του Νίκου Βιτσιλάκη
Η Honda παρουσίασε μια μοτοσυκλέτα που -όπως λέει η ίδια- εισάγει μια φρέσκια εκδοχή του «custom cool». Rebel στα αγγλικά σημαίνει επαναστάτης, αντάρτης, στασιαστής. Ρέμπελος στα ελληνικά σημαίνει τεμπέλης, ανεπρόκοπος, αλλά και άτακτος.
Οπότε, διαλέξτε αυτό που σας ταιριάζει. Eμείς καταλάβαμε άμεσα πού απευθύνεται το νέο Rebel 500 με τη λεπτή του σιλουέτα: -σε αναβάτες που θέλουν να οδηγούν ανέμελα και αρέσκονται σε μετακίνηση που δεν εμπεριέχει απαραίτητα προορισμό. Και για να πάμε λίγο πίσω στην ιστορία, να σας πούμε πως η σειρά Rebel αποτελεί μέλος της οικογένειας CM (μοτοσυκλέτες custom της Honda) και πως έχει σαν κωδικό αναγνώρισης το αρκτικόλεξο CMX. Εμφανίστηκε το 1985 με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 234cc και το 1986 απέκτησε μεγαλύτερο αδελφάκι στα 450cc, που όμως έμεινε στην παραγωγή για μόλις δύο χρόνια. Σε πλήρη αντίθεση, το μικρό 250 συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα, έχοντας κερδίσει το κοινό με τον αλεξίσφαιρο κινητήρα του.
Μια μοτοσυκλέτα για συβαρίτες
Με βάση τον κινητήρα της νέας σειράς CB500 (X/F/RR), οι Ιάπωνες δημιούργησαν μια τελείως νέα μοτοσυκλέτα. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο ουσιαστικά «τελειώνει νωρίς» ανάμεσα σε σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη, με τη δεύτερη να στηρίζεται πάνω στο φτερό! Η ανάρτηση πίσω είναι πλέον με δύο αμορτισέρ και το επίσης ατσάλινο ψαλίδι έχει σωληνωτή μορφή για να ταιριάζει με το όλο κλίμα.
Η θέση οδήγησης, σύμφωνη με το πνεύμα του χαλαρού (cool), βρίσκεται χαμηλά στα 690mm και σε συνδυασμό με τα μετακινημένα προς τα μπροστά μαρσπιέ δημιουργεί μια εικόνα από άλλες εποχές, με τον αναβάτη σκυφτό και τα άκρα του, πάνω και κάτω, να εκτείνονται λες και θέλουν να ακουμπήσουν τον μπροστινό τροχό. Οι ζάντες των 16” και τα φαρδιά ελαστικά δίνουν την αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας bobber και τα after market αξεσουάρ που έχει ετοιμάσει η Honda επιβεβαιώνουν την ταυτότητα ενός αναβάτη που αρέσκεται σε μοναχικές διαδρομές, κοντινές ή/και μακρινές. Ο υγρόψυκτος 8βάλβιδος κινητήρας των 471cc και 46Hp διαθέτει νέα χαρτογράφηση στο σύστημα ψεκασμού PGM-F1, που σαν στόχο έχει την παροχή περισσότερης ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, εκεί δηλαδή όπου θα ξοδέψει το 95% της ζωής του. Ό,τι πρέπει για το κοινό που δεν βιάζεται, αλλά και για κατόχους διπλωμάτων Α2.
Το Rebel 500 έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στο «Long Beach International Motorcycle Show» στην Καλιφόρνια, δείχνοντας ξεκάθαρα το σημείο του πλανήτη όπου θα ψάξει το αγοραστικό κοινό του. Διατίθεται βέβαια και στη χώρα μας, με την τιμή του να έχει οριστεί στα 6.890€. Ευελπιστούμε πως σύντομα θα το οδηγήσουμε, προκειμένου να αποκτήσουμε μια πληρέστερη εικόνα και να επανέρθουμε.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και στο video που ακολουθεί: