Θυμόσαστε τα Wartburg, τα Trabant, τα Simson; Σίγουρα για τους νεότερους αυτές οι τρεις μάρκες δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα. Για τους παλιούς όμως…

Το Schwalbe (στα γερμανικά σημαίνει χελιδόνι) ήταν ένα δημοφιλές μοντέλο στην πάλαι ποτέ Λαοκρατική Γερμανική Δημοκρατίας, κοινώς στην Ανατολική Γερμανία, πριν το ’90 και πριν οι δύο Γερμανίες γίνουν μία. Είχε φτιαχτεί για να καλύπτει την ανάγκη της φθηνής μετακίνησης και ειδικά αυτούς που δεν μπορούσαν να αγοράσουν τα αυτοκίνητα της Trabant, τα ακόμα πιο ακριβά Wartburg ή/και τις μοτοσυκλέτες της ΜΖ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πλειοψηφία του πληθυσμού της Ανατολικής Γερμανίας οδηγούσε Simson και το μικρό μεταλλικό scooter κατασκευαζόταν ανελλιπώς από το 1964 μέχρι το 1986. Είχαν πουληθεί μάλιστα πάνω από ένα εκατομμύριο Schwalbe στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αλλά και σε μερικές Δυτικές αγορές, μια εκ των οποίων ήταν και η ελληνική. Ο κινητήρας του ήταν ένας απλός αερόψυκτος δίχρονος 50cc και το κιβώτιο ταχυτήτων τριών ή τεσσάρων σχέσεων. Το χαρακτηριστικό του ήταν ότι κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες που κάλυπταν το σώμα του υπήρχε ένα κανονικότατο μοτοσυκλετάκι, άρα μπορούμε άνετα να χαρακτηρίσουμε το Schwalbe σαν υβρίδιο motoscooter!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ώρα να μπει στην πρίζα

Η γερμανική Govecs αναβιώνει το Simson Schwalbe και μάλιστα με μοντέρνο ηλεκτροκινητήρα. Αντί για δίχρονο 50ρη κάτω από το δάπεδο και το τούνελ κρύβεται τώρα ένας ηλεκτροκινητήρας που μπορεί και προσφέρει τελική ταχύτητα 90 km/h! Επιδόσεις ενός συμβατικού σκούτερ 125cc με λίγα λόγια, με τη μόνη διαφορά ότι η τιμή είναι σχεδόν τριπλάσια, κοινώς υπολογίστε περί τα 7.000 ευρώ αν θέλετε να κάνετε το Schwalbe δικό σας. Η εμφάνιση του θρυλικού “χελιδονιού” στην τέως Ανατολική Γερμανία έχει παραμείνει ίδια και αυτό είναι στα συν του όλου επιχειρήματος. Δεν μοιάζει με κάτι άλλο, έχει χαρακτήρα και αναγνωρισμένη προσωπικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα βρίσκεται κοντά στους 11Hp, έτσι ώστε να μπορεί να επιταχύνει το αρκετά βαρύ χελιδόνι των 135kg από μηδέν έως 50km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα και να προσφέρει την αξιόλογη τελική των 90 km/h. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο εν λόγω ηλεκτρικός κινητήρας αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch. Δύο μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου (εκεί είναι το μεγαλύτερο βάρος) που τοποθετούνται  κάτω από το τούνελ της ποδιάς, επίσης της Bosch, έχουν συνολική χωρητικότητα 4,8 kWh. Για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών η Govecs ανακοινώνει πέντε ώρες. Το 50% της χωρητικότητας μπορεί να επιτευχθεί, με γρήγορη φόρτιση, μέσα σε μία ώρα και 45 λεπτά.

Το πλήρως ψηφιακό όργανο διαθέτει όλες τις πληροφορίες, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: αργό, μεσαίο και… Boost, ενώ υπάρχει και όπισθεν σαν βοήθεια κατά το παρκάρισμα. Το ηλεκτρικό Govecs έχει μάλιστα και τη δυνατότητα να συνδέεται με smartphone, το οποίο τοποθετείται σε ειδική θέση στο τιμόνι. Στους τροχούς των 16 ιντσών υπάρχουν δισκόφρενα και συνδυασμένο σύστημα πέδησης, ενώ προαιρετικά και με επιπλέον χρέωση 290€ προσφέρεται και με δικάναλο ABS. Το Schwalbe είναι πλέον στη γερμανική αγορά και οι τιμές ξεκινούν από 6.990 ευρώ. Η νοσταλγία μερικές φορές πληρώνεται…

Πηγή scooternet.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης