτης, αντάρτης, στασιαστής. Ρέμπελος στα ελληνικά σημαίνει τεμπέλης, ανεπρόκοπος, αλλά και άτακτος. Οπότε, διαλέξτε αυτό που σας ταιριάζει. Εμείς καταλάβαμε από την πρώτη στιγμή πού απευθύνεται το νέο Rebel 500 με τη λεπτή του σιλουέτα: -σε αναβάτες που θέλουν να οδηγούν ανέμελα και αρέσκονται σε μετακίνηση που δεν εμπεριέχει απαραίτητα προορισμό. Και για να πάμε λίγο πίσω στην ιστορία, να σας πούμε πως η σειρά Rebel αποτελεί μέλος της οικογένειας CM (μοτοσυκλέτες custom της Honda) και πως έχει σαν κωδικό αναγνώρισης το αρκτικόλεξο CMX. Εμφανίστηκε το 1985 με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 234cc και το 1986 απέκτησε μεγαλύτερο «αδελφάκι» στα 450cc, που όμως έμεινε στην παραγωγή για μόλις δύο χρόνια. Σε πλήρη αντίθεση, το μικρό 250 συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα, έχοντας κερδίσει το κοινό με τον αλεξίσφαιρο κινητήρα του. 

Με βάση τον κινητήρα της σειράς CB500 (X/F/RR), οι Ιάπωνες δημιούργησαν (το 2017) μια τελείως νέα μοτοσυκλέτα. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο ουσιαστικά «τελειώνει νωρίς» ανάμεσα σε σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη, με τη δεύτερη να στηρίζεται πάνω στο φτερό! Η ανάρτηση πίσω είναι παραδοσιακή με δύο αμορτισέρ και το ατσάλινο ψαλίδι έχει σωληνωτή μορφή για να ταιριάζει με το όλο κλίμα. Η θέση οδήγησης, σύμφωνη με το πνεύμα του χαλαρού (cool), βρίσκεται χαμηλά στα 690mm και σε συνδυασμό με τα μετακινημένα προς τα μπροστά μαρσπιέ δημιουργεί μια εικόνα από άλλες εποχές, με τον αναβάτη σκυφτό και τα άκρα του, πάνω και κάτω, να εκτείνονται λες και θέλουν να ακουμπήσουν τον μπροστινό τροχό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ζάντες των 16” και τα φαρδιά ελαστικά δίνουν την αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας bobber και τα after market αξεσουάρ που έχει στην γκάμα της η Honda επιβεβαιώνουν την ταυτότητα ενός αναβάτη που αρέσκεται σε μοναχικές διαδρομές, κοντινές ή/και μακρινές. Ο υγρόψυκτος 8βάλβιδος κινητήρας των 471cc και 46Hp διαθέτει διαφοροποιημένη (σε σχέση με τα υπόλοιπα CB500) χαρτογράφηση στο σύστημα ψεκασμού PGM-F1, που σαν στόχο έχει την παροχή περισσότερης ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, εκεί δηλαδή όπου θα ξοδέψει το 95% της ζωής του. Ό,τι πρέπει για το κοινό που δεν βιάζεται, αλλά και για κατόχους διπλωμάτων Α2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο

Μια νέα εξάτμιση με πιο «μακρύ» τελικό και ανασχεδιασμένους λαιμούς είναι αυτή που υπογράφει την προσαρμογή του μοντέλου στις προδιαγραφές του Euro5. Τα φωτιστικά σώματα έχουν αλλάξει τελείως και πλέον είναι όλα τεχνολογίας full Led, ενώ στο ψηφιακό όργανο έχει προστεθεί ένδειξη για την εκάστοτε επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στις αλλαγές ουσίας περιλαμβάνονται νέα αμορτισέρ αζώτου, που υπόσχονται καλύτερες αποσβέσεις τόσο σε συμπίεση όσο και σε επαναφορά, συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης για περισσότερο «βελούδινη» αίσθηση στις αλλαγές ταχυτήτων (ειδικά στα απότομα κατεβάσματα) και, τέλος, μια ανασχεδιασμένη σέλα που με τη σειρά της υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση στην πολύωρη οδήγηση.

Παράλληλα, η Honda παρουσίασε και την έκδοση Rebel S, η οποία διαθέτει μια μικρή «μάσκα» στον προβολέα, φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού και σέλα με χαρακτηριστική ραφή. Στην ουσία αποτελεί ένα πρώτο δείγμα customizing και απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν να «ξεχωρίζουν». Η Honda το έχει πιάσει το νόημα και με τις δύο εκδόσεις Rebel το αποδεικνύει: – Πάρε κόσμε μια φθηνή (σε κόστος αγοράς) μοτοσυκλέτα και κάνε μαζί της ό,τι θέλεις. Έχουμε στη διάθεσή σου μια σειρά αξεσουάρ να της βάλεις και αφήνουμε σε σένα τη διάθεση και τη φαντασία προκειμένου να δημιουργήσεις κάτι αποκλειστικά δικό σου. 

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις προθέσεις της Honda και σε ποιο καταναλωτικό κοινό απευθύνεται.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης