του Νίκου Βιτσιλάκη
Ακόμη ένα μοντέλο με τη σχεδιαστική φιλοσοφία Neo Sports Café διαθέτει στην γκάμα της η Honda, αυτήν τη φορά με χαμηλούς τόνους και κυβισμό, καθώς απευθύνεται σε τελείως διαφορετικό κοινό.
Τέτοιου είδους μοντέλα είναι ό,τι πρέπει για όσους δεν θέλουν απαραίτητα scooter ή παπί και ψηφίζουν μονοκούκι μοτοσυκλέτα. Το CB 125R εμφανισιακά είναι πολύ σύγχρονο και με την επιθετική του μορφή θα προσπαθήσει -κυρίως- να αγγίξει τις καρδιές των μικρών σε ηλικία αναβατών. Αυτών, δηλαδή, που ούτε τα απαραίτητα χρήματα έχουν για να πάρουν κάτι μεγαλύτερο, αλλά ούτε και το απαιτούμενοNeo Sports Café και στα 125 κυβικά; Γιατί όχι; δίπλωμα που θα τους το επέτρεπε. Η Honda ισχυρίζεται ότι το μικρό CB είναι μια μοτοσυκλέτα fun to ride και πως τεχνολογικά αντλεί εφαρμογές από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Όπως για παράδειγμα την αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), για καλύτερο φρενάρισμα σε συνεργασία με το ABS και κάτω από δύσκολες οδηγικές ή/και οδικές συνθήκες, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm, την ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και το ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση αμορτισέρ με το μοχλικό Pro-Link.
O υγρόψυκτος κινητήρας δεν είναι νέος και προέρχεται από το sport CBR 125R. Καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4 και δεν διεκδικεί δάφνες από τεχνολογικής άποψης, διαθέτοντας 1 ΕΕΚ και διβάλβιδες κεφαλές, έχει όμως ρυθμιστεί έτσι ώστε οι 13 του ίπποι να προσφέρουν -τηρουμένων των αναλογιών πάντα- αξιοπρεπείς επιταχύνσεις εν κινήσει. Έχοντας να αντιμετωπίσουν τα 126 κιλά της μοτοσυκλέτας περισσότερο θα διακριθούν για την οικονομία που θα προσφέρουν, με τη Honda να μιλάει για αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 480 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 10,1 λίτρων. Πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, σε μια προσπάθεια να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, με τα Full LED φώτα, το κοντό τελικό κάτω από το ψαλίδι, το αλουμινένιο τιμόνι fat bar και τους κυματιστούς δίσκους να δίνουν μια ξεχωριστή νότα στο σύνολο. Νέα είναι η οθόνη LCD στα όργανα, η οποία ζυγίζει μόλις 230 γραμμάρια και διαθέτει ενδείξεις για ταχύτητα, στροφές κινητήρα, στάθμη καυσίμου και επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.