του Νίκου Βιτσιλάκη 

Παρατηρώντας τη νέα πρόταση της Honda στην κατηγορία των mini supersport το μόνο που ευχόμαστε είναι να τη δούμε να κυκλοφορεί σύντομα και στους δρόμους της Ευρώπης. 

Είναι γεγονός πως η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πάρει φωτιά στην Άπω Ανατολή και αυτό κρίνεται σαν απόλυτα δικαιολογημένο λόγω των περιοριστικών μέτρων που υπάρχουν στις εκεί χώρες και τα οποία δεν επιτρέπουν, μάλλον δεν εξυπηρετούν λόγω κόστους, τη χρήση μοτοσυκλετών με κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας. Και με δεδομένη τόσο την ύπαρξη του Kawasaki ZX25R όσο και τη μελλοντική άφιξη του Yamaha R25M, η Honda έπρεπε να κάνει κάτι προκειμένου να κρατήσει πάνω της το αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον που έχει δημιουργηθεί για τα δαιμόνια 250άρια.

Το CBR250RR είναι μια πανέμορφη μοτοσυκλέτα που εμφανίστηκε το 2016 και που ένα χρόνο μετά ξεκίνησε την εμπορική της πορεία αποκλειστικά σε αγορές της Ασίας. Με ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα και σχεδίαση εμπνευσμένη από το CBR1000RR, συνεχίζει την πορεία του στο χρόνο με υγρόψυκτο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 250cc με 2ΕΕΚ και 8 βαλβίδες, ηλεκτρονικό ψεκασμό, κιβώτιο 6 σχέσεων, ανεστραμμένο πιρούνι (USD), μονό (και ρυθμιζόμενο) αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα (Pro-Link), φρένα “μαργαρίτες” (310mm μπροστά – 240mm πίσω) και δικάναλο ABS (κατ’ επιλογή).

Επιπρόσθετα, το μοντέλο του 2020 απέκτησε Full Led φωτιστικά σώματα, χρωματική επιλογή τρικολόρε α λα HRC, ηλεκτρονικό γκάζι (RbW) και ρυθμιζόμενη χαρτογράφηση με 3 modes λειτουργίας (Comfort, Sport, Sport+). Με φέρινγκ που διαθέτει δυο εξαιρετικά στενούς προβολείς, σμιλευμένο έργο τέχνης στη θέση του ρεζερβουάρ, αλουμινένιο ψαλίδι, διπλό τελικό στη δεξιά πλευρά και σημασία στη λεπτομέρεια και στο φινίρισμα, σίγουρα θυμίζει μοτοσυκλέτα με περισσότερα κυβικά.  

Πιο δυνατό το 2021 

Βλέποντας οι ιάπωνες μηχανικοί πως ο ανταγωνισμός (υπάρχων και επερχόμενος) διαθέτει δύο κυλίνδρους και κάμποσα άλογα παραπάνω, αποφάσισαν -σε πρώτη φάση τουλάχιστον και μέχρι να περάσουν σε τετρακύλινδρη λύση- να περιποιηθούν δεόντως το δικύλινδρο σύνολο του CBR. Χρησιμοποίησαν νέες αντιτριβικές επεξεργασίες σε κυλίνδρους και κεφαλές, άλλαξαν έμβολα, μπιέλες, τροφοδοσία και αναμόρφωσαν το σύστημα της εξάτμισης. Έτσι, η ισχύς πήγε στους 41Hp στις 13.000rpm (από 36,3 στις 12.500) και η ροπή στα 2,5kgm στις 11.000rpm (από 2,3kgm στις 10.500).

Και για να περνάει η δύναμη καλύτερα στο δρόμο τοποθέτησαν μονόδρομο συμπλέκτη (υποβοηθούμενος περιορισμένης ολίσθησης) και quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη και κλείσιμο του γκαζιού! Και, τέλος, για να τονώσουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της κατασκευής τοποθέτησαν και lap timer στην οθόνη LCD των οργάνων. 

Το νέο CBR250RR θα κυκλοφορήσει -αρχής γενομένης- στην ιαπωνική αγορά το ερχόμενο Φθινόπωρο και αμέσως μετά σε Ινδονησία, Ταϊλάνδη κλπ. Στη χώρα του ανατέλοντος ηλίου έχει ανακοινωθεί η τιμή του, που θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 6.600 με 6.800 ευρώ, ανάλογα την έκδοση. Ε, δεν το λες και φθηνό, σίγουρα όμως θα διευρύνει το κοινό του χάρη στην τεχνολογία και την ποιότητα της Honda.