του Νίκου Βιτσιλάκη 

Η Honda δουλεύει πάνω στο πρότζεκτ ενός “μεσαίου” Africa, το οποίο θα στοχεύσει στον αναβάτη που σαν προτεραιότητα βάζει το τρίπτυχο αξιοπιστία – οικονομία – χρηστικότητα.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την ακρίβεια, το νέο δεν είναι και τόσο νέο, με τους Ιάπωνες συναδέρφους του περιοδικού Young Machine να μας έχουν προϊδεάσει από τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Όμως τα νέα τρέχουν γρήγορα, ακόμα πιο γρήγορα οι φήμες (και οι δηλώσεις), οπότε μάλλον πρέπει να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για την άφιξη ενός μοντέλου που τόσο πολύ λείπει από τη γκάμα της Honda και το οποίο θα συμπληρώσει με αξιώσεις την όλο και πιο δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων On/Off Adventure μοτοσυκλετών. Το παραδέχθηκε μάλιστα σε δηλώσεις του και ο Ιάπωνας μηχανικός Kenji Morita, project leader του νέου Africa 1100: “Στον τομέα των μοτοσυκλετών Adventure δεν έχουμε μεγάλη γκάμα σαν Honda. Έτσι, σκεφτόμαστε για ένα μοντέλο που θα καλύψει το κενό και το οποίο θα προσελκύσει ένα περισσότερο νεανικό κοινό”. 

Λένε ότι το νέο “μικρό” Africa δεν θα είναι το μόνο που θα χρησιμοποιεί αυτό το νέο κινητήριο σύνολο, καθώς θα υπάρξει μια κοινή πλατφόρμα που θα περιλαμβάνει 3-4 διαφορετικά μοντέλα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Όπως έχει κάνει η εταιρεία και στην περίπτωση των CB500 (F, R, X) και NC750 (X, S, Integra, X-Adv) δηλαδή, οπότε δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι. Εμείς θα τολμήσουμε να προβλέψουμε την έλευση του εν λόγω Africa σε δύο μορφές (“απλό” και Adventure Sports), παράλληλα με εκδόσεις street naked και street adventure (που μάλλον θα πάρει τη θέση του τετρακύλινδρου Crossrunner 800) και με όλα τα μοντέλα να διατίθενται -με το ανάλογο αντίτιμο βεβαίως- και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέραν των συνειδητοποιημένων αναβατών, που θα επιλέξουν το “μικρό” Africa για αυτό που θα είναι και γιατί απλά δεν χρειάζονται υπερκυβισμένα τούμπανα για να κινούνται στην καθημερινότητά τους, το στοίχημα της Honda θα παιχτεί στην τιμή και στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας. Ας μην έχει ρυθμιζόμενες αναρτήσεις στη “βασική” έκδοση, ας μην έχει φουλ ηλεκτρονικά, φτάνει να διαθέτει τις δυνατότητες να κινείται με περισσότερο ευέλικτο τρόπο (ειδικά στο χώμα) και να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Να είναι μια “λιτή” κατασκευή που θα κοστίζει μάξιμουμ 11-12 χιλιάδες ευρώ (λέμε τώρα) και να διαθέτει μεγάλη ποικιλία εξτρά αξεσουάρ στη σχετική γκάμα της Honda. Να μπορέσει δηλαδή ο “μη έχων” να την αγοράσει και μετά, σιγά σιγά, να αρχίσει να την εξοπλίζει με ότι του χρειάζεται.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες του MCN, ο κινητήρας θα είναι μια “ξεχειλωμένη” έκδοση του υπάρχοντος 750 της σειράς NC, με τον ακριβή κυβισμό να προσδιορίζεται στα 790cc. Θα έχει φυσικά αυξημένες τιμές στα νούμερα της ιπποδύναμης και της ροπής, θα καλύπτει τις προδιαγραφές Euro5 και θα συνεχίσει να διατηρεί την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Στη μορφή που το βλέπουμε στην επεξεργασμένη φωτογραφία είναι σαφές πως θα βάλει στο μάτι μοτοσυκλέτες όπως οι BMW F850GS/Adventure, KTM 790 Adventure, Moto Guzzi V85TT, Triumph Tiger 900 και Yamaha Tenere 700. Με τις επιλογές στην κατηγορία να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και τον τελικό καταναλωτή να γίνεται όλο και πιο απαιτητικός, είμαστε περίεργοι να δούμε την εξέλιξη των πραγμάτων μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης