του Νίκου Βιτσιλάκη
Αισίως στον έβδομο χρόνο του το Integra, συνεχίζει το δρόμο του ακόμα πιο ασφαλές, ακόμα πιο προηγμένο, ακόμα πιο φιλικό..
Από το 2012, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Integra, έχουμε συνομολογήσει πως είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά scooter ανεξαρτήτως κυβισμού. Ως scooter το υποδέχθηκε η αγορά και ως scooter το λανσάρει η Honda. Στην πραγματικότητα όμως, το Integra δεν είναι ένα κλασσικό scooter. Είναι μια μοτοσυκλέτα με εμφάνιση scooter, αν κρίνει κάποιος από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Με δομικά στοιχεία από τη σειρά μοτοσυκλετών NC750 (κινητήρας, πλαίσιο, κιβώτιο, αναρτήσεις, φρένα, κινητήρας, όργανα) και ιδανική κατανομή βάρους, το Integra είναι σίγουρα μια μοτοσυκλέτα. Η χαμηλή Είναι βαρύ αλλά ξέρει καλά να κρύβει τα κιλά τουθέση οδήγησης, τα ενιαία μαρσπιέ αλλά και τα μπόλικα πλαστικά που το περιβάλουν δίνουν την ψευδαίσθηση μιας εικόνας megascooter, 238 κιλών παρακαλώ! Εάν του αναγνωρίσουμε το χαρακτηρισμό της μοτοσυκλέτας θα ισχυριζόμασταν μετά βεβαιότητας πως έχει τουριστικά χαρακτηριστικά, με άνετη σέλα, σωστή θέση οδήγησης και χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ πραγματικά φοβερή είναι η αεροδυναμική προστασία που προσφέρει στον αναβάτη.
Ακούγεται σούπερ, όμως η Honda προωθεί το Integra ως «scooting motorcycle» και εμείς καλούμαστε να διερευνήσουμε το προφίλ του στη βάση αυτής της κατηγοριοποίησης. Με αυτές τις σκέψεις κατά νου, ανεβήκαμε στην –ομολογουμένως ευρύχωρη- σέλα του και ξεκινήσαμε απλά ανοίγοντας το γκάζι. Γιατί σαν scooter που είναι δεν έχει συμπλέκτη και αν θέλουμε να αλλάξουμε ταχύτητα είτε το αφήνουμε στη
λειτουργία Α (αυτόματη) να το κάνει από μόνο του, είτε στην αντίστοιχη Μ (χειροκίνητη) και το κάνουμε εμείς απλά πατώντας τα σχετικά μπουτόν στο τιμόνι. Να σημειώσουμε εδώ πως στην τελείως αυτόματη λειτουργία υπάρχουν δύο επιλογές, στη μία οι σχέσεις στο 6αρι κιβώτιο αλλάζουν σε χαμηλές στροφές και στην άλλη -που είναι για περισσότερο σπορ οδήγηση- ο κινητήρας τις κρατάει πιο ψηλά για να έχουμε καλύτερες ρεπρίζ. Αντίστοιχα, στο sport mode της χειροκίνητης λειτουργίας υπάρχουν τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις, για να βρει ο αναβάτης αυτή που τον βολεύει σε κάθε περίπτωση.
Μοντέλο 2018-2019 και τι έχει αλλάξει
Το 2016 το Integra εμφανίστηκε με μικρές αισθητικές βελτιώσεις, νέο πιρούνι, βελτιωμένο κιβώτιο και διαφοροποιημένο τελικό εξάτμισης. Και δύο χρόνια μετά (2018) δέχτηκε και πάλι κάποιες μικρές αλλαγές, με σημαντικότερη την ύπαρξη του HSTC (Honda Selectable Torque System), δηλαδή ενός συστήματος traction control ειδικά φτιαγμένου για το μοντέλο, που μπορεί και να απενεργοποιηθεί κατά βούληση. Στο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων έγιναν βελτιώσεις στην αυτόματη σύμπλεξη-αποσύμπλεξη, έτσι ώστε να μειωθεί το ενοχλητικό «κενό» (backlash στην αγγλική ορολογία) που δημιουργείται στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού. Επίσης έχει μικρύνει και η ταχύτητα αλλαγής από νεκρά –στην οποία βρίσκεται ο κινητήρας όταν τον θέσεις σε λειτουργία– μέχρι να «κουμπώσει» ταχύτητα στο κιβώτιο (πριν χρειαζόταν κάποιο χρόνο για να γίνει αυτό). Οι βελτιώσεις συνεχίζονται με νέο αλγόριθμο για την ανίχνευση ανηφόρας ή κατηφόρας, έτσι ώστε να επιλέγονται καλύτερα οι ταχύτητες και να ρυθμίζονται ανάλογα οι στροφές του κινητήρα. Επίσης έχει πάει ψηλότερα το κόκκινο στο στροφόμετρο, στις 7.500 rpm συγκεκριμένα, κάτι που δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να κινήσει πιο γρήγορα το σύνολο, αφού πλέον μπορεί και ανεβάζει περισσότερες στροφές.
Τεχνολογικά προηγμένο
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Integra με το κιβώτιο Dual Clurch Transmission (DCT), είχε κάνει αίσθηση καθώς ήταν το πρώτο megascooter με δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων από τον αναβάτη. Σήμερα έχει στην πλάτη του χρόνια εξελικτικής πορείας και φαίνεται να ταιριάζει ακόμα περισσότερο στο megascooter της Honda, αφού έχει βελτιωθεί στα σημεία. Πλέον διαθέτει σύστημα «Adaptive Clutch Capability Control», που διαχειρίζεται τη ροπή την οποία μεταφέρει ο συμπλέκτης, δίνοντας μια πιοH λειτουργία του DCT έχει γίνει ακόμα πιο «έξυπνη» φυσική και ανάλαφρη αίσθηση στο άνοιγμα ή στο κλείσιμο του γκαζιού. Παράλληλα, η μετάβαση μεταξύ των προγραμμάτων του κιβωτίου γίνεται ταχύτερα, με το Sport mode να έχει αποκτήσει τρεις θέσεις λειτουργίας με πιο έξυπνη διαχείριση. Βεβαίως σε ένα scooter όπως το Integra είναι σημαντικό να ξέρεις πως προσφέρεται η δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων και χειροκίνητα (από ειδικά μπουτόν στο τιμόνι), κάτι άλλωστε που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Ο προδιαγραφών Euro4 υγρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 745cc παρουσιάζει καλό τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ παράλληλα μπορεί και προσφέρει υψηλές μουαγιέν στο ταξίδι (130+). Διαθέτει σύστημα ψεκασμού PGM-FI και διπλό αντικραδασμικό άξονα, που δίνει μια πιο πολιτισμένη λειτουργία στις υψηλές στροφές. Η απόδοση βρίσκεται στους 54,8 ίππους/6.250 σ.α.λ. ενώ η ροπή προσδιορίζεται στα 6,9 Kgm/4.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με τις μετρήσεις τις εταιρείας είναι και Η κατανάλωσή του είναι μια ευχάριστη έκπληξηιδιαίτερα οικονομικός στη λειτουργία του, η Honda μιλάει για κατανάλωση 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ. και δεν πέφτει έξω, στα χέρια μας κυμάνθηκε από τα 3,4 (σε «τεμπέλικη» οδήγηση) μέχρι τα 4,8 (με λίαν νευρικό τον δεξιό μας καρπό). Με δεδομένη τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 14 λίτρα, η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 400 χιλιόμετρα! Γενικώς το Integra είναι ένα απολαυστικό στην οδήγηση scooter, ευθύβολο, χωρίς ταλαντώσεις στις υψηλές ταχύτητες ταξιδιού και με πολύ καλή προστασία για τον αναβάτη, χάρη στο ψηλό και ειδικά σχεδιασμένο φέρινγκ που διαθέτει. Εκεί που πραγματικά ξεδιπλώνει τις αρετές του είναι σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, όπου παρουσιάζει καλό ζύγισμα, μεγάλη σταθερότητα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Το χαμηλό κέντρο βάρους, η ιδανική κατανομή βάρους (50/50) αλλά και οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών συντείνουν σε αυτή την καλή εικόνα. Το πιρούνι των 41mm έρχεται από τη Showa και είναι τεχνολογίας “Dual Bending Valves”, προσφέροντας σωστή πληροφόρηση για το που πατάει ο μπροστινός τροχός, ενώ κατά τα έντονα φρεναρίσματα διαχειρίζεται ιδανικά το φαινόμενο της βύθισης. Ιδανικά λειτουργεί και το πίσω μοχλικό Pro-Link, με το μονό αμορτισέρ να διαθέτει πλέον ρυθμιζόμενη προφόρτιση του ελατηρίου του. Η όλη λειτουργία της ανάρτησης χαρακτηρίζεται σαν «σφικτή», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι «κοπανάει». Περισσότερο θυμίζει μοτοσυκλέτα παρά scooter και αυτό καταγράφεται στα θετικά του μοντέλου. Σε αστικές διαδρομές το Integra δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, όμως σίγουρα κρύβει καλά τα 238 κιλά του, όντας αρκετά ευέλικτο.
Από την άλλη το σετ πέδησης είναι το ίδιο με αυτό του NC750X, περιλαμβάνοντας δίσκο εμπρός 320mm και δίσκο πίσω 240mm, με δικάναλο ABS, που εξυπηρετεί άρτια το Integra ακόμα και σε κατάβαση βουνού με δυο άτομα στη σέλα (το κάναμε κι αυτό..). Σε γενικές γραμμές τα φρένα στερούνται αίσθησης, αλλά κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Το ABS επεμβαίνει στο βαθμό που πρέπει και βοηθά τον αναβάτη να σταματήσει ή/και να επιβραδύνει το scooter στον επιθυμητό βαθμό. Σε πλήρη αντίθεση, το traction control παρουσιάζει αδιάκριτη παρεμβατικότητα, κοινώς επεμβαίνει κάπως άγαρμπα ακόμα και εκεί που δεν χρειάζεται. Αυτό που κάναμε είναι να το απενεργοποιήσουμε πλήρως και να χαρούμε τις επιταχύνσεις του Integra. Βέβαια, την περίοδο που το είχαμε στην κατοχή μας αντιμετωπίσαμε αρκετές βροχερές συνθήκες, εκεί το είχαμε στη θέση “On” και παράλληλα το κεφάλι μας ήσυχο. Το γεγονός πως διαθέτει τροχούς 17 ιντσών μπροστά και πίσω είναι κάτι το μοναδικό στην κατηγορία και σίγουρα θα ικανοποιήσει τους αναβάτες με μοτοσυκλετιστική κουλτούρα, όμως στερεί από το μοντέλο τη δυνατότητα σχεδίασης χώρου αποθήκευσης κάτω από τη Megascooter με χαρακτηριστικά μοτοσυκλέτας, αυτό είναι το Integraσέλα.
Ο χρήστης του Integra θα πρέπει να καταφύγει στην αγορά μιας μπαγκαζιέρας αν θελήσει ένα βασικό αποθηκευτικό χώρο για το κράνος του. Ίδιος με αυτόν του NC750X και ο πίνακας οργάνων, προσφέρει τη δυνατότητα στον αναβάτη να «παίξει» μεταξύ 9 διαφορετικών φωτισμών νύχτας και να ρυθμίσει στην οθόνη την αλλαγή αυτών ανάλογα με το εύρος των στροφών ή το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα ECO ο πίνακας έχει by default χρώμα μπλε και αν οδηγούμε περισσότερο οικονομικά γίνεται πράσινος, μια συνθήκη που η Honda έχει ενσωματώσει τα τελευταία χρόνια και στους πίνακες οργάνων των αυτοκινήτων της.
Τελικά
Η Honda έδωσε στο megascooter της περαιτέρω φινέτσα και τη συνδύασε με τεχνολογικά στοιχεία από τις σύγχρονες προθήκες της. Το ανανεωμένο Integra έχει πολλές ιδιαιτερότητες να επιδείξει, καθώς πίσω από τη σκουτεροειδή ενδυμασία κρύβεται μια πραγματική μοτοσυκλέτα. Η τιμή του βρίσκεται στα 10.300 ευρώ (για τις μονόχρωμες εκδόσεις) και στα 10.500 (για τις δίχρωμες), γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις των υπόλοιπων κατασκευαστών.Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο μπορείτε να αναζητήσετε εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο Honda Integra 750
Τιμή (€): 10.300 – 10.600
Κινητήρας: Υγρόψυκτος, 4χρονος, 8βάλβιδος, SOHC, εν σειρά 2κύλινδρος, Euro4
Κυβισμός (cc): 745
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός PGM-FI
Πλαίσο: Ατσάλινο τύπου διαμάντι
Βάρος (kg): 238 (πλήρης υγρών)
Μεταξόνιο (mm): 1.525
Ύψος σέλας (mm): 790
Ρεζερβουάρ (lt): 14,1
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm): 54,8/6.250
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm): 6,9/4.750
Μέση κατανάλωση δοκιμής (lt/100km): 4,1