Του Νίκου Βιτσιλάκη
H αμερικανική εταιρεία περνάει την πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία της και προκειμένου να επιβιώσει προχωρά σε πλήρη αναδιοργάνωση καταργώντας μοντέλα πριν καν τα παρουσιάσει..
To πρώτο θύμα αυτής της ολικής αναδιοργάνωσης είναι το πρώτο streetfighter στην ιστορία της Harley, μια μοτοσικλέτα ονόματι Bronx που θεωρητικά θα αποτελούσε σημαντικό μέλος των -πάλαι ποτέ- επεκτατικών σχεδίων του κατασκευαστή παρέα με το μεγάλο On/Off Adventure Pan America. Στο επίσημο δημοσιογραφικό site της H-D υπάρχει ένας τομέας ονόματι «Future Vehicles» (μελλοντικά οχήματα), στον οποίο μέχρι πριν λίγες ημέρες υπήρχαν τα δύο παραπάνω αναφερθέντα μοντέλα, για τα οποία αξίζει να αναφερθεί πως παρουσιάστηκαν στο περσινό σαλόνι μοτοσικλέτας του Μιλάνου σαν μοντέλα 2020.
Αυτή τη στιγμή το Bronx δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη σελίδα (ούτε καν το φιλμάκι του στο κανάλι της εταιρείας στο YouTube), χάθηκε ως διά μαγείας αφήνοντας μόνο του το Pan America, για το οποίο μάλιστα οι Αμερικανοί δηλώνουν πως -τελικά- θα παρουσιαστεί κάπου μέσα στο 2021 (λογικό είναι με την πανδημία να καθυστερούν όλα τα projects). Αμφότερες οι μοτοσικλέτες συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον όλου του πλανήτη από τότε που είδαν το φως της δημοσιότητας, καθώς είναι αυτές που θα έβαζαν τη Harley σε κατηγορίες που ποτέ δεν συμμετείχε στην πολύχρονη ιστορία της (Streetfighter και Big On/Off). Παράλληλα συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον και για τους τελείως νέους V-2 60° κινητήρες «Revolution Max» των 975 (Bronx) και 1.250 (Pan America) κυβικών εκατοστών, με απόδοση 115 και 145Hp αντίστοιχα.
Το όλο σκηνικό
Το 2020 είναι μια χρονιά μεγάλων αποφάσεων για το αμερικανικό εργοστάσιο, με τον νέο CEO της εταιρείας Jochen Zeitz να εφαρμόζει πρόγραμμα «safe mode» και να πετάει στα σκουπίδια τη στρατηγική του προηγούμενου προέδρου «More Roads to Harley». Εφαρμόζοντας μια νέα και περισσότερο συντηρητική επιχειρησιακή δομή με το πρόγραμμα «Rewire» (το οποίο θα ακολουθήσει μια νέα στρατηγική «Hardwire» το 2021), το σχέδιο του Zeitz καταγράφει μια επιστροφή στα βασικά και μια σοβαρή μείωση του αριθμού των νέων μοντέλων.
Γνωρίζαμε ότι μερικά από τα φημολογούμενα μοντέλα (συμπεριλαμβανομένου ενός café racer) θα «κοβόντουσαν», αλλά, λαμβάνοντας υπόψη όλη τη διαφημιστική εκστρατεία που δημιούργησε η εταιρεία γύρω από το νέο της streetfighter, δεν περιμέναμε ότι το Bronx θα ήταν το πρώτο θύμα. Αν σκεφτούμε πόση δουλειά έχει πέσει και πόσα χρήματα ξοδεύτηκαν για την εξέλιξη του νέου κινητήρα Revolution Max, τότε το λιγότερο που μπορούμε να πούμε είναι πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια αλόγιστη σπατάλη πόρων.
Σύμφωνα με τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα motorcycle.com, η H-D έκανε την εξής δήλωση: «Η άμεση εστίαση των νέων προϊόντων της Harley-Davidson το 2021 θα είναι στην κυκλοφορία του Pan America, της πρώτης μας μοτοσικλέτας Adventure Touring. Για να διασφαλίσουμε μια εξαιρετική επιτυχία για το Pan America, δεν θα λανσάρουμε το Bronx τον επόμενο χρόνο». Στην ερώτηση γιατί έχετε αφαιρέσει το άμοιρο το Bronx από τα μελλοντικά σας μοντέλα απάντηση δεν δόθηκε. Με δεδομένη όμως την εφαρμογή του προγράμματος Hardwire από το 2021, εύκολο είναι να μαντέψουμε ένα εξαιρετικά δυσοίωνο μέλλον για το μοντέλο. Ή μήπως όχι;