του Νίκου Βιτσιλάκη
Το 2018 ήταν μια σημαντική χρονιά για την ιταλική εταιρεία, όχι τόσο γιατί γιόρτασε τα 50 της χρόνια όσο γιατί έβγαλε στην παραγωγή το πανέμορφο Caballero 500.
Ήταν στο σαλόνι του Μιλάνου το 2016 όταν η αναγεννημένη Fantic Motor παρουσίασε ένα πρωτότυπο μοντέλο σε δύο εκδόσεις, φέρνοντας στην επιφάνεια ένα θρυλικό όνομα από τα 60s. Η φίρμα από το Τρεβίζο είναι διάσημη για τις εξειδικευμένες Enduro και Supermoto 50, 125 και 250cc που παράγει, όμως κανείς δεν περίμενε την κίνησή της να ανέβει στα 500cc. Και προκειμένου να δώσει έμφαση στο όλο γεγονός, δημιούργησε ξεχωριστό brand ονόματι Caballero, στα πρότυπα της Ducati με τη Scrambler. Το έχουν κάνει πολλοί αυτό, π.χ. η Fiat με την Abarth, οπότε μην σας κάνει εντύπωση.
Τα πρωτότυπα Caballero Scrambler και Caballero Flat Track (δείτε τα εδώ ) ήταν κατά βάση μία μοτοσυκλέτα σε δύο εκδόσεις και έκαναν πολύ κόσμο να σχολιάσει θετικά τόσο τη modern classic αισθητική όσο και τα συνολικά τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια για να το πάρουν απόφαση οι Ιταλοί και τελικά τα έβγαλαν στη γραμμή παραγωγής και με μόνες διαφοροποιήσεις την προσθήκη φλας, καθρεφτών και μαρσπιέ συνεπιβάτη! Και σαν να μην έφτανε αυτό, τον περασμένο Νοέμβριο παρουσίασαν και σαν μοντέλο 2019 την τρίτη εκδοχή Caballero 500, ονόματι Rally, με πιο χωμάτινο χαρακτήρα και κατά 50mm μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων.
Ο χαρακτήρας του καθενός προδίδεται από το όνομά του και όλα μαζί σίγουρα απευθύνονται σε ένα ξεχωριστό κοινό που ψάχνει το κάτι διαφορετικό. Ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 449cc και 40Hp (αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί στους 43Hp) προέρχεται από τη Zongshen, έναν Κινέζο κατασκευαστή που παράγει περισσότερες από ένα εκατομμύριο μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού (έως 250cc) το χρόνο και που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πέντε μεγαλύτερους της χώρας του. Μέχρι στιγμής δεν έχει απλώσει τα πλοκάμια του σε Ευρώπη και Β. Αμερική, έχει όμως συνεργαστεί με Piaggio και Harley στο παρελθόν, ενώ αυτή τη στιγμή δίνει κινητήρες 125cc σε Aprilia, Malaguti και FB Mondial.
Στην Ιταλία διατίθενται ήδη οι εκδόσεις Scrambler και Flat Track, το ίδιο αναμένεται να συμβεί και μέσα στο 2019 για το νέο Rally. Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει αντιπρόσωπος, οπότε δύσκολο να τα δούμε από κοντά. Και είναι κρίμα, δεν συμφωνείτε;