Η Honda γιόρτασε τα 60 χρόνια συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών συγκεντρώνοντας μερικούς από τους μεγαλύτερους αναβάτες της ιστορίας της στην πίστα του Assen.
Δίπλα στον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP Marc Marquez (Repsol Honda Team RC213V) βρέθηκαν οι παλαιότεροι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές της Honda Mick Doohan και Freddie Spencer, καθώς και ο Kunimitsu Takahashi, ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης στην ιστορία που κατέκτησε νίκη σε Grand Prix. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο Διευθυντής του HRC (Honda Racing Corporation) Tetsuhiro Kuwata, o Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Carmelo Ezpeleta, ο Πρόεδρος της FIM Jorge Viegas και εκλεκτοί καλεσμένοι και εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε για την επέτειο των 60 χρόνων από τον πρώτο αγώνα παγκόσμιου επιπέδου στον οποίο συμμετείχε η Honda, στο Ultra-Lightweight TT του Isle of Man και στην κατηγορία των 125cc, που διεξήχθη στις 3 Ιουνίου 1959. «Κανείς δεν θα μπορούσε τότε να φανταστεί ότι 60 χρόνια αργότερα η Honda θα αγωνιζόταν και θα σημείωνε νίκες σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Kuwata. «Είναι η μόνη εταιρεία που συμμετέχει στις μεγαλύτερες διοργανώσεις, από το MotoGP μέχρι τη Formula 1, από το Motocross μέχρι τα Indycar, από το Dakar μέχρι τους αγώνες Trial και από τα Superbike στο Enduro. Οι αγώνες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της φιλοσοφίας Honda και είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να εξελίσσει τα προϊόντα της».
Ο Marquez έκανε ένα διάλειμμα από την προετοιμασία στα πλαίσια του Ολλανδικού GP για να μιλήσει για την αγωνιστική ιστορία της Honda. «Πολλές από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες φτιάχτηκαν από τη Honda», δήλωσε ο Ισπανός που κατέκτησε φέτος τη νίκη στους πέντε από τους έξι τελευταίους αγώνες MotoGP στη σέλα της RC213V. «Είμαι πολύ περήφανος που έπαιξα κάποιο ρόλο στην επιτυχία της Honda στους αγώνες και ανυπομονώ να κατακτήσω ακόμα περισσότερους τίτλους στο μέλλον». Ο Marquez αγωνίζεται σήμερα με τα ίδια ακριβώς χρώματα με τα οποία συμμετείχε ο Αυστραλός Mick Doohan, ο οποίος κυριάρχησε τη δεκαετία του ’90 στη μεγάλη κατηγορία στη σέλα της Repsol Honda NSR500.
Η Repsol και η Honda γιορτάζουν φέτος την 25η επέτειο της συνεργασίας τους. «Θυμάμαι ακόμη την πρώτη μου επίσκεψη στο HRC στα τέλη του 1988, λίγες μέρες πριν υπογράψω για να γίνω μέλος της ομάδας της Honda στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα 500cc το 1989», είπε ο Doohan που κατέκτησε πέντε συνεχόμενους τίτλους στη μεγάλη κατηγορία, από το 1994 έως το 1998 και όλα στη σέλα ενός NSR. «Εντυπωσιάστηκα αμέσως από την αφοσίωση όλης της ομάδας όταν έκανα βόλτα στο εργοστάσιο. Έβλεπα παντού πινακίδες με την επιγραφή “η τεχνολογία του αύριο σήμερα” και πείστηκα αμέσως για τη φιλοσοφία της Honda».
Ο Spencer κατέκτησε τον πρώτο Παγκόσμιο τίτλο της Honda το 1983 και λίγο αργότερα είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον ιδρυτή της εταιρίας Soichiro Honda. «Κατέκτησα το πρώτο μου Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 500cc στις 4 Σεπτεμβρίου 1983 στην Imola», θυμάται ο Αμερικανός αστέρας. «Λίγες μέρες αργότερα ο κ. Honda με ακούμπησε στην πλάτη και μου είπε: “Σε ευχαριστώ”. Αυτή ήταν η εκπλήρωση του ονείρου μου και μία στιγμή που χάρισε στον κ. Honda το δικό του». Ο Takahashi ανήκε στη θρυλική ομάδα της Honda που για πρώτη φορά κυριάρχησε στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα τη δεκαετία του ’60. Ήταν μόλις 21 ετών όταν έγραψε ιστορία ως ο πρώτος Ιάπωνας που νίκησε σε Grand Prix, συγκεκριμένα στο GP Δυτικής Γερμανίας το 1961 και στα 250cc. Στη συνέχεια κατέκτησε τρεις ακόμη νίκες στα GP με τη Honda. «Θυμάμαι το Soichiro Honda και την ομάδα του αποφασισμένους να φτιάξουν τις καλύτερες μοτοσυκλέτες του κόσμου και με αυτόν τον τρόπο ξεκίνησε η Honda Racing», δήλωσε ο Takahashi. «Είμαι σίγουρος ότι το πνεύμα αυτό της Honda Racing πέρασε και στη νέα γενιά!». Τόσο ο Ezpeleta όσο και ο Viegas τίμησαν την τεράστια συνεισφορά της Honda στους αγώνες μοτοσυκλέτας τις τελευταίες έξι δεκαετίες.
«Στα 60 αυτά χρόνια η Honda έθετε όλο και περισσότερους στόχους για να γίνει ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στους αγώνες Grand Prix», είπε ο Ezpeleta. «Νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι που αποτελούμε κομμάτι της ιστορίας τους αλλά και για το ότι εκείνοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της δικής μας». Η FIM ήταν αυτή που ίδρυσε τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα το 1949, οπότε τόσο η Παγκόσμια Ομοσπονδία όσο και η Honda ήταν οι ακρογωνιαίοι λίθοι του αθλήματος. «Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο η Honda νιώθει την ευθύνη να έχει ισχυρή παρουσία στους αγώνες όπως απέδειξε τις τελευταίες έξι δεκαετίες που κατέκτησε πολλούς τίτλους σε όλες τις κατηγορίες σ’ αυτό το διάστημα», δήλωσε ο Viegas. «Ωστόσο, σήμερα η Honda δίνει τη μεγαλύτερη μάχη της για να αποδείξει ότι τα προϊόντα της είναι τα πιο καινοτόμα και τα καλύτερα δοκιμασμένα μέχρι να φτάσουν στα χέρια των πελατών της».
Πριν από την εκκίνηση του Ολλανδικού GP την Κυριακή, οι Takahashi και Doohan έκαναν από έναν συμβολικό γύρο στην πίστα, με μία RC142 του ’59 o πρώτος και με μία NSR500 του ’89 ο δεύτερος.