του Νίκου Βιτσιλάκη
Μεγάλα νέα από την αμερικάνικη φίρμα, που έχει ακόμα πιο μεγάλα σχέδια για το μέλλον και ανάμεσά τους περιλαμβάνεται και μια μοτοσυκλέτα στα πρότυπα των mega On/Off με περιπετειώδη χαρακτήρα.
Κάτι έπαθαν οι αμερικάνοι και κόντρα στα σημεία των καιρών -που τους ήθελαν οικονομικά κατεστραμένους- αυτοί προχωρούν στη δημιουργία μιας τελείως νέας σειράς μοντέλων με υγρόψυκτους κινητήρες από 500 έως 1.250 κυβικά εκατοστά. Τα σχέδιά τους περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Ο V-2 κινητήρας είναι νέος και έχει χωρητικότητα 1250ccκαι ..ποδήλατα, ένα νέο roadster με εμφάνιση dragbike, ένα “κακό” streetfighter με κινητήρα 975cc αλλά και το Pan America που σας παρουσιάζουμε εδώ και το οποίο θα χρησιμοποιεί έναν τελείως νέο κινητήρα V-2 1.250cc, τον πρώτο μιας γενιάς που η ίδια η Harley ονομάζει “middleweight”. Για το Pan America η όλη ιδέα μοιάζει να παίρνει έμπνευση από το Buell Ulysses του 2005 και η αλήθεια είναι πως καταφέρνει να δείχνει ακόμα πιο άσχημο. Τι άσχημο δηλαδή, απλά δεν βλέπεται, ειδικά από μπροστά θυμίζει αμερικάνικο ημιφορτηγό των 50s.
Αν και η εξωτερική εμφάνιση άπτεται στην υποκειμενική κρίση, δεν πιστεύουμε ότι θα βρεθεί κάποιος να ισχυριστεί το αντίθετο. Το μόνο σίγουρο είναι -και εδώ θα συμφωνήσουμε όλοι- πως δεν μοιάζει με κάτι άλλο και πως στο διάβα του θα φαίνεται (και θα ακούγεται) σαν κάτι ξεχωριστό. Η Harley δηλώνει ότι θα το βγάλει στην παραγωγή το 2020 και πως μέχρι τότε πολλά μπορούν να αλλάξουν από το πρωτότυπο που μόλις μας παρουσίασε. Η μοτοσικλέτα σε αυτή τη φάση δείχνει ιδιαίτερα ευτραφής και ευμεγέθης και σε αυτό συμβάλλουν το ογκώδες ρεζερβουάρ, το τεκτονικού ρυθμού μπροστινό φανάρι, η αντίστοιχης φιλοσοφίας ζελατίνα και φυσικά το τελικό της εξάτμισης τύπου μπουρί της σόμπας (αχ αυτό το Euro5). Όχι ότι τα υπόλοιπα είναι μινιμαλιστικά, απλά αυτά που αναφέραμε κάνουν τη διαφορά και ενστερνίζονται την αμερικάνικη λογική(;) του “big is beautiful”.
“Χωμάτινη” κατασκευή
Τρακτερωτά ελαστικά χωρίς σαμπρέλα, ακτινωτοί τροχοί, τροχός 19 ιντσών μπροστά, διπλή ποδιά, μπάρες προστασίας κινητήρα και προβολέα, ψηλό τιμόνι και θέση οδήγησης, μετάδοση με αλυσίδα και όλα μαρτυρούν μια κατασκευή που θα κληθεί να καλύψει και εκτός δρόμου δραστηριότητες. ΕπιβλητικήΗ πρώτη On/Off Adventure από τη Harley είναι γεγονός δείχνει να είναι η ξεχωριστή θέση συνεπιβάτη, κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τους συνοδοιπόρους στην περιπέτεια. Χώρος για αποσκευές υπάρχει άπλετος, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα -έτσι όπως φαίνεται- θα μπορεί να καλύπτει κάθε σωματότυπο, οπότε τα μεγάλα σε απόσταση ταξίδια θα είναι μέσα στο
πρόγραμμα.
Υπάρχουν φυσικά και συστατικά χαρακτηριστικά που ξεφεύγουν από τη χωμάτινη φιλοσοφία, όπως τα ακτινικά φρένα με τις τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo, το ασύμμετρο gull-arm ψαλίδι και το θηριώδες (και πολυρυθμιζόμενο) ανεστραμμένο πιρούνι της Showa. Είναι δύσκολο να μαντέψουμε την απόδοση του νέου κινητήρα, όμως και αν θέλει να ανταγωνιστεί τους κύριους αντιπάλους του (δηλαδή τα BMW R1200GS, KTM 1290 Super Adv και Triumph Tiger 1200) σίγουρα θα πρέπει να είναι πάνω από 110-120 ίππους. Σίγουρα επίσης, η μοτοσυκλέτα θα πρέπει να διαθέτει και προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως traction control, οδηγικά προγράμματα και άλλα συναφή καλούδια.
Δείτε από κάτω το σχετικό βίντεο που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η H-D και τα ξαναλέμε σύντομα