του Νίκου Βιτσιλάκη
Είναι πολύς ο κόσμος που περίμενε χρόνια πολλά τη Honda να παρουσιάσει μια πραγματική On/Off με μονοκύλινδρο κινητήρα και το CRF 450L μάλλον δεν είναι αυτό που καλύπτει τις προσδοκίες του..
Χρησιμοποιώντας σαν βάση το καθαρόαιμο motocross CRF450R, η κόκκινη εταιρία βγάζει στην παραγωγή την έκδοση L για όσους θέλουν ένα μοντέλο για να κυκλοφορούν νόμιμα κάθε μέρα και σε κάθε είδους οδόστρωμα. Το γράμμα L σημαίνει Legal (νόμιμο) και συνοδεύεται από πλήρη εξοπλισμό δρόμου προκειμένου η μοτοσυκλέτα να βγάζει αριθμό κυκλοφορίας. Οι προδιαγραφές σε πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα λίγο απέχουν από το ιδεατό για χρήση εκτός δρόμου, κοινώς είναι ικανές να μας κάνουν να ξεχάσουμε ότι το νέο CRF-L μπορεί να κυκλοφορεί εύκολα και χαλαρά και στην άσφαλτο. Ο κινητήρας με τον ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο (τεχνολογία Unicam) προέρχεται αυτούσιος από τις καθαρόαιμες εκδόσεις του μοντέλου, πλην όμως είναι κατάλληλα ρυθμισμένος και ..φιμωμένος ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4.
Οι της Honda λένε ότι το νέο τους μοντέλο προορίζεται για αρχάριους αναβάτες (κυρίως) και πως οι μόλις 25(!) ίπποι που προσφέρει είναι έτσι ρυθμισμένοι ώστε να βγαίνουν στην επιφάνεια ομαλά, γραμμικά και από πολύ χαμηλά, βοηθώντας τον πρωτόλειο στα πρώτα του On/Off βήματα. Ουδέν κακόν αμιγές καλού όμως, αφού ο κινητήρας απαιτεί service κάθε …32.000 χιλιόμετρα, καθιστώντας την καθημερινή χρήση απροβλημάτιστη και ανέμελη. Είναι προφανές πως οι Ιάπωνες προορίζουν το “L” για αυτόν το λόγο και γι αυτό το έχουν εξοπλίσει με χαρακτηριστικά όπως πλαϊνό σταντ, ρεζερβουάρ -πάντα τιτανίου- με μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμου (7,6 λίτρα από 6,3) και τάπα που κλειδώνει, καθρέφτες, φλας και full LED φωτιστικά σώματα. Λείπουν βέβαια τα μαρσπιέ συνεπιβάτη, κάτι που θεωρούμε ατόπημα στην όλη ιστορία, αλλά μάλλον θα κυκλοφορήσει σχετικό κιτ στην αγορά να διορθώσει την κατάσταση.
Γήινες εφαρμογές
Μπορεί το νέο CRF 450L να βασίζεται στο CRF450R, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι διαθέτει τα ηλεκτρονικά καλούδια του δεύτερου. Οπότε λέμε αντίο σε συστήματα όπως αυτό του ελέγχου εκκίνησης (Launch Control) και της επιλογής χαρτογράφησης στην απόδοση του κινητήρα. Aνάμεσα στις αλλαγές που έχει δεχθεί το τετράχρονο σύνολο των 449cc περιλαμβάνονται βαρύτερος στρόφαλος με 13% περισσότερη αδράνεια, πιστόνι με τρία ελατήρια (από 2), επανασχεδιασμένιο φιλτροκούτι, διαφορετικός χρονισμός βαλβίδων (που παραμένουν 4) και κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις (από 5). Όπως προείπαμε, η απόδοση των σχεδόν 25 ίππων (24,7 για την ακρίβεια) δημιουργεί κλίμα αντιδράσεων από τον περισσότερο κόσμο, ειδικά από τους πρώην κάτοχους XLR/XR/CRF-L, αλλά το συνολικό βάρος των 130 κιλών με το CRF-L πλήρες υγρών έρχεται να κατευνάσει την κατάσταση.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδωσε η Honda στη δημοσιότητα δεν αναγράφεται αν υπάρχει σύστημα ABS στα φρένα, αλλά θεωρούμε σίγουρο ότι θα διαθέτει προκειμένου να μπορεί να κυκλοφορήσει και στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως επίσης θεωρούμε σίγουρο το ότι το 99% των αναβατών που θα αγοράσουν τη μοτοσυκλέτα θα ψάξουν με κάθε τρόπο να ..ανακαλύψουν τα κρυμμένα άλογα και να τα φέρουν στην επιφάνεια, έστω κι αν αυτό θα σημάνει αυξημένες ανάγκες στη συντήρησή της.
Η τιμή αγοράς που ανακοινώθηκε αφορά στην αγορά των ΗΠΑ και είναι στα 10.400$, δηλαδή σχεδόν 9.000 ευρώ. Οπότε, για τις ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται να διαμορφωθεί από 10.000€ και πάνω.